یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از گسترش نیوز، قیمت خودرو توسط دو خودروساز کشور تغییر پیدا نکرده است و بر این اساس پیش بینی می شود که در نیمه دوم سال شاهد افزایش قیمت دو برابری قیمت خودرو باشیم. روند افزایش قیمت احتمالا بعد از نهایی شدن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شروع شود. خبرنگار گسترش نیوز پیرامون این موضوع گفتگویی با سعید مدنی، کارشناس خودرو داشت. در ادامه همراه ما باشید. 

رکود در بازار خودرو تا پایان انتخابات ادامه دارد

سعید مدنی، کارشناس خودرو در مورد افزایش بی رویه قیمت و رکود در بازار خودرو به خبرنگار گسترش نیوز گفت: رکود در بازار خودرو تا زمانی که دولت چهاردهم کار خود را به طور رسمی آغاز کند، ادامه دارد. در شرایط ویژه مثل شهادت رئیس جمهور کشور، بازار خودرو تحت تاثیر قرار می گیرد. مهمترین موضوع برای بازار خودرو سکاندار وزارت صمت در دولت چهاردهم است که از چه روش هایی برای حل مشکلات بازار خودرو و کاهش قیمت  استفاده می کند. بازار بیشتر از این که افزایشی شده باشد در رکود به سر می برد.

افزایش دو برابری قیمت خودرو در نیمه دوم سال 1403

مدنی در مورد افزایش قیمت خودرو در نیمه دوم سال گفت: به خاطر ندارم دقیقا قیمت ها در بازار خودرو از چه تاریخی افزایش پیدا کرد اما روند نشان می دهد که قیمت کارخانه ای خودرو برای مدت طولانی افزایش پیدا نکرده است. این روند اجرا شود، شاهد افزایش قیمت شدید خودرو در بازار خواهیم بود. 

وی در مورد برنامه های دولت چهاردهم پیرامون جلوگیری از افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: کاندیدا در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همگی در دولت یا مجلس شورای اسلامی حضور داشتند. تصمیم های این افراد در گذشته بر قیمت خودرو تاثیر گذار بوده است. در نتیجه تغییر روند قبلی بعد از استقرار دولت جدید بعید به نظر می آید. مگر اینکه قصد یک تغییر اساسی را در صنعت خودرو داشته باشند و بخواهند خودروسازان را را از این وضعیت اسفناک نجات دهند. 

راهکار دولت چهاردهم برای خروج بازار خودرو از بحران

این کارشناس خودرو در ادامه گفت: در حال حاضر شواهد نشان می دهد که برنامه ای برای تغییرات وجود ندارد. یکی از مسائل عمده که صنعت خودرو با آن دست و پنجه نرم می کند، قیمت گذاری خودرو که باید فکری اساسی برای آن داشته باشند. باید دید دولت بعدی که روی کار می آید چگونه می خواهد این صنعت را از بحران و حالت اورژانسی خارج کند.

مدنی اظهار کرد: بعضی از شرکت های خودروسازی عمدتا در حال مونتاژکاری هستند و با این کار تیراژ تولید خودروهای ساخت داخل را بالا می برند. البته به طور کل وضعیت بهتری نسبت به ۲ خودروساز بزرگ کشور دارند.   آن چیزی که بازار خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد ظرفیت ۷۰ تا ۸۰ درصدی این ۲ خودرو ساز کشور است که نقش اصلی در صنعت و بازار خودرو ایفا می کنند.

وی در مورد زیان دهی دو خودروساز بزگ کشور بیان کرد: زیان انباشته ای که از این ۲ خودروساز برای دولت بعد مانده است باید تعیین تکلیف شود. اگر این ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به شکلی هدایت می شد که به سمت بازار خودرو و بدست خودرو سازان می رسید؛ این ۲ شرکت بزرگ می توانستند با برنامه ریزی مناسب روند توسعه ای خود را اجرا کنند و عملا ظرفیت هرکدامشان ۲ برابر می شد.

این کارشناس خودرو تاکید کرد:  باید دست دلالان از بازار خودرو کوتاه شود. ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی که وارد بازار سوداگری شده است جز ایجاد تورم کار دیگری نخواهد کرد. اگر به این ۲ خودروساز تزریق می شد و دولت هم کنترل لازم را در جهت ساماندهی این ۲ خودروساز انجام می داد الان شاهد افزایش دو برابری ظرفیت با ماشین آلات جدید و مدرن  این ۲ خودروساز بودیم.

مدنی در مورد واردات خودرو در دولت آینده گفت :  افرادی که برای دوره جدید ریاست جمهوری کاندید شده اند وعده های در راستای باز کردن واردات خودرو داده اند که البته این را هم بعید می دانم؛ چرا که کشور در حال حاضر با کمبود ارز مواجه است ولی اگر این اتفاق رخ دهد و همانند گذشته واردات خودرو انجام شود نه تنها برای صنعت خودرو مشکلی ایجاد نخواهد کرد بلکه باعث ایجاد تعادل در بازار می شود و اجازه افزایش قیمت به خودروهای داخلی را نمی دهد .

وی در پایان به خبرنگار گسترش نیوز گفت: تاثیر دیگری که واردات بر بازار خودرو دارد این است که خودرو هایی که در حال حاضر در کشور به عنوان خودرو وارداتی  و لاکچری مورد استفاده هستند؛ قیمت آن ها در حال حاضر ۷ تا ۸ میلیارد تومان است. با آغاز واردات به قیمت های واقعی خود که چیزی حدود ۲ تا ۳ میلیارد بیشتر نمی ارزد بر می گردند. عامل اصلی افزایش بی رویه قیمت خودروهای وارداتی جلوگیری از واردات خودرو بوده است و تاثیر خود را بر خودروهای داخلی گذاشته است.  

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bZt1lZEm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه