جمعه, ۶ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Fri, 27 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز
کارشناس صنعت خودرو:

تاثیر مستقیم قیمت دلار بر قیمت خودرو در بازار

1 هفته پیش ( 1403/6/28 )
 

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: چنانچه قیمت دلار به هر دلیلی افزایش پیدا کند دیگر اهمیتی ندارد که خودرو وارد یا تولید می شود در نهایت قیمت خودرو در بازار افزایش می یابد. امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو با روزنامه اعتماد گفت وگو کرده است.

به گزارش فرصت امروز به نقل از اعتماد، بخش های مهم این گفت وگو را در ادامه می خوانید؛ 

تاثیر مستقیم قیمت دلار بر قیمت خودرو در بازار

•     به  رغم اینکه تولیدات ایران خودرو و سایپا نسبت به گذشته کم شده، اما در ۵ ماه گذشته به دلیل ثبات نرخ ارز بازار به  شدت راکد شده است.

•    در صورتی که قیمت ارز ثابت بماند و ۷۰ هزار خودرو هم وارد کشور شود به یک ثبات نسبی خوب در ۶ ماهه دوم سال خواهیم رسید، البته در مورد خودروهای بالای ۲ تا ۳ میلیارد تومانی و نه خودروهای زیر یک میلیارد تومان و آن هم به این دلیل است که یک اتفاق به صورت موازی در این مدت رخ داده که سقف نرخ دلار بین ۵۹ تا ۶۰ هزار تومان باقی مانده و قیمت دلار مبادله ای هم از ۴۲ هزار تومان به ۴۸ هزار تومان رسیده است. 

•     به این معنی که هزینه تولید در کشور افزایش پیدا کرده است، البته در تابستان با کمبود شدید برق و در زمستان هم با اخطار محدودیت های گازی در کشور مواجه هستیم و میزان تولید با کاهش روبه رو می شود و هزینه تمام شده خودروهای زیر یک میلیارد تومان هم افزایش می یابد.

•    در صورتی که نرخ ارز تا پایان سال ثابت بماند، بالاترین قیمت خودروهای ایرانی زیر یک میلیارد تومان در بازار هم ثابت می ماند، اما قیمت تمام شده خودروسازی های ایران خودرو و سایپا افزایش پیدا می کند.

•    چنانچه قیمت دلار به هر دلیلی افزایش پیدا کند دیگر اهمیتی ندارد که خودرو وارد یا تولید می شود در نهایت قیمت خودرو در بازار افزایش می یابد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dwARiktM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکس
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه