سه شنبه, ۲۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 16 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از دنیای خودرو، طی کمتر از چهار ماهی که از سال جدید گذشته، بازار خودرو افت وخیزهای زیادی را تجربه کرده است؛ به خصوص در نیمه دوم فروردین، مقطعی از اردیبهشت و حدفاصل یک هفته ای بین برگزاری دور نخست و دور دوم انتخابات ریاست جمهوری.

در نیمه دوم فروردین، بازار خودرو به تبعیت از رشد انتظارات تورمی و افزایش قیمت ارز روندی صعودی به خود گرفت؛ به گونه ای  که در این دوره بالاترین ارتفاع قیمت در تاریخ بازار خودرو ایران ثبت شد؛ اما پس از مدتی کوتاه روند نزولی به خود گرفت.

اما بازار خودرو حدفاصل برگزاری دور نخست و دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران، با صعود قیمت مواجه شد؛ هرچند ارتفاع قیمت به رکورد فروردین نرسید.

پیش بینی آینده قیمت خودرو در بازار

به نظر می رسد انتظار شهروندان و بازارها نسبت به نتیجه انتخابات، سبب بالا رفتن انتظارات تورمی و قیمت ارز شد و بازار خودرو نیز رشد بها را تجربه کرد. این درحالی است که روز بعد از دور دوم انتخابات و پس از اعلام نام مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران، بازارها از این انتخاب استقبال کردند و در این بین، قیمت خودرو هم در مسیر نزول قرار گرفت.

مرور رفتار قیمتی خودروهای داخلی و مونتاژی در یک هفته اخیر (هفته پس از انتخابات دور دوم ریاست جمهوری) نشان می دهد قیمت ها حداقل ۱۰ میلیون تومان افت داشته اند.بنابراین درست است که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نتوانسته شوک بزرگی (در راستای افت قیمت) به بازار خودرو وارد کند (حداقل تا به امروز)، اما نتیجه انتخابات سبب شد ضمن توقف روند صعودی قیمت در بازارها از جمله خودرو، آرامشی نسبی میهمان آن ها شود.

اما پرسشی که احتمالا در ذهن بسیاری از مشتریان بازار خودرو وجود دارد، درباره آینده قیمت ها به خصوص با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان امسال است.

با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا و درصورتی که ترامپ در نظرسنجی ها پیش باشد و احتمال رئیس جمهور شدنش قوت بگیرد، احتمالا انتظارات تورمی در ایران در مسیر صعودی قرار می گیرد و این جاست که منحنی قیمت در بازار خودرو بار دیگر سربالا خواهد شد.

البته عوامل دیگری مانند رشد عرضه و همچنین اجرایی شدن قانون واردات خودروهای دست دوم می تواند به نزولی شدن قیمت خودرو در آینده کمک کند؛ مشروط بر این که انتظارات تورمی تحت لوای اتفاقات سیاسی بالا نرود و قیمت ارز جهش نداشته باشد.

درحال حاضر واردات خودروهای صفر نسبتا کند پیش می رود و تولید هم پایین آمده و واردات دست دوم ها نیز در محاق است؛ درحالی  که اگر شاهد عکس این فرآیند بودیم، با توجه به نبود «انتظارات» تورمی و مهار بهای ارز، بازار خودرو افت قیمت بیشتری را در رابطه با انواع مدل ها تجربه می کرد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YaVKVmGM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه