دوشنبه, ۲۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 19 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین روش های سرمایه گذاری در خرید خودرو

در بین تمامی روش های سرمایه گذاری در ایران، خرید خودرو نیز به یکی از روش های محبوب در بین افراد تبدیل شده است. به دلیل شرایط اقتصادی و تورمی حاکم در کشور، بسیاری از افراد از روش های مختلف سرمایه گذاری برای حفظ دارایی و سود کردن از سرمایه خود استفاده می کنند و خرید خودرو یا ماشین یکی از روش های مناسب است.

هرچند که این روش می تواند سرمایه شما را حفظ کند، اما برای انجام درست آن شما نیاز به دانستن یک سری از ترفندها هستید. ما در این مطلب روش سرمایه گذاری در خرید خودرو را به طور کامل به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید!

سرمایه گذاری در خرید ماشین چیست؟

سرمایه گذاری در خرید ماشین چیست؟

همانطور که گفتیم خرید خودرو به عنوان سرمایه گذاری یکی از روش هایی است که در ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده و می تواند در بلند مدت، سرمایه شما را به سود برساند و حتی رشد بیشتر از تورم داشته باشد. برای انجام این روش، شما باید خودرو مورد نظر را خریداری کنید و برای انجام این کار، دو روش پیش روی شما است. خرید خودرو از بازار خرید و فروش آزاد و ثبت نام کردن و خرید خودرو به قیمت شرکت.

خرید خودرو از بازار آزاد

اگر شما نیازمند خرید لحظه ای خودرو هستید، روش خرید از بازار آزاد روش بهترین برای شما است چرا که در این روش شما در بازه زمانی یک تا چند روز، می توانید خودرو مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین برخی از نمایشگاه های خودرو، امکان خرید قسطی را برای شما ممکن کرده اند و شما می توانید مبلغ خودرو را به صورت اقساطی پرداخت کنید.

اما قابل توجه است که ممکن است که تا پایان پرداخت اقساط، سند به نام شما صادر نشود و به همین علت شما نمی توانید خودرو خود را در زمان پرداخت اقساط به فروش برسانید. 

پلتفرم ازکی سرمایه یک سایت سرمایه گذاری آنلاین است و شما می توانید تا 31 درصد سود روزشمار دریافت کنید!

خرید خودرو از شرکت و به روش ثبت نامی

در این روش از خرید خودرو، شما به صورت مستقیم از کارخانه خودرو مورد نظر خود را خریداری می کنید. قیمت خودرو در این روش کمتر است چرا که شما به صورت مستقیم آن را از کارخانه خریداری می کنید و اختلاف قیمت بین بازار آزاد و کارخانه به حد چشمگیری زیاد است!

به دلیل وجود این اختلاف قیمت، بسیاری از سرمایه گذاران از این روش استفاده می کنند و پس از تحویل گرفتن خودرو، آن را در بازار آزاد به فروش می رسانند. قابل توجه است که در این روش، شما نیازمند به ثبت نام کردن برای خودرو مورد نظر خود هستید و ممکن است که مدت زیادی را در پروسه به اسم درآمدن سپری کنید. همچنین محدودیت ثبت نام در خرید خودرو نیز وجود دارد و شما نمی توانید به تعداد نامحدود، خودرو ثبت نامی خریداری کنید!

روش های خرید و نگه داری از خودرو

روش های خرید و نگه داری از خودرو

از روش های خرید خودرو گفتیم، حالا زمان به معرفی کردن ترفندهای این روش برای دریافت سود بهتر رسیده است! خرید خودرو صفر اولین تصمیمی است که به ذهن سرمایه گذاران می آید اما آیا این بهترین روش برای دریافت سود است؟ خیر! 

دنیای سرمایه گذاری در خودرو بسیار وسیع تر از آن چیزی است که به نظر می آید و فقط خرید خودرو صفر بهترین تصمیم نیست.

خرید خودرو دست دوم

در این روش سرمایه اولیه شما می تواند کمتر باشد چرا که خودروهای دست دوم قیمت کمتری نسبت به خودروهای صفر دارند. شما برای خرید خودرو دست دوم شما می توانید به صورت مستقیم از نمایشگاه های ماشین، خودرو مورد نظر خریداری کنید. خودروهای دست دوم می توانند در طولانی مدت برای شما سودآور باشند.

به شما توصیه می شود که خودرو دست دوم خریداری شده خود را به طور کامل مراقبت و نگهداری کنید. برای نگه داشتن خودرو به مدت بیشتر از یک سال، باک بنزین آن را تخلیه کنید و لاستیک های خودرو را در یک لایه محافظت کننده قرار دهید چرا که تماس داشتن یک بخشی از لاستیک خودرو در بلند مدت می تواند باعث پوسیدگی لاستیک شود.

خرید و بازسازی خودروهای قدیمی

به طور کلی خودروهای قدیمی و کلاسیک دارای ارزش زیادی در بین افراد علاقه مند به ماشین هستند و به طور معمول به قیمت بسیار بالایی به فروش می رسند! در این روش، شما می توانید خودروهای قدیمی و کلاسیک را با قیمت کمتری خریداری کنید و آنها را بازسازی کنید. قیمت این خودروها ممکن است که حتی کمتر از 100 میلیون نیز باشد و شما می توانید با کمترین مقدار سرمایه آنها را خریداری کنید و آنها را بازسازی کنید.

خودروهای کلاسیک بازسازی شده معمولا به قیمت بالایی خرید و فروش می شوند و ارزش آنها بسیار بالا است. توجه داشته باشید که این روش نیازمند زمان بیشتری است و شما ممکن است که زمان زیادی را صرف انجام پروسه بازسازی صرف کنید اما سود دریافتی شما از این روش بسیار بالاتر از دیگر روش ها خواهد بود!

در بسیاری از زمان ها، سرمایه گذاری بی دردسر می تواند تصمیم بهتری برای بیشتر سرمایه گذاران باشد! ازکی سرمایه یک پلتفرم سرمایه گذاری آنلاین است و شما می توانید با استفاده از این پلتفرم، تا 31 درصد سود دریافت کنید.

خرید خودروهای تصادفی

همانند روش بالایی، خرید خودروهای تصادفی نیز سرمایه اولیه کمی نیازمند است و شما باید آنها را در پروسه بازسازی قرار دهید. قیمت خودروهای تصادفی بسیار کم است و ممکن است که قیمت آنها حتی به 50 میلیون تومان هم برسد. معمولا خودروهای تصادفی نیازمند بازسازی بدنه کلی هستند و به نسبت سرمایه شما، وضعیت ظاهری و باطنی آنها نیز می تواند متغیر باشد.

سود دریافتی شما از بازسازی و فروش این نوع خودرو می تواند درصد خوبی باشد چرا که قیمت خریداری و فروش مدل بازسازی شده آنها اختلاف زیادی با یکدیگر دارد. قابل توجه است که شما برای تعویض بدنه و یا شاسی، نیازمند خریداری کردن لوازم شناسه دار آنها هستید و در نهایت می بایستی شماره بدنه و شاسی آن در سند قید شود و تغییر کند تا در روند تعویض سند به مشکل نخورید.

بهترین روش های نگه داری از خودرو

خرید و سرمایه گذاری بر روی خودرو یکی از بحث ها است و نگه داری صحیح از خودرو خریداری شده یکی دیگر از مبحث ها است. وقتی صحبت از سرمایه گذاری بر روی خودرو می شود، بیشتر سرمایه گذاران ترجیح می دهند که خودروهای خریداری خود را به مدت یک سال بدون استفاده نگه دارند و در فرصت مناسب آنها را به فروش برسانند.

برای نگه داری درست از خودرو به مدت طولانی، شما نیازمند رعایت کردن یک سری کارها برای سالم نگه داشتن شرایط خودرو هستید.

از ترمز دستی استفاده نکنید!

استفاده کردن از ترمزها و نگه داشتن آنها به مدت طولانی باعث می شود که دیسک ها و لنت های ترمز در طول مدت زنگ بزنند و خودرو شما در هنگام استفاده نیازمند یک تعمیر اساسی باشد!

خودرو خود را در محیط مناسب نگه دارید

شرایط آب و هوایی تاثیر زیادی بر روی شرایط سلامت بدنه خودرو دارد. سعی کنید که خودرو خود را در فضای مناسب نگه داری کنید و از کاور مخصوص استفاده کنید تا بدنه خودرو در بهترین شرایط باقی بماند و از زنگ زدگی آن جلوگیری کنید.

باک بنزین را پر نگه دارید!

برخلاف باور عموم، خالی نگه داشتن باک بنزین باعث می شود که باک بنزین شما در طولانی مدت باعث زنگ زدگی شود. شما می توانید مقداری مکمل بنزین نیز به باک خود اضافه کنید و مطمئن شوید که باک بنزین شما به درستی بسته و محفوظ شده باشد.

می توانید پس از مدت طولانی، باک خود را تخلیه کنید و از بنزین جدید استفاده کنید، چرا که در طولانی مدت بنزین چسبندگی و قابلیت اشتغال زا بودن خود را از دست بدهد و در صورت استفاده به انجین شما آسیب بزند. برای مطالعه بیشتر درمورد نگه داری صحیح از خودرو، به مطلب اشاره شده مراجعه کنید.

امیدواریم که این مطلب به شما کمک کرده باشد. از همراهی شما متشکریم!

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gJmrutvr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتخت خواب دو نفرهتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه