دوشنبه, ۱۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Mon, 2 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از نبض بازار،پس از نوسانات شدید و بحران های پی درپی بازار خودرو به آرامش نسبی دست یافته است اما آیا این آرامش پایدار خواهد بود؟ با شروع دوره چهاردهم ریاست جمهوری و کاهش نرخ ارز قیمت ها به طور موقت نزولی شد اما نوسانات سیاسی همچنان بازار را تحت تأثیر قرار داده است.

گزارش های جدید نشان می دهد که افزایش تنش ها و بحران های بین المللی ممکن است تاثیرات غیرقابل پیش بینی بر قیمت ها داشته باشد و شرایط بازار خودرو را تغییر دهد.

بازار خودرو در هفته های اخیر شاهد تغییرات قابل توجهی بوده است. پس از تلاطم های شدید قیمت در اوایل هفته، وضعیت بازار به حالت نسبی آرامش درآمد، که ناشی از کاهش نرخ ارز و آرامش نسبی سیاسی بود.

پیش بینی قیمت خودرو و آینده بازار خودرو

با شروع دوره چهاردهم ریاست جمهوری، انتظار می رفت که بازار خودرو به ثبات بیشتری دست یابد، اما این روند آرامش در پی بروز تنش های جدید میان ایران و اسرائیل دچار اختلال شد.

با وقوع این تنش ها، بازار خودرو دوباره به مدار رشد قیمت بازگشت، اما تحلیلگران بر این باورند که این روند نمی تواند پایدار باشد و ممکن است به زودی شاهد تغییرات جدیدی در قیمت ها باشیم.

با توجه به وضعیت کنونی بازار خودرو و تاثیرات تنش های سیاسی و اقتصادی، پیش بینی می شود که بازار خودرو در آینده نزدیک با نوسانات بیشتری مواجه شود.

حلیلگران بازار بر این باورند که در صورت عدم بروز بحران های جدید، ممکن است روند نزولی قیمت ها ادامه یابد، اما وضعیت تولید و تصمیمات دولتی همچنان می تواند به تغییرات قیمتی منجر شود.

گزارش خودروسازان به بورس از رشد معوقات و خودروی ناقص در شرکت های خودروساز خبر می دهد.

در گزارشی که روز گذشته منتشر شد، برآورد شده بود خودروسازان به طور روزانه هزار میلیارد تومان ضرر می کنند که این مساله ناشی از عدم اصلاح قیمت ها طی ۱۰ماهه گذشته است.

بنابراین در حالی که با فروکش هیجانات مربوط به تنش های ایران و اسرائیل، شاهد آرامش و افت قیمت خودرو در بازار هستیم، پیش بینی می شود همراه با افت بیشتر تیراژ در شرکت های خودروساز، این بار بازار از ناحیه تولید با افزایش قیمت همراه شود. 

طی پنج سال گذشته هیجانات مربوط به رخدادهای سیاسی یا مصوبات خودرویی، به نوعی قطب نمای بازار خودرو بوده است.

دولت سیزدهم در روزهای آخر فعالیت خود، آیین نامه واردات کارکرده ها را ابلاغ و اعلام کرد ورود این خودروها برای همه ایرانیان آزاد است. با توجه به تصور عمومی مبنی بر اینکه با آمدن خودروهای کارکرده خارجی، قیمت ها در بازار می شکند، صرف اعلام خبر آزادسازی واردات این خودروها بازار با کاهش قیمت ها روبه رو بود.

این در حالی است که تردیدهای زیادی بابت واردات خودروهای کارکرده وجود دارد و حتی برخی فعالان عرصه واردات معتقدند واردات دست دوم ها اجرایی نخواهد شد.

آنها البته تاکید می کنند در صورت تخصیص ارز و رفع چالش هایی مانند خدمات پس از فروش، می توان خودروهای کارکرده وارد و به تنظیم بازار کمک کرد، اما با این آیین نامه پرابهام، فعلا امیدی به اجرایی شدن آن نیست.

در هر صورت باید امیدوار بود در صورت عدم شکل گیری تنش جدید میان ایران و اسرائیل، قیمت ها به روند کاهشی خود ادامه دهند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WrgiKMSG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه