یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز
دبیر انجمن خودروسازان ایران:

عدم صدور مجوز افزایش قیمت خودرو تاثیر منفی بر فرآیند تولید خودرو دارد

2 هفته پیش ( 1403/3/27 )
 

به گزارش فرصت امروز به نقل از دنیای خودرو، به پایان ماه سوم نزدیک می شویم اما خبری از افزایش قیمت خودرو نیست. این در حالی است که دولت نیز در آستانه تغییر قرار دارد و این مساله شاید باعث شود تا چند ماه آینده نیز افزایش قیمتی برای خودرو های داخلی وجود نداشته باشد. در همین زمینه احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران به بیان نظرات خود پرداخت.

عدم صدور مجوز افزایش قیمت خودرو تاثیر منفی بر فرآیند تولید خودرو دارد

وضعیت قیمت گذاری خودرو به کجا رسید؟

ما از عدم صدور مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی پس از گذشت سه ماه از سال گلایه مند هستیم. عدم صدور مجوز افزایش قیمت خودرو تاثیر منفی بر فرآیند تولید خودرو در کشور داشته و بهبود کیفی خودروهای تولیدی و پرداخت مطالبات قطعه سازان را در هاله ای از ابهام قرار خواهد داد.

به رغم اینکه شرکت های خودروسازی صورت های مالی خود را به سازمان حمایت ارسال و این سازمان نیز قیمت جدید محصولات خودروسازان را به وزارت صمت اعلام کرده اما متاسفانه پس از گذشت سه ماه از سال هنوز مجوز افزایش قیمت خودرو برای دو شرکت خودروساز بزرگ صادر نشده است.

چرا این وضعیت در صنعت خودرو وجود دارد؟

متاسفانه نگاه سیاسی به قیمت خودرو در کشور وجود دارد. پیش از اینکه قیمت گذاری خودرو به سازمان حمایت واگذار شود، عملکرد شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو موجب گلایه خودروسازان شده بود و اکنون که قیمت خودرو باید توسط سازمان حمایت محاسبه و از سوی وزارت صمت ابلاغ شود، شاهد عدم صدور مجوز افزایش قیمت خودرو توسط وزیر صمت هستیم و از این رو گله مندی خود از آقای علی آبادی را که در جریان زیان دهی دو شرکت خودروساز بزرگ هستند، اعلام می کنیم.

عدم اعلام قیمت های جدید خودرو ازسوی وزیر صمت ایشان را مدیون 40 میلیون سهام دار ایران خودرو و سایپا خواهد کرد. قطعا عدم صدور مجوز افزایش قیمت خودرو تاثیری منفی بر فرآیند تولید خودرو در کشور داشته و بهبود کیفی خودروهای تولیدی و پرداخت مطالبات قطعه سازان را در هاله ای از ابهام قرار خواهد داد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lDdPmvfL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه