یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

سئو سایت فروشگاهی

هر کسب وکاری که دارای سایت اختصاصی باشد می تواند برای افزایش میزان فروش خود از خدمات سئو بهره ببرد. سود اصلی در فضای اینترنت با سئو امکان پذیر می شود؛ چون سئو کاری می کند که شما در معرض مخاطبان وسیعی قرار بگیرید.

اثر سئو خصوصا برای کالاهایی که حاشیه سود بالایی دارند کاملا دیده می شود. تنها کافی است که راه و روش آن را بدانیم و کار سئوی سایت خود را به دست افراد متخصص بسپاریم.

تأثیر سئو در فروش و چیستی سئو

در مجموع، هر کسب وکاری برای آن که بتواند فروش بیش تری داشته باشد، باید به طریقی نام و نشان خودش را به مخاطبان بیش تر و بیش تری برساند. یک مغازه دار باید منتظر باشد تا مردمی که از محل کسب او عبور می کنند به فروشگاه او بیایند و خرید کنند. یک اتوبوس خطی باید منتظر شود تا مسافران به ایستگاه بیایند و سوار آن شوند. 

صاحبان سایت فروشگاهی هم باید خودشان را به افرادی که در فضای اینترنت جست وجو می کنند، نشان دهند. اما چه طور می توانیم خودمان را در بین انبوه سایت های رنگارنگ به بالاترین رتبه های نتایج موتورهای جست وجو برسانیم؟ از طریق سئو!

قدرت سئو 

سئو یا بهینه سازی سایت به عملیات گفته می شود که در راستای ارتقای رتبه یک سایت در بین نتایج گوگل صورت می گیرد. کارشناسان سئو با رعایت یک سری اصول می توانند محتوای هر سایتی را در بین نتایج برتر گوگل قرار بدهند؛ اما چه طور؟

گوگل برای انتخاب رتبه در نتایج هر جست وجویی، یک الگوریتم تعبیه کرده است تا مخاطبان بتوانند در همان صفحه اول به نیازشان دست پیدا کنند. متخصصین سئو از اجزای این الگوریتم مطلع هستند و به خوبی می دانند که با چه روش هایی می توانند گوگل را متقاعد کنند. 

طبق آمار اغلب مردم امروزی برای هر خریدی ابتدا در گوگل سرچ می کنند تا در مورد قیمت و جزئیات آن اطلاعات کافی به دست بیاورند. حتی آن هایی که قصد خرید حضوری دارند، تا در گوگل سرچ نکنند پای خود را از خانه بیرون نمی گذارند.

این همه گیری و اعتماد به گوگل باعث می شود که نتایج برتر در آن حکم برنده را داشته باشند. یعنی اگر بتوانیم اسم خودمان را در بین بالاترین نتایج گوگل قرار بدهیم، افزایش مشتری مان تضمین خواهد شد. 

سئو و تأثیر آن در فروش

همان طور که گفتیم با قرارگرفتن در رتبه های برتر گوگل شانس بازدید از سایت فروشگاهی خود را بالا خواهید برد. اما این امر چه طور امکان پذیر می شود؟ روش هایی که کارشناسان سئو با استفاده از آن می توانند رتبه سایت را بالا ببرند به ترتیب زیر هستند. 

۱. بک لینک

فرض کنیم که در زمینه فروش کتاب فعالیت می کنید. آیا افرادی که در سایت های مشابه به دنبال جزئیات کتاب می گردند، نمی توانند مشتری بالقوه برای شما باشند؟ مسلما بله.

کارشناسان سئو هم با تکیه بر همین قضیه، سعی می کنند نام محصولات شما را در سایت های مشابه قرار بدهند تا کاربران با مشاهده نام شما به سایت شما هدایت شوند. این افزایش بازدید، عامل سودآوری برای سایت شما خواهد شد. 

۲. کلمات کلیدی

کاربران برای تهیه نیازهای خود از یک سری عبارت خاص استفاده می کنند. مثلا کسی که دنبال خرید عطر است معمولا در گوگل عبارت «بهترین عطرهای جدید» یا «قیمت عطرهای ۲۰۲۴» را جست وجو می کند. از دل این عبارت ها می توانیم کلمات کلیدی را پیدا کنیم و آن ها را در محتوای خود به کار ببریم. 

کارشناسان سئو با تحقیق دقیق در کلمات کلیدی و استفاده درست آن در متن محتواهای سایت شما می توانند به الگوریتم گوگل بفهمانند که شما باید در بالای لیست نتایج قرار بگیرید. بالای لیست هم که جای آن هایی است که دیده می شوند و شانس فروش شان بالا است. 

۳. سئوی On-Page

به غیر از بررسی و ایجاد لینک در سایت های مشابه خارجی، می بایست سئوی داخلی یا آن پیج را هم مد نظر قرار بدهیم. هدف اصلی ما این است که ترافیک سایت مان بالا برود و بازدید بیش تری به دست بیاوریم. 

با اجرای سئوی داخلی توسط کارشناسان سئو، صفحات سایت شما نیز بهینه تر خواهد شد. برای مثال قرارگیری لینک های داخلی مرتبط در دل محتواهای مختلف سایت شما می تواند سبب افزایش ترافیک آن شود. 

سئوی آن پیج به سایت ما کمک می کند تا مخاطبان مان مدت زمان بیش تر در آن بچرخند. تمام این موارد باعث می شود که گوگل به اعتبار سایت شما ایمان بیاورد و صدر لیست نتایج را برای کسب وکار شما خالی بگذارد. 

۴. تحلیل در عملکرد دیگر رقبا

از جمله مهم ترین کارهایی که در حین سئو باید انجام بگیرد تحلیل رفتار تجاری دیگر رقبا است. یعنی با ارزیابی عملکرد رقبا می توانیم به سرنخ هایی برسیم که نهایتا به نفع خودمان تمام شود. 

برای مثال اگر بفهمیم که سایت های دیگر از چه شگردهایی برای فروش استفاده می کنند می توانیم با پیروی از آن روش ها فروش خود را بالا ببریم. هم چنین با ارزیابی عمکلرد دیگر رقبا می توانیم به این نتیجه برسیم که آن ها چه اشتباهاتی مرتکب می شوند تا ما بتوانیم از آن اشتباهات پرهیز کنیم. تمام این موارد به فروش بیش تر منتهی خواهد شد. 

۵. بهینه سازی شبکه های اجتماعی

در دنیای امروز نمی توان تأثیر شبکه های اجتماعی را در بازاریابی نادیده گرفت. شبکه های اجتماعی دیگر فقط محل سرگرمی نیستند. برخی از مردم دارند در این شبکه ها «زندگی» می کنند. آن ها ساعات زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانند که این یعنی فرصت برای افزایش فروش. 

کارشناسان سئو با بهبود عملکرد شبکه های اجتماعی و قرار دادن آدرس های آن در سایت فروشگاهی شما کاری می کنند که با مخاطبان بیش تری در تعامل باشید. این روش هم چنین باعث می شود که اعتبار و شهرت شما بین مردم افزایش بیابد. 

۶. بهبود تجربه کاربری

دوباره تکرار می کنیم که هدف ما باید افزایش ترافیک سایت مان باشد تا مخاطبان بیش تری را به چنگ بیاوریم. یک سایت برای افزایش ترافیک خود باید کاربرپسند هم باشد. یعنی در طراحی سایت شما باید از اجزایی استفاده شود که کاربر را متقاعد کند تا زمان بیش تر در آن بماند.

طراحی قالب مناسب، قرار دادن تصاویر زیبا و مرتبط، درج محتوای بی نقص، آپلود ویدئوها و بسیاری موارد دیگر باعث می شوند که تجربه کاربری بهبود بیابد و میزان بازدید سایت تان بالا برود. افزایش بازدید هم که همیشه مساوی است با افزایش سود.

۷. ارزیابی گزارشات سئو

نتایج تمام مراحلی که در بالا اشاره کردیم می بایست همواره بایگانی شوند. باید از هر چیزی که اعمال می کنیم گزارش تهیه کنیم تا بتوانیم مقایسه انجام بدهیم و ارزیابی کنیم که کدام روش ها بر روی سودآوری جواب داده اند و کدام روش ها خیر. 

گزارش سئو واقعا اهمیت بالایی دارد. اگر ندانیم داریم به کدام سمت می رویم ممکن است فعالیت های سئوی سایت مان به ضررمان تمام شود. پس باید از تیم سئوی خود بخواهید تا همواره عملکردشان را ارزیابی کنند. 

کالاهایی که حاشیه سود بالا دارند

خب حالا که فهمیدیم سئو تا چه اندازه فروش اینترنتی را بالا می برد نوبت به معرفی بهترین کالاهایی می رسد که حاشیه سود بالایی دارند. 

۱. لوازم جانبی موبایل

یکی از پرفروش ترین کالاهایی که در اینترنت وجود دارد لوازم جانبی موبایل است. الان در دست هر کسی یک گوشی هوشمند است. این گوشی ها نیاز به لوازم جانبی هم دارند که این یعنی شانس فروش لوازم جانبی موبایل در فروشگاه اینترنتی بسیار زیاد خواهد بود. 

لوازم جانبی موبایل یا خراب می شوند یا گم. هم چنین خیلی ها هستند که دوست دارند مدام لوازم جانبی گوشی شان مثل قاب، هندزفری و... را عوض کنند. سلیقه مردم آن قدر با هم متفاوت است که هر لوازم جانبی ای که در سایت تان قرار دهید قطعا به فروش خواهد رسید. 

۲. لوازم آرایشی و بهداشتی

خرید و فروش لوازم آرایشی همیشه سودآوری خود را داشته است. چه در گذشته که مردم برای خرید این لوازم تا بازار می رفتند، چه الان که راحت پای اینترنت می نشینند و خرید خود را از فروشگاه های اینترنتی سفارش می دهند. 

با فروش کالاهایی مثل ماسک صورت، لوسیون، انواع کرم، محصولات مراقبت از پوست، عطر و... می توانید انتظار سود تضمینی را داشته باشید؛ چون تقاضا برای خرید این محصولات بسیار بالا است. 

۳. پوشاک

پوشاک یکی از سه نیاز اصلی انسان به شمار می رود. هم چنین خیلی ها بدون توجه به نیاز خود و تنها محض تنوع، همواره دست به خرید پوشاک می زنند؛ این یعنی مردم مرتبا دارند لباس می خرند. 

شما می توانید در سایت فروشگاهی خود تصاویر پوشاک مختلف مثل پالتو، کیف، تی شرت، کفش و... قرار دهید و منتظر سفارش مردم بمانید و کسب درآمد کنید. 

۴. محصولات بازی و گیمینگ

در حوزه سرگرمی، صنعت بازی با اختلاف فاحش بیش تر از تمام صنایع دیگر فروش دارد. یعنی ارزش بازار فیلم و بازار موسیقی مجموعا روی هم نمی توانند به ارزش بازار بازی برسد. 

حالا که چنین فرصت نابی برای کسب درآمد از طریق دنیای گیمینگ وجود دارد شما هم می توانید با قراردادن محصولات بازی از جمله کنسول بازی، بازی های ویدئویی، لوازم جانبی مثل دسته ها و... سودآوری سایت فروشگاهی خود را تضمین کنید. 

۵. چراغ های ال ای دی و رینگ لایت

این چراغ های زیبا در رنگ ها و طرح های متنوع مختلف ساخته می شوند که متقاضیان بالایی هم دارند. چه آن هایی که در کار عکاسی و فیلم برداری هستند چه آن هایی که در سالن های آرایشی کار می کنند، عوامل تئاتر، سنیما و بسیاری افراد دیگر به این چراغ ها نیاز پیدا خواهند کرد. 

این چراغ ها فقط جنبه صنعتی ندارند. در هر خانه ای نیاز به روشنایی داریم؛ خصوصا برای انجام کارهایی مثل مطالعه. پس می توانید از این فرصت استفاده کنید و سایت فروشگاهی خود را حول فروش این محصولات بسازید.

۶. لوازم آشپزخانه

هر چه قدر هم که برای آشپزخانه خرید کنیم باز هم کم است. از قابله، لیوان، قاشق و چنگال گرفته تا مخلوط کن و همزن برقی و... در هر خانه ای لازم است. 

معرفی لیست تک تک وسایل آشپزخانه کار ساده ای نیست. فقط در این حد می گوییم که سودآوری سایت فروشگاهی لوازم آشپزخانه کاملا تضمینی است؛ چون مشتریان بسیار متعددی دارند. 

۷. دوربین های مداربسته

شاید برای تان عجیب به نظر برسد ولی دوربین های مداربسته و تجهیزات امنیتی بازار داغی دارند. 

الان در اغلب ساختمان های اداری و مسکونی از این دوربین ها استفاده می شود. تمام فروشگاه های کوچک و بزرگ به سیستم دوربین های مداربسته نیاز دارند تا امنیت شان بالا برود. شما می توانید یک سایت فروشگاهی مخصوص دوربین های مداربسته بسازید و از این فرصت نهایت بهره را برای سودآوری ببرید. 

سوالات متداول

۱. سئو چه تأثیری در فروش دارد؟

کارشناسان سئو با انجام شگردهای مختلف سعی می کنند تا ترافیک سایت بالا برود و محتوای آن بهینه سازی شود. این بهینه سازی کاری می کند که سایت فروشگاهی شما در صدر لیست نتایج گوگل و جایی که مخاطبان وسیعی آن جا را می بینند، قرار بگیرد و شانس فروش تان بیش تر شود. 

۲. چه کالاهایی حاشیه سود بالایی دارند؟

کالاهایی مثل لوازم بهداشتی و آرایشی، لوازم جانبی موبایل، محصولات گیمینگ، تجهیزات امنیتی و دوربین های مداربسته، اسباب بازی و لوازم آشپزخانه جز کالاهایی هستند که حاشیه سود بالایی در اینترنت دارند. 

۳. آیا می توان سود در فروشگاه اینترنتی را تضمین کرد؟

بله. با انتخاب محصولات پرفروش و ایجاد یک سایت با سئوی عالی می توانیم از سودآوری کسب وکار اینترنتی خود مطمئن شویم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tSV1F76h
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه