یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه استفاده از ERP تأثیر مثبت در لجستیک می گذارد؟

نکته ای بسیار مهم و اساسی که شرکت های لجستیک باید به آن توجه کنند، استفاده از سیستم ها و نرم افزارهای جدید برای مدیریت منابع انسانی و ناوگان هایشان است. در واقع یک شرکت لجستیک که وظیفه حمل ونقل کالاها و محصولات مختلف در شرایط گوناگون را دارد، از ناوگان های متفاوتی بهره خواهد برد.

این موضوع باعث شده تا مدیریت آن ها کمی دشوار شود و نتوانند به درستی برخی از امور را انجام دهند. به همین دلیل استفاده از نرم افزارهای ERP به این شرکت ها پیشنهاد می شود. همراه ما باشید تا در ادامه بیشتر این موضوع را بررسی کنیم.

معرفی نرم افزارهای ERP

اولین نکته ای که باید باهم بررسی کنیم این است که اصلا ERP چیست و چه کاربردهایی را برای ما به ارمغان می آورد. در پاسخ به این سوال باید گفت که ERP یا همان Enterprise Resource Planning، سیستمی است که به شما امکان مدیریت منابع در شرایط گوناگون را می دهد.

فرقی نمی کند که چه نوع منابعی در شرکت شما وجود دارد؛ از منابع انسانی گرفته تا ناوگان های حمل ونقل. نکته ای که باید در پاسخ به ERP چیست بگوییم این است که این سیستم در نرم افزارهای مختلفی ارائه شده و سازماندهی را بسته به موارد گوناگونی در کسب وکار ساده تر می کند.

ERP برای صنعت حمل ونقل

شرکت های حمل ونقل یا همان لجستیک، نیازمند استفاده از سیستم ها و راه کارهای به روز برای ارائه بهترین خدمات در سطح بین المللی هستند. در پاسخ به لجستیک چیست باید گفت که لجستیک شرکتی برای ارائه امور حمل ونقل از راه های آبی، هوایی و زمینی است. راه کارهای ERP این امکان را به شرکت های لجستیک می دهند تا با یکپارچه سازی اطلاعات خود، سیستم برای بهره وری و مدیریت منابع پیاده سازی کنند.

این سیستم می تواند کمک های زیادی به موفقیت یک شرکت لجستیک کرده و امور حمل ونقل آن ها را ساده تر کند. تنها کافی است پاسخ لجستیک چیست را درک کرده و از تمامی ویژگی های این سیستم در شرکت حمل ونقل بهره ببرید.

چالش های صنعت حمل ونقل

ERP برای صنعت حمل ونقل

موضوعی که باعث شده کسب وکارها و شرکت های گوناگونی به سمت استفاده از نرم افزارهای ERP بروند، چالش هایی است که در این صنعت وجود دارد. صنعت حمل ونقل درحال حاضر با چالش های مختلفی دست وپنجه نرم می کند که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر هستند:

  • عدم قابلیت نظارت و بازخورد در زمان واقعی
  • تخصیص سفارش ها در لحظه
  • افزایش هزینه های حمل ونقل در شرایط مختلف
  • مدیریت ناکارآمد و بهینه نشده داده ها
  • عدم وجود هماهنگی بین تحویل به مشتریان
  • انبار و نگهداری نامناسب از ناوگان
  • مدیریت بهینه نشده و ضعیف در حسابداری
  • ناکارآمد بودن در ردیابی محموله های لجستیک

ویژگی های اساسی ERP برای صنعت لجستیک

همان طور که در بخش قبلی مشاهده کردید، صنعت حمل ونقل یا همان لجستیک چالش های بسیار زیادی را درون خود دارد. برای رفع این چالش ها بهتر است از یک نرم افزار ERP بهره ببرید. ویژگی هایی که این برنامه به شما ارائه می دهد به شرح زیر هستند.

ردیابی ناوگان به شکل خودکار

یکی از ویژگی های اساسی که در سیستم های ERP وجود داشته و باعث شده تا شرکت های زیادی به دنبال آن باشند، قابلیت ردیابی ناوگان حمل ونقل به صورت خودکار است. باید گفت که این ویژگی ضروری ترین راهکاری است که شرکت های لجستیک به دنبال آن هستند.

همان طور که در بخش قبلی گفتیم، ردیابی ناوگان و محموله های لجستیک کار دشواری بوده و به این سادگی ها انجام نمی شود؛ اما درصورت بهره گیری از ERP این کار ساده خواهد شد. در این صورت داده های ردیابی برای بهبود خدمات مشتریان در اختیار آن ها قرار گرفته و زمان تخمینی تحویل محموله را نیز محاسبه می کند.

برنامه ریزی بارها

اگر به دنبال یک ویژگی عالی برای شرکت های لجستیک هستید تا فرایند حمل ونقل را راحت تر کنید، برنامه ریزی بارها توسط ERP به شما ارائه می شود. این سیستم مدیریتی حمل ونقل قادر به ایجاد برنامه های گوناگون برای ناوگان است.

در واقع این برنامه شامل تعیین بهترین راه جهت بارگیری محموله در یک وسیله نقلیه مناسب می شود. همچنین راه کارهایی برای ایمن تحویل دادن محموله نیز ارائه می شود. با بهره گیری از این برنامه ریزی قادر هستید به راحتی و با اطمینان کامل از تمامی ظرفیت بار بهره برده و به بهینه بودن فرایند این کار نیز کمک کنید.

ایجاد گزارش و تجزیه و تحلیل ها

گزارش برای شرکت های لجستیک اهمیت بالایی دارد. ازآن جایی که ناوگان این شرکت ها دارای رانندگان و خودروهای فراوان باری است، باید از تمامی منابع جهت ایجاد گزارشی دقیق بهره ببرند. این امکان وجود دارد که پس از جمع آوری داده ها در یک سیستم یکپارچه، امکان تجزیه وتحلیل آن ها نیز به شما ارائه شود.

عملیات های گوناگونی برای حمل ونقل ایجاد شده و با شناسایی روند این عملیات ها، می توان نتایجی کاربردی به دست آورد. با بهره گیری از این نتایج و تجزیه و تجلیل آن ها، عملکرد رانندگان و وسایل نقلیه بهبود پیدا کرده و سیستم کلی تقویت خواهد شد.

مدیریت رانندگان

اما آخرین ویژگی که در سیستم های ERP وجود داشته و با بهره گیری از آن به کمک صنعت لجستیک آمده، مدیریت آسان رانندگان است. شما قادر هستید با کمک این نرم افزارها ساعات رانندگی، مسیر رانندگی، سرعت های لحظه ای و برنامه های راننده را بررسی کرده و از رعایت کردن مقررات ایمنی توسط آن اطمینان داشته باشید.

بهترین شرکت ارائه دهنده راه کارهای ERP

بهترین شرکت ارائه دهنده راه کارهای ERP

شرکت های گوناگونی در دنیا وجود دارند که بهترین نرم افزار این زمینه یعنی SAP ERP را ارائه می دهند و می توانند شما را در زمینه استقرار این محصول راهنمایی کنند.

شرکت Msys در زمینه فروش و استقرار محصولات SAP در ایران فعالیت دارد. مشتریان بزرگی که با این شرکت همکاری کرده اند نشانگر تخصص و تجربه بالای متخصصین آن است.

تمامی این شرکت ها از راه کار ERP بهره برده و به همین دلیل توانسته اند در امور مختلف خود موفقیت های زیادی را شاهد باشند. برای آشنایی و مشاوره خرید نرم افزار SAP ERP باید به وب‎ سایت این شرکت مراجعه کنید.

جمع بندی

شرکت های لجستیک یا همان حمل ونقل از مهم ترین شرکت هایی هستند که در صنایع امروزی وجود دارند. این شرکت ها محموله های فراوانی را به صورت داخلی و خارجی ارسال کرده و به همین دلیل از ناوگانی غنی برخوردار هستند.

چالش های بسیار زیادی برای این شرکت ها وجود دارد که هر روز مهم ترین نیز می شوند. راهکارهای ERP آمده اند تا با استفاده از نرم افزارهای خود، این چالش ها را برطرف کنند. ویژگی هایی که این نرم افزار برای صنعت لجستیک داشت را باهم بررسی کردیم. می توانید با مراجعه به وب سایت شرکت Msys نکات بیشتری را مطالعه کرده و ابزارهایی که این شرکت در اختیار شما قرار می دهد نهایت استفاده را ببرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/omFHLY8x
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه