یکشنبه, ۱۸ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Sun, 8 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصاد ۲۴- روند قیمت طلا و سکه در بازار با وجود افت های کوچک گاه و بیگاهی که تجربه می کند، اما همچنان افزایشی است. ماندگاری در قیمت های جدید طی دو هفته اخیر نشانگر آن است که بازار فعلا خیال پایین آمدن ندارد، مخصوصا وقتی که با افزایش تقاضایی که معمولا در پایان ماه صفر شکل می گیرد، مواجه شویم.

این رشد قیمت ها که در پی افزایش قیمت انس اتفاق افتاده، احتمالا در نیمه دوم سال با فعال شدن اهرمی به نام رشد قیمت دلار ادامه پیدا خواهد کرد. از همین رو حتی اگر انس طلا ریزش کند، نمی توان امید چندانی برای کاهش قیمت طلا و سکه داشت.

بر این اساس طلای ۱۸ عیار تا عصر روز شنبه ۱۷ شهریور گرچه رو به پایین است اما همچنان بالای ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار دارد. آن طور که تحلیل های تکنیکال می گوید اگر بالاتر از این رقم حرکت کند، ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قابل دیدن است. سکه نیز بر اساس قیمت های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران با افت قیمت مواجه بوده و در این لحظه ۴۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارد. به گفته کارشناسان اگر سکه در روز های آتی بالای ۴۴ میلیون تومان تثبیت شود تا ۴۷ میلیون نیز قابلیت حرکت دارد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته جاری

سمت تقاضای بازار تقویت شد

محمد کشتی آرای، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با اقتصاد ۲۴ به بررسی بازار طلا پرداخته و عنوان می کند: اتفاقی که جدیدا افتاده این است که در روز های اخیر با توجه به افزایش تقاضا برای خرید سکه، حباب سکه با افزایش همراه شد. تا قبل از شروع این هفته، ماه محرم و صفر بوده و تقاضا برای خرید سکه برای هدایا کاهش پیدا کرده بود. در نتیجه با کاهش قیمت حباب آن نیز با کاهش مواجه بود، ولی الان هر قطعه سکه در محدوده ۱۰ میلیون تومان دارای حباب است.

شانزدهمین حراج سکه نیز نتوانست حباب را کاهش دهد

او در پاسخ به اینکه عرضه سکه در شانزدهمین جلسه حراج مرکز مبادله آیا توانسته سمت عرضه را تقویت کند یا خیر؟ توضیح می دهد: در حراج سکه هر کس به بالاترین رقمی که بخرد می فروشد. نکته ای که وجود دارد این است که سکه هایی که در حراج به فروش می رسد وارد بازار نمی شود و معمولا مصرف شخصی دارند و به هر نفر بیشتر از ۵ قطعه سکه نمی دهند. در نتیجه تاثیری روی قیمت سکه یا حباب سکه در بازار نمی گذارد.

قیمت طلا تا پایان هفته تغییری نخواهد داشت

کشتی آرای در وضعیت بازار طلا به تحرکات انس جهانی نیز اشاره کرده و می گوید: دو هفته است که قیمت اونس جهانی طلا در یک محدوده تقریبا ۲۵ دلاری نوسان داشته و بازی کرده است. از ۲۴۹۵ دلار تا ۲۵۲۲ دلار. قیمت ارز نیز در همین محدوده در نوسان بوده و به همین دلیل قیمت طلا و سکه در همین سطح باقی مانده و به نظر می آید در این هفته نیز به همین شکل باقی بماند.

بر این اساس به گفته وی برای دراز مدت که نمی شود پیش بینی از روند قیمت داشت، ولی شرایط و نمودار ها نشان می دهد که تا پایان این هفته نیز همین قیمت ها حفظ خواهد شد. احتمال سقوط و یا صعود اونس جهانی نیز فعلا مطرح نیست و تغییر زیادی نخواهیم داشت.

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Jn3TVRV7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه