چهارشنبه, ۳۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 21 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصاد آنلاین، سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران در تشریح آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: رویدادهای یک ماه گذشته در کشور بازار خودرو را هم از تاثیرات خود بی نصیب نگذاشته و موضوعاتی مانند تغییر دولت و نوسانات ارزی بر وضعیت بازار خودرو دخیل بوده و سبب شده قیمت انواع خودرو در بازار از ۱۰ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان کاهش داشته باشد. 

وی افزود: بازار همچنان در رکود است و شمار معاملات قابل توجه نیست، واقعیت این است که خریدار هنوز هم بلاتکلیف است؛ وضعیت اقتصادی کشور شفاف نیست و این امر سبب شده بازار خودرو نیز مانند بسیاری از بازارها رکود مطلق را تجربه کند.

پیش بینی قیمت خودرو در نیمه دوم سال جاری 1403

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه های خودرو در ادامه از تاثیر ورود خودروهای وارداتی به بازار گفت و توضیح داد: خودروهای وارداتی تاثیر خود را بر قیمت خودرو های خارجی گذاشته اند، به طور مثال النترا و کرولا یک سال پیش وارد شدند و در آن زمان بیش از ۴ میلیارد تومان قیمت داشتند اما حالا قیمت آنها به کانال ۳ میلیارد تومان نزول کرده است. با این حال بازار برای رسیدن به تعادل نیاز به عرضه بیشتر چه از محل واردات و چه از محل تولید دارد و همچنان شکاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه چشمگیر است، این شکاف باید به ۵ درصد تا ۱۰ درصد کاهش پیدا کند. 

وی خاطرنشان کرد: دولت در سال ۱۴۰۱، متعهد شد ۳۰هزار خودرو وارد کند اما شمار خودروهای وارداتی حدود نصف این رقم است، اگر کل تعداد وعده داده شده برای واردات عملی شود علاوه بر قیمت خودروهای وارداتی قیمت انواع خودروهای داخلی و چینی نیز افت می کند و حتی ممکن است قیمت خودروها در بازار به زیر قیمت آنها در کارخانه برسد چنانچه پیش تر محصولات مدیران خودرو همواره در بازار ۱۰۰میلیون تومان تا ۱۵۰ میلیون تومان زیر قیمت کارخانه فروخته می شد اما محدودیت در عرضه سبب شده که قیمت این اقلام در بازار سیر صعودی بگیرد. 

موتمنی تصریح کرد: خودرو در ایران همچنان کالایی سرمایه ای است، شاهد درستی این گفته هم استقبالی است که از ثبت نام پیش فروش ایران خودرو در روزهای گذشته صورت گرفت و سیل عظیم افرادی که سرمایه خود را بلوکه کردند تا شانس خود را در این قرعه کشی بیازمایند.

وی در پاسخ به این پرسش که فرضیه ریزش قیمت خودرو در نیمه دوم سال جاری تا چه اندازه می تواند درست باشد اظهار کرد: قیمت ها وقتی می ریزد که خودرو که از قالب کالای سرمایه ای خارج و به کالای مصرفی تبدیل شود و شمار متقاضیان پیش خرید خودرو از میلیون ها نفر به صدها نفر کاهش پیدا کند. وقتی قیمت خودرو در کارخانه و بازار فاصله بیش از ۱۰درصدی نداشته باشد حتی نوسانات ارزی هم قیمت خودرو را از خود متاثر نمی کنند. 

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oTcWXRbx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه