یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

آموزش ثبت شرکت در عمان

3 هفته پیش ( 1403/3/16 )
 

آموزش گام به گام ثبت شرکت در عمان

کشور عمان در دهه اخیر با اعمال سیاست های اقتصادی جدید، شرایط ویژه ای برای ثبت شرکت توسط سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است. با این تغییرات، افراد از سراسر جهان می توانند با گذراندن مراحل لازم، شرکت خود را در عمان ثبت کرده و از فرصت سرمایه گذاری در این کشور برخوردار شوند و همینطور از این طریق اقامت این کشور را اخذ کنند. در واقع با 1 تیر می توان 2 نشان زد. از آنجاییکه مراحل ثبت شرکت در عمان دشوار نیست، خیلی از متقاضیان مهاجرت به این کشور، با ثبت یک شرکت، به راحتی ویزای دائم عمان را دریافت می کنند و سپس می توانند به راحتی به کشورهای اروپایی و امریکایی سفر کنند. در ادامه با مراحل و شرایط ثبت شرکت در عمان که شامل انجام پروسه های اداری و ترجمه رسمی مدارک است آشنا می شویم.

شرایط عمان برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

شرایط اقتصادی عمان به طور کلی برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت مناسب است. عمان به دلیل پیشرفت های اقتصادی و سیاسی به دست آمده در دهه ی اخیر به عنوان یکی از مقاصد محبوب منطقه، برای سرمایه گذاری شناخته می شود. این کشور با موقعیت جغرافیایی استراتژیک، زیرساخت های مدرن و شرایط مناسب برای سرمایه گذاری محیطی مناسب برای رشد و توسعه کسب و کار های مختلف را فراهم کرده است.

ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان

مناطق آزاد عمان، مناطق ایده آلی برای ثبت شرکت در عمان هستند که به منظور تسهیل تجارت و جذب سرمایه گذاران بین المللی در نظر گرفته شده اند. این مناطق اغلب از نظر شرایط مالیات، گمرک و قوانین کسب و کار بسیار ایده آل هستند. در عمان، مناطقی مانند المزونه، صحار و صلاله، به این منظور تأسیس شده اند. این مناطق عموماً دارای زیرساخت های مناسب و تسهیلاتی برای شرکت ها و سرمایه گذاران هستند که به آن ها امکان می دهند تا آسان تر و با هزینه کمتر مشغول فعالیت های اقتصادی شده و از فرصت های تجاری موجود در منطقه بهره مند شوند.

ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان

شرایط ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان برای افراد خارجی، به ویژه ایرانی ها که این کشور را دروازه ای برای ورود به تجارت جهانی می بینند و حتی فقط قصد مهاجرت دارند، بسیار مساعد و بدون پیش نیاز های خاصی است. به طور کلی شرایط ثبت شرکت در کشور عمان به شرح زیر است.

  • اولین مرحله برای ثبت شرکت، رزرو نام تجاری مورد نظر است.
  • افراد خارجی می توانند شرکت خود را با مالکیت ۱۰۰ درصدی بدون نیاز به شریک عمانی ثبت کنند.
  • در فرآیند ثبت شرکت در کشور عمان، نیازی به سپرده بانکی نیست.
  • برای ثبت شرکت انفرادی، متقاضی باید حداقل ۱۸ سال داشته باشد.
  • ارائه ترجمه رسمی مدارک به زبان انگلیسی (چه مدارکی؟ در ادامه توضیح داده شده است.)
  • فرآیند ثبت شرکت به صورت سریع و در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
  • برای ثبت شرکت در عمان، کپی پاسپورت شریک یا شرکا لازم است.

چه مدارکی برای ثبت شرکت در کشور عمان باید ترجمه شود؟

ترجمه رسمی مدارک برای ثبت شرکت به 2 دسته تقسیم می شود.

دسته اول مدارکی هستند که ترجمه رسمی آنها ضروری نیست ولی ارائه آنها می تواند روند ثبت شرکت و اخذ ویزا را تسهیل کند و سرعت ببخشد. مثلا ترجمه مدارک شرکتی داخل ایران.

در واقع اگر شما یک شرکت ثبتی در ایران داشته باشید، با ارائه ترجمه رسمی مدارک آن شرکت به سفارت و وزارت بازرگانی کشور عمان، گام بزرگی در پروسه ثبت شرکت در عمان و اخذ ویزا برداشته اید. جهت ترجمه مدارک بایستی به یک دارالترجمه رسمی حرفه ای و معتبر مراجعه کنید. زیرا ترجمه مدارک شرکتی بسیار دشوار است و باید با دقت انجام شود.

دسته دوم شامل ترجمه مدارک شناسایی و تمکن مالی می شود که الزامی است و هنگام دریافت ویزای عمان و مراجعه به سفارت باید همراهتان باشد. این مدارک شامل ترجمه شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج، ترجمه سند ملک، پرینت بانکی به زبان انگلیسی و ترجمه رسمی سایر مدارکی که دارایی ها و توانایی مالی شما را نشان دهد.

انواع شرکت در عمان

شرکت مسئولیت محدود (LLC): یکی از محبوب ترین شرکت ها در عمان است. در این نوع شرکت، مسئولیت شرکا، به میزان سرمایه گذاری آن ها است.

شرکت سهامی عام (SAOC): در این نوع شرکت، سرمایه شرکت به سهام تقسیم شده و هر سهامدار مسئولیت خود را تا حد سهامی که در اختیار دارد، برعهده دارد.

شرکت سهامی خاص (SAOG): شرکت سهامی خاص، یک نوع شرکت سهامی است که در آن سرمایه شرکت به شکل سهام تقسیم می شود و مسئولیت صاحبان سهام تا حد مقرر در سرمایه شرکت محدود می شود.

شرکت تضامنی (Partnership): شرکت تضامنی یکی از گزینه هایی است که می توانید برای ثبت شرکت در عمان در نظر داشته باشد. در این نوع شرکت، شرکای تضامنی مسئولیت های مالی شرکت را در قبال بدهی ها و الزامات تجاری به صورت تضامنی بر عهده می گیرند، به این معنی که در صورت عدم پرداخت بدهی ها توسط یکی از شرکای شرکت، سایر شرکای شرکت می توانند مسئولیت پرداخت این بدهی ها را برعهده بگیرند.

شرکت مالکیت انفرادی (Sole Proprietorship): در این نوع شرکت، تنها یک شخص به عنوان مالک و مدیر شرکت فعالیت می کند و مسئولیت ها به طور کامل بر عهده او است.

شرایط ثبت شرکت در عمان

مراحل ثبت شرکت در عمان

برای ثبت شرکت در عمان مراحل زیر باید پشت سر گذاشته شوند.

ثبت نام تجاری

انتخاب نام تجاری مناسب و منحصربه فرد بسیار اهمیت دارد، زیرا این نام به عنوان هویت و شناسنامه شرکت عمل می کند و منعکس کننده فعالیت های شرکت است. همچنین، این نام باید با قوانین و مقررات مربوطه مطابقت داشته و از هرگونه تضاد با اصول اخلاقی و فرهنگی جامعه عمان دور باشد.

انتخاب نوع شرکت

انتخاب نوع شرکت برای ثبت در عمان باید بر اساس ماهیت کسب و کار، حجم سرمایه و میزان مسئولیت مالی متناسب با نیاز های شما صورت گیرد. بنابراین سرمایه گذاران باید باتوجه به شرایط خود یکی از انواع شرکت های مسئولیت محدود (LLC)، شرکت سهامی عام (SAOC)، سهامی خاص (SAOG) و شرکت تضامنی (Partnership) را انتخاب کنند.

امضای صورتجلسه توسط شرکا

در مرحله سوم از فرآیند ثبت شرکت در عمان، شرکا مشخص می شوند و در صورت وجود حداقل یک نفر، می توان شرکت را ثبت کرد. بعد از تعیین شرکا و تدوین اساسنامه، یک صورتجلسه برگزار می شود که در آن تصمیمات مربوط به مدیریت شرکت و دیگر امور مرتبط مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. پس از تصویب تصمیمات در صورتجلسه، افراد حاضر در جلسه اوراق مربوطه را امضا می کنند.

ارائه صورتجلسه و پاسپورت به وزارت تجارت عمان

پس از برگزاری صورتجلسه و امضای اوراق، اسناد مربوطه همراه با پاسپورت مالک و دیگر اعضای شرکت به وزارت تجارت عمان تحویل داده می شود. وزارت تجارت عمان مدارک را بررسی کرده و در صورت تأیید، گواهی ثبت شرکت در عمان را صادر می کند که نشان دهنده ثبت رسمی شرکت در کشور عمان است.

مراجعه به دارالترجمه رسمی و ترجمه مدارک

برای ثبت شرکت و دریافت ویزای عمان، به ترجمه رسمی اسناد و مدارک احتیاج دارید. در قسمت های قبلی اشاره شد که کدام مدارک را بایستی جهت ترجمه به دارالترجمه ببرید ولی برای اطمینان بیشتر می توانید به وبسایت رسمی دولت عمان مراجعه نمایید.

اخذ مجوز های لازم

در این مرحله باید مجوز های لازم برای ثبت شرکت اخذ شود.

اخذ ویزا

پس از پایان مراحل مذکور نوبت به گرفتن ویزا می رسد. در این مرحله ویزای شما به عنوان سرمایه گذار خارجی ثبت می شود.

دریافت مهر شرکت

مهر شرکت به عنوان امضای نمادین یک نهاد تجاری در نظر گرفته می شود که معمولاً روی سند های رسمی و اسناد تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

افتتاح حساب بانکی

برای ثبت شرکت در عمان، افتتاح حساب تجاری، بسیار مهم است. برای این منظور، ابتدا نیاز ها و خواسته های خود را مشخص کرده و سپس معیار هایی مانند خدمات بانکی، نرخ ها، امنیت و پشتیبانی مشتریان را بررسی کنید. سپس شرایط و تعرفه های مختلف بانک ها را مقایسه کرده و بانکی را انتخاب کنید که بهترین خدمات و شرایط را برای نیاز های تجاری شما ارائه می دهد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در عمان

مدارک لازم برای ثبت شرکت در عمان

برای ثبت شرکت در کشور عمان ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • ترجمه مدارک شناسایی مدیران شرکت و تمام سهامداران به اضافه اصل و کپی پاسپورت ایشان
  • فرم درخواست ثبت شرکت در عمان باید دریافت و تکمیل شود.
  • متقاضی یا متقاضیان باید اساسنامه شرکت را ارائه کنند.
  • پروانه تجارت باید کسب شود
  • تفاهم نامه باید توسط اعضا تنظیم و امضا شود

ترجمه مدارک شرکتی

اگر در ایران صاحب شرکت هستید، شرایط راحت تری برای ثبت شرکت در کشور عمان دارید. با ترجمه مدارک شرکتی اعم از روزنامه رسمی، اساسنامه شرکت، پروانه تجارت و کارت بازرگانی می توانید این موضوع را به اطلاع مقامات و ادارات عمانی برسانید. ترجمه مدارک ثبت شرکت باید توسط مترجمان رسمی و حرفه ای انجام شود. به عبارت دیگر، ترجمه این مدارک باید دارای مهر و امضای معتبر از مترجمان رسمی باشند تا برای سفارت عمان قابل قبول باشد.

ترجمه مدارک شناسایی

هر ساله لیستی از مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت توسط دولت عمان منتشر می شود که در آن مدارکی که متقاضیان ویزا باید آماد کنند مشخص شده است. در سال 2024 این مدارک شامل ترجمه شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج (برای افراد متاهل) و ترجمه مدارک مالی است. بدون ترجمه رسمی این مدارک، مقامات دولتی عمان قادر به پذیرش درخواست ثبت شرکت نخواهند بود. این مدارک باید توسط مترجمان رسمی، روی سربرگ قوه قضاییه و حاوی QR code و مهر وامضای رسمی مترجم باشد.

سخن پایانی

بازار تجارت عمان با ویژگی های منحصر به فرد خود، می تواند دروازه ای برای ورود شما به تجارت بین المللی باشد. با توجه به شرایط و تسهیلات ارائه شده توسط دولت عمان، ثبت شرکت در این کشور یکی از راحت ترین راه ها برای گسترش کسب وکار و ورود به تجارت جهانی است. با وجود بی پایان بودن مزایای ثبت شرکت در عمان، خبری از مراحل و شرایط طاقت فرسای مهاجرت تجاری کشور های اروپایی و آمریکا نیست. اگر رویای تجارت جهانی را در سر دارید، ثبت شرکت در کشور عمان پلی است به سوی رویای شما.

حتی خیلی از افراد با ثبت یک شرکت صوری اقدام به دریافت ویزای دائم و مهاجرت به کشور عمان می کنند. این افراد به 2 دلیل عمان را برای مهاجرت انتخاب می کنند. اولاً خود کشور عمان جز کشورهای پیشرفته منطقه به حساب می آید و با وجود نزدیکی به کشور ایران، مردم این کشور از سطح رفاه بسیار خوبی برخوردار هستند.

ثانیا، پاسپورت عمان از قدرتمندترین پاسپورت های دنیا به حساب می آید و با داشتن آن می توانید به هر کشور دیگری که خواستید مهاجرت کنید.ید و با داشتن آن می اتوانید به هر کشور دیگری که بخواهید مهاجرت کنید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. ضمنا هرگونه سوال یا نکته ای در مورد ثبت شرکت در عمان داشتید خوشحال می شویم در قالب کامنت با ما در ارتباط بگذارید. باتشکر

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TIAOl4rN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه