شنبه, ۲۷ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 17 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

با اعلام رسمی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد اتابک به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت صمت دولت چهاردهم معرفی شده؛ کسی که در رشته عمران درس خوانده است.

او حالا ابتدا باید در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کند و سپس راهی صحن علنی شود تا بتواند رای اعتماد نمایندگان را برای به دست گرفتن یکی از بزرگ ترین و مهم ترین وزارتخانه ها کسب کند.

هرچند وی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت معرفی شده و طبعا باید امور کل صنایع، معادن و تجارت کشور را به دست بگیرد، اما به نظر می رسد مانند وزرای قبلی، مجبور است «خودرو» را در اولویت قرار داده و نگاهی ویژه تر نسبت به سایر بخش ها به آن داشته باشد.

قیمت خودرو، خصوصی سازی و واردات چالش های دولت چهاردهم

این حساسیت و اهمیت آن قدر بالاست که گزاف نیست اگر بگوییم «خودرو» در رای آوردن وزرای پیشنهادی و البته استیضاح و عزل آن ها گاهی نقش محوری داشته است. با توجه به انباشت چالش های خودرویی در دولت قبل و انتقال آن ها به دولت جدید، به نظر می رسد وزیر صمت جدید چاره ای ندارد جز این که «خودرو» را در اولویت قرار داده و از همین ابتدای کار تمرکز اصلی خود را روی حل این چالش ها بگذارد.

بخش خودرو درحال  حاضر با چالش های بزرگی روبه رو است؛ چالش هایی که به نظر می رسد برای حل آن ها نیاز به اقدامات اساسی و ساختاری است. درواقع دوره تجویز مُسکن برای خودرو گذشته و نیاز است با شناسایی دقیق ریشه های امراض این صنعت، به سمت درمان آن رفت.

به اذعان کارشناسان و فعالان خودرو، وزیر صمت دولت چهاردهم حداقل با چهار چالش در این حوزه روبه رو است که شامل تولید، قیمت گذاری، خصوصی سازی و واردات است.

در دولت های گذشته، وزرای صمت و صنایع نتوانستند در مورد این چالش ها، به ویژه خصوصی سازی و قیمت گذاری، اقدامات ریشه ای و اساسی انجام دهند و بیشتر به تجویز مسکن پرداختند.

به هر حال، چالش های بخش خودرو آن قدر مهم و حساس هستند که به نظر می رسد برنامه ها و مواضع وزیر پیشنهادی صمت درباره آن ها نقش بسیار مهمی در رای اعتماد بهارستانی ها به وی، ایفا خواهد کرد.

این احتمال بسیار قوی وجود دارد که «خودرو» و چالش های آن اولویت نخست یا جزو اولویت های اصلی نمایندگان مجلس برای انتخاب وزیر صمت باشد؛ از همین رو مواضع و برنامه های اتابک درمورد مسائلی مانند خصوصی سازی، قیمت گذاری، تولید، واردات و کیفیت سرنوشت ساز است.

با توجه به اظهارنظرهای کلی وزیر پیشنهادی صمت درمورد خودرو، نمی توان فعلا در مورد آینده خودرو با وزارت وی نظر قطعی داد؛ بااین  حال آن چه قطعی به نظر می رسد، دست وپنجه نرم کردن اتابک (در صورت اخذ رای اعتماد) با چالش های انباشت شده خودرو است.

وی البته پیش از آن باید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و سپس دیگر نماینده ها را در مورد برنامه هایش در حوزه خودرو قانع کند؛ اتفاقی که نقش مهمی در رای اعتماد به وی خواهد داشت.

درواقع «خودرو» می تواند عامل مهمی برای وزیر پیشنهادی صمت در راه رسیدن به صندلی وزارت باشد؛ زیرا این بخش از اهمیت فوق العاده ای برای نمایندگان مجلس برخوردار است.

این اهمیت از آن جهت است که شهروندان حساسیت زیادی روی خودرو به خصوص مسائلی مانند قیمت و واردات دارند. در این زمینه می توان گفت فاطمی امین را وعده های خودرویی اش به وزارت صمت رساند و همین «خودرو» هم باعث عزل وی شد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SlnBmiJo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتخت خواب دو نفرهتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه