شنبه, ۲۷ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 17 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از اسب بخار، آخرین ثبت نام محصولات ایران خودرو مربوط به سال گذشته می شود که خریداران می توانستند از بستر سامانه یکپارچه، نسبت به خرید خودروی مورد نظر خود اقدام کنند. حجم استقبال از طرح فروش سامانه یکپارچه به حدی بود که هر دو شرکت خودروساز دولتی یعنی ایران خودرو و سایپا ظرفیت های تولید خود تا پایان سال ۱۴۰۳ را پیش فروش کردند.

حال اما پس از افزایش قیمت های زیادی که در اثر بیشتر شدن تعرفه های دولتی و هزینه های جانبی برای تولیدات داخلی در نظر گرفته شده، بسیاری از ثبت نام کنندگان سال گذشته سامانه یکپارچه از پس تکمیل وجه برنیامدند و به ناچار مجبور به انصراف شدند. به دنبال این قضیه بخشی از ظرفیت های تولید ایران خودرو تا پایان سال جاری (۱۴۰۳) خالی شد تا این شرکت بتواند خودروهای خود را خارج از سامانه به فروش برساند.

واکنش بازار و قیمت خودرو به دنبال آغاز مجدد ثبت نام محصولات ایران خودرو

در نتیجه انتشار خبر شرایط فروش محصولات ایران خودرو و حضور خودروهای شناخته شده ای مانند ۲۰۷، تارا، سورن، هایما و ری را، بازار آزاد واکنش مثبتی نشان داد و از ۳ روز گذشته تا به حال اعلام قیمت ها در نمایشگاه ها و آگهی های فروش روندی کاهشی به خود گرفته است.

به همین دلیل می توان گفت که یکی از مهم ترین عوامل ارزان تر شدن خودروها در بازار آزاد مربوط به شرایط فروش ایران خودرو می شود و تاثیر پارامترهای دیگر در این ارزانی بسیار کمتر است.

در پایان باید نتیجه گرفت که افزایش میزان فروش خودروسازان دولتی می تواند به شدت بر بازار آزاد تاثیر بگذارد و قیمت های آگهی ها و نمایشگاه ها را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. بنابراین امید است در روزها و ماه های آتی تعداد برنامه های ثبت نام سایپا و ایران خودرو بیشتر شود تا بازار آزاد به ثبات برسد و شاهد اعلام قیمت های عجیب و غریب نباشیم.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ByTx0RQ6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتخت خواب دو نفرهتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه