دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصادی دانشجو، بازار خودرو در نخستین روز های خود در سال جدید با افزایش قیمت همراه بود. این وضعیت در حالی رقم خورد که چند ماه پیش مسؤولان وزارت صمت از بهبود این بازار در طول ماه های آتی خبر داده بودند اما این وعده محقق نشد.

بازار، تشنه عرضه خودرو

«سعید موتمنی» رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه داران خودرو پیرامون وضعیت بازار خودرو در طول ماه های اخیر اظهار کرد: در حال حاضر این بازار در شرایط رکودی به سر می برد و قیمت خودرو در طول ماه های اخیر افزایش قابل ملاجظه ای داشته، اما در طی هفته های اخیر شدت این امر قدری نسبت به ماه های قبل تعدیل شده است.


 

موتمنی خاطر نشان کرد: آمار های منتشر شده از میزان تولید خودرو در سال ۱۴۰۲ نشان از آن دارد که ایران خودرو و سایپا در آن سال با کاهش تولید و سپس افت فروش مواجه شده اند. همین مسئله شرایط عرضه بازار خودرو را با چالش مواجه کرد.

رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه داران خودرو خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار خودرو ایران متاثر از مولفه هایی همچون قیمت ارز، عرضه و تقاضا و در نهایت تورم است؛ لذا به واسطه بروز هرگونه مشکل در هر یک از آن ها بازار با نوسان همراه خواهد شد. اکنون کمبود عرضه و افزایش نرخ ارز در بازار غیررسمی از نقش بسزایی در شرایط فعلی آن برخوردار هستند.

رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به عدم تحقق کامل واردات خودرو در سال گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۲ دولت اعلام کرد که به منظور تنظیم بازار خودروی کشور حداقل ۱۰۰ دستگاه اتومبیل را تا پایان سال وارد خواهد کرد اما متاسفانه در پایان این سال فقط ۱۱ هزار دستگاه خودرو به صورت قطعی بازار بازار عرضه شده است.

کاهش تولید خودروسازان در نخستین ماه سال ۱۴۰۳

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از عملکرد سه شرکت ایران خودرو، سایپا و همچنین پارس خودرو، این سه خودروساز در فروردین امسال در مجموع نزدیک به ۴۲ هزار و ۴۰۰دستگاه انواع خودروی سواری تولید کرده اند. این رقم در حالی به دست آمده که در مدن زمان مشابه سال ۱۴۰۲ مجموع تولید محصولات سواری آن ها حدود ۵۵ هزار دستگاه بود؛ بنابراین خودروسازان بزرگ کشور در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ با کاهش ۲۴ درصدی در تولید خود مواجه شده اند.

در طول هفته های اخیر احتمال افزایش قیمت کارخانه های خودرو های داخلی از قوت زیادی برخوردار شده است؛ لذا، به نظر می رسد که کاهش تولید خودروسازان در این ماه ناشی از علت فوق باشد. مضاف بر این موضوع با رشد قیمت کارخانه ای خودرو ها متقاضیان این کالا در سال جدید با چالش جدی برای تهیه آن مواجه خواهند شد.

در حال حاضر افزایش قیمت در بازار خودرو و کنترل آن آهسته آهسته به نقطه مشترکی در کارنامه فاطمی امین و علی آبادی تبدیل شده است. این موضوع سرانجام به عمر حضور ۲ سال و نیمه فاطمی امین در وزارت صمت پایان داد، اما اکنون در آستانه یک سالگی وزارت علی آبادی گریبان او را گرفته است. حال باید دید که دومین وزیر صمت دولت سیزدهم چگونه این موضوع را کنترل خواهد کرد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ijclYPKj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه