اپل این هفته از قابلیت های هوش مصنوعی خود رونمایی کرد و حالا اعلام شده که ارزش برند این شرکت از مرز 1 تریلیون دلار عبور کرده که رشد 15 درصدی غول سازنده آیفون نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. همچنین ارزش انویدیا تقریباً سه برابر شده است.
براساس گزارش رویترز که طبق داده های پلتفرم Kantar BrandZ شکل گرفته است، اپل در سال 2024 تاج خود به عنوان «باارزش ترین برند جهان» را برای سومین سال متوالی حفظ کرده است. پس از اپل، گوگل با 753 میلیارد دلار و مایکروسافت با 713 میلیارد دلار باارزش ترین برندهای جهان هستند.
علاوه براین، انویدیا به لطف محبوبیت هوش مصنوعی و رونق بازار تراشه های هوش مصنوعی، برای اولین بار وارد فهرست 10 برند برتر دنیا از نظر Kantar شده است. ارزش برند انویدیا نسبت به سال گذشته بیش از 200 میلیارد دلار افزایش یافته تا به ششمین برند ارزشمند جهان تبدیل شود.
اوراکل (Orcale) که خدمات ابری مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می کند نیز اولین حضور خود در بین 10 برند برتر Kantar را تجربه می کند و در جایگاه نهم قرار داد. ارزش برند اوراکل با 58 درصد افزایش به 145 میلیارد دلار رسید.
Kantar می گوید در تحقیقاتش بیش از 4.3 میلیون مصاحبه مصرف کنندگان در مورد 532 دسته بندی و 21,000 برند مختلف در 54 بازار را پوشش داده است.
احتمال افزایش فروش آیفون به لطف Apple Intelligence
اواسط این هفته اپل از ویژگی های هوش مصنوعی جدید خود رونمایی کرد که انتظار می رود تقاضا برای گوشی های آیفون ها را دوباره احیا کند و روند کاهش فروش پرفروش ترین محصولش را به دلیل هزینه های ناپایدار مصرف کننده و رقبا، معکوس کند.
«وارون میشرا»، تحلیلگر کانترپوینت، می گوید:
«اپل به طور مداوم قادر به ارائه محصولات و خدماتی بوده است که با روحیه مصرف کنندگان ارتباط نزدیکی دارد و طرفداران زیادی برای برند ایجاد کرده است.»
اپل روز گذشته توانست با عبور از انویدیا دوباره به دومین برند باارزش دنیا تبدیل شود. حتی کوپرتینویی ها توانستند برای مدت کوتاهی از مایکروسافت پیشی بگیرند و به باارزش ترین شرکت دنیا تبدیل شوند.