جمعه, ۱۶ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Fri, 6 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از شمانیوز، قیمت خودرو تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تقاضا، عرضه، هزینه های تولید و نوسانات اقتصادی قرار دارد.قیمت خودرو در ایران با نوسان همراه است.تغییرات قیمت سوخت و مالیات های مربوط به خودرو نیز می تواند بر قیمت خودرو تأثیر بگذارد.قیمت خودرو در هر کشور ممکن است با توجه به سیاست های دولتی و شرایط اقتصادی متفاوت باشد.

یک کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: اتفاقی که در سال های گذشته به تدریج افتاده، این بوده که تولید در بخش مونتاژ بالا رفته و واردات هم در حال افزایش است.

امیرحسن کاکایی، کارشناس بازار خودرو با اشاره به وضعیت بازار خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۳، می گوید: در حال حاضر بازار خودرو در رکود است، ولی علت آن، لزوما ربطی به وزارت صنعت ندارد؛ فعلا در حال حاضر که صحبت می کنیم، مرتبط با قیمت ارز است. در حال حاضر قیمت ارز پایین آمده و به یک ثباتی رسیده و همه منتظر یک اتفاق بزرگ هستند، بنابراین همه بازارها در رکود به سر می برند.

پیش بینی قیمت خودرو در نیمه دوم سال

وی متذکر می شود: حالا اگر فرض کنید این ثبات قیمت ارز ادامه پیدا کند، بازار خودرو به طور قطع در نیمه دوم سال رکود شدیدتری را خواهد داشت.

این کارشناس صنعت خودرو متذکر می شود: اتفاقی که در سال های گذشته به تدریج افتاده، این بوده که تولید در بخش مونتاژ بالا رفته و واردات هم در حال افزایش است. در این دو بخش، قیمت کارخانه تقریبا به قیمت بازار نزدیک شده است، در نتیجه در خرید از این شرکت ها عملا رانتی وجود ندارد، پس تمایل به خرید کم می شود، یعنی اوضاع بدتر می شود. به نظر می رسد رقابت سنگینی بین مونتاژکاران در نیمه دوم سال خواهیم داشت.

کاکایی تصریح می کند: اما در مورد دو خودروساز داخلی چه اتفاقی می افتد؟ برعکس، این گروه با چالش جدی مواجه می شوند، زیرا همزمان که خوش بینی به آینده وجود دارد، اگر قیمت هایشان را به روز نکنند، همچنان بازار، رانتی می ماند و این خودروسازان زیان می بینند. بنابراین در این حالت، وضع خودسازان بدتر می شود. در مقابل، اگر خودروسازان قیمت ها را به روز و به بازار نزدیک کنند، رانت حذف می شود و در مقابل، تمایلی به خرید وجود ندارد.

وی یادآور می شود: واقعیت این است که قیمت تمام شده و قیمت بازار بالا رفته، ولی درآمد عامه مردم بالا نرفته است. حالا چه عاملی باعث می شود که وقتی خودروساز پیش ثبت نام می کند، ۱.۵ میلیون نفر ثبت نام می کنند؟ به این دلیل است که مردم می خواهند در لاتاری شرکت کنند. در نتیجه یک رکود عمیقی در نیمه دوم سال به لحاظ بازاری خواهیم داشت.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OwdExyT4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه