دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
افزایش نگرانی ها از آینده بازار خودرو

فراز و فرود قیمت خودرو ها تحت تاثیر نرخ ارز

4 هفته پیش ( 1403/3/12 )
 

به گزارش فرصت امروز به نقل از پرشین خودرو، قیمت خودرو در روزهای اخیر به رغم فراز و فرود بازار ارز، تغییرات چندانی را به لحاظ قیمتی و روند معاملات نداشته است و اگر چه برخی خودروها کاهش جزئی را در قیمت تجربه کردند اما به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران تا زمانی که بازار با ثبات همراه نباشد، رکود در بازار خودرو ادامه خواهد داشت؛ جریانی که حالا موجب افزایش نگرانی ها از آینده بازار خودرو شده است.

بررسی اوضاع قیمتی در بازار خودرو بیانگر آن است که سیاست گذار به رغم تلاش در تامین نیاز مشتریان، موفقیت چندانی نداشته است و همچنان حکمران اصلی بازار خودرو سیاست های ارزی است.

اما در این میان مساله ای که می تواند جریان بازار خودرو را بیش از پیش ملتهب کند بررسی اطلاعات فروش خودروسازان در پایان اردیبهشت سال جاری است که حکایت از افت نزدیک به ۱۳  درصدی دارد، روندی که در کنار اطلاعات مربوط به تولید اردیبهشت ماه خودروسازان بزرگ و افت حدود ۱۸ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل، پالس خوبی را به بازار خودرو مخابره نمی کند.

فراز و فرود قیمت خودرو های داخلی تحت تاثیر نرخ ارز

افت تولید و فروشی که به گفته کارشناسان می تواند زنگ خطری برای بازار خودرو باشد و سیگنال منفی را روانه بازار کند و ضمن اینکه روی قیمت بازار خودروسازان تاثیر منفی می گذارد، این ایده را در خریداران تقویت کند که خرید خود را جلو بیاندازند. جریانی که می تواند کفه حضور خریداران در بازار را به نسبت فروشندگان سنگین کرده و به احتمال زیاد نمودار قیمت ها روند صعودی به خود خواهد گرفت.

البته بارها راهکارهای مختلفی از سوی کارشناسان برای ساماندهی تولید و فروش و قیمت در بازار خودرو اندیشیده شده اما پس از مدتی از یادها رفته است، در هر حال اوضاع تولید و فروش خودروسازان حکایت از شدت گرفتن چالش نقدینگی و مشکلات ارزی بخش های خودروسازی است، جریانی که می تواند به زودی منجر به افزایش بهای خودرو در بازار شود.

اما وضعیت در بازار خودرو به رغم برخی پیش بینی ها، هم اکنون با رکود جدی در معاملات همراه است به طوری که به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران، بازار خودرو کاملا قفل است و هیچ خرید و فروشی در بازار صورت نمی گیرد.

اسد کرمی، معتقد است اگر چه نوسانات دلار موجب کاهش اندک قیمت خودروهای داخلی در چند روز گذشته شد اما دوباره با رشد نرخ ارز  قیمت ها به نرخ قبل بازگشت و هم اکنون بازار خودرو با ثبات قیمتی همراه است.

وی با توجه به تاثیر افت تولید و فروش بر بازار خودرو تصریح کرد: به رغم پیش بینی ها، هیچ آثاری از رونق در بازار خودرو مشاهده نمی شود.

کرمی، با تاکید بر اینکه از ابتدای امسال بازار خودرو با رکود جدی در معاملات روبرو است، یادآور شد: در هفته گذشته با ورود دلار به کانال ۵۷ هزار تومان، قیمت خودروهای داخلی ۵ تا  ۶ درصد افت کرد اما با بازگشت نوسانات و افزایش نرخ ارز، ترمز ریزش قیمت ها در بازار کشیده شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران هر گونه بازگشت رونق به بازار خودرو را در گرو ایجاد ثبات در بازار دانست و گفت: افت وخیز نرخ ارز و شرایط به نسبت ناپایدار اقتصادی، موجب شده تا بسیاری از مصرف کنندگان و افرادی که به فکر خرید از بازار خودرو هستند، دست نگه دارند.

به گفته کرمی، با وجود رکود در معاملات بازار خودرو، همچنان تقاضا برای خودروهای پرطرفداری که اختلاف قیمت میان قیمت مصوب کارخانه ای و بازار آزاد آن زیاد است، بالاست، اما کماکان در بازار این خودروها نیز با وجود تاثیر پذیری زیاد از نوسانات ارزی، فعالیتی دیده نمی شود.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PDhj8LqD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه