یکشنبه, ۲۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sun, 11 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از فرارو؛ در باب سرنوشت قیمت خودرو ها در همین ابتدای دولت چهاردهم چند سناریو وجود دارد. در مورد ماجرای اصلاح قیمت خودرو ها، یک سناریو این است که معاون اول رئیس جمهور شخصا مسوولیت آن را بر عهده بگیرد و با تایید نظر سازمان حمایت و کمیسیون اقتصادی دولت، پای لیست قیمت های جدید را امضا کند.

در این صورت، خودروسازان می توانند قیمت هایی را که سازمان حمایت بر اساس صورت های مالی منتهی به انتهای اسفند پارسال تهیه کرده اند، اعمال کند. در این شرایط اگر لیست خودرو های مجهز به استاندارد های ۸۵ گانه نیز تایید شود (که احتمال آن کم نیست) خودروسازان موفقیت بزرگی را در قیمت گذاری محصولاتشان کسب خواهند کرد، زیرا بیشتر محصولاتشان با قیمت های به روز عرضه می شوند.

سناریوهای مختلف سرنوشت قیمت خودرو در دولت چهاردهم

حتی اگر اصلاح قیمت تایید و ابلاغ شود و لیست قیمت محصولات جدید به بایگانی برود، باز هم خودروسازان برد کرده اند، چون بخش مهمی از محصولاتشان با قیمت های جدید و به روز شده (بر اساس صورت های مالی انتهای اسفند ۱۴۰۲) به فروش خواهد رسید. این موضوع (ابلاغ و اجرای قیمت های اصلاح شده) به معنای کاهش یا شاید حتی قطع زیاندهی خودروسازان در تولید محصولات موردنظر (حداقل تا مدتی) باشد.

اما سناریوی دیگر این است که معاون اول رئیس جمهور با توجه به حساسیت اجتماعی بالا روی مساله خودرو، همین ابتدای کار دولت دست به قیمت خودرو نزند و حداقل منتظر رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیر صمت بماند. در این صورت، ابلاغ و اجرای قیمت جدید خودرو های داخلی بر عهده وزارت صمت خواهد افتاد و باید منتظر ماند و دید مهمان بعدی ساختمان معروف خیابان سمیه چه موضعی در مورد قیمت گذاری خودرو دارد.

در این شرایط، احتمال اینکه ابلاغ قیمت خودرو های مجهز به استاندارد های جدید نیز به آینده (وقتی وزیر صمت دولت جدید کار خود را آغاز کند) موکول شود، کم نیست.

به هر حال اگر کار قیمت خودرو به وزیر صمت بکشد، وی باید تکلیف دو لیست قیمتی را مشخص کند و احتمال های مختلفی در این مورد مطرح است. ابلاغ توامان یا بایگانی شدن هر دو لیست و ابلاغ جداگانه آن ها و حتی تایید یکی و رد دیگری، از جمله احتمال هایی هستند که مطرح هستند.

فروش؛ در انتظار قیمت

اما بلاتکلیفی قیمت کارخانه ای خودرو ها در حالی است که به نظر می رسد خودروسازان برای تایید و ابلاغ قیمت های جدید، دولت را تحت فشار گذاشته اند.

یکی از اهرم های فشار آنها، دور جدید فروش گسترده است که بناست پس از ماه ها فریز، به اجرا در بیاید. برخی معتقدند خودروسازان تمایل دارند اجرای این طرح ها را به بعد از ابلاغ قیمت های جدید موکول کنند.

با این حال فعلا خبری از ابلاغ قیمت های جدید نیست و باید دید خودروسازان در همین شرایط بلاتکلیفی، فروش جدید خواهند گذاشت یا آن را با تاخیر و پس از تعیین تکلیف این مساله اجرایی خواهند کرد؟

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5LVum8n5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتخت خواب دو نفرهنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه