دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از دیجیاتو، شورای رقابت طی سالیان اخیر، به نهادی تأثیرگذار در تعیین قیمت خودرو تبدیل شده است. این شورا طی سالیان گذشته به عنوان مجموعه ای برای سرکوب قیمت خودرو و زیان رسانی به خودروسازان شناخته می شد، بااین حال رویه اکنون تغییر کرده است. شورای رقابت اکنون به عنوان مسئول افزایش قیمت خودرو شناخته می شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت از لزوم کنترل قیمت ها می گوید.

مطابق آن چه در اخبار سال های اخیر دیده ایم، وزارت صمت و خودروسازان در یک سوی ماجرای افزایش قیمت خودرو قرار داشته اند. شورای رقابت نیز در سمت دیگر ماجرا بوده است. خودروسازان و وزارت صمت همواره خواهان افزایش قیمت بیشتر برای خروج از ضرردهی بوده اند. در سوی دیگر شورای رقابت قیمت ها را در محدوده کمتری نسبت به نرخ دلخواه خودروسازان تنظیم می کرد. مقام های شورای رقابت در این بین همواره خود را مدافع حقوق مصرف کننده معرفی می کردند.

شورای رقابت روز به روز قیمت خودرو را افزایش می دهد

تغییر نقش ها در مسئله افزایش قیمت خودرو

بااین حال نقش ها در ماجرای افزایش قیمت خودرو اکنون عوض شده اند. شورای رقابت روزبه روز نرخ ها را افزایش می دهد و وزارت صمت خود را مدافع حقوق مصرف کنندگان می داند. اکنون شورای رقابت می گوید که قیمت خودرو با توجه به تغییرات هزینه های تولید باید اصلاح شود. در سوی دیگر وزارت صمت افزایش قیمت خودرو را به مصلحت نمی داند. تغییر نقش ها در روند قیمت گذاری خودرو زمانی اتفاق می افتد که اختیار قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت به وزارت صمت در دی ماه پارسال واگذار شده است. درواقع شورای رقابت با کنار کشیدن خود از موضوع قیمت گذاری، به نوعی با تفویض اختیار قیمت گذاری به وزارت صمت، به اصلاح قیمت خودرو مطابق با هزینه های واقعی تولید مطابق با آنالیز خودروسازان چراغ سبز نشان داد.

باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت گذاری خودروهای داخلی، موضوعی حساس برای افکار عمومی است. در گذشته شورای رقابت نقش مدافع حقوق مصرف کنندگان را ایفا می کرد تا مصرف کنندگان احساس کنند این شورا مقابل درخواست های خودروسازان برای افزایش قیمت ایستاده است. با تغییر مسئولیت شورای رقابت در حوزه تعیین قیمت خودرو، اکنون وزارت صمت باید به عنوان مدافع حقوق مصرف کننده شناخته شود. این دفاع درحالی رخ می دهد که عباس علی آبادی، وزیر فعلی صنعت، معدن و تجارت، همواره از قیمت گذاری دستوری گلایه کرده و خواهان آزادسازی قیمت ها بوده است. بنابراین قیمت  خودروهای داخلی همانند رویه گذشته تغییر خواهند یافت و تنها نقش نهادهای مسئول در این بین تغییر کرده است.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Zj477DzO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه