به گزارش فرصت امروز به نقل از اکو ایران، در حالی که قیمت خودرو های ایرانی برای بسیاری از مردم در داخل کشور بالا و غیرقابل دسترس است، قیمت تمام شده این خودرو ها در مقایسه با قیمت های جهانی بسیار ناچیز است.
همین موضوع دستاویزی شده برای برخی خودروسازان و کارشناسان تا مدعی شوند که با توجه به قیمت جهانی، محصولات آنها در زمره خودروهای کلاس جهانی قرار می گیرند و اگر موانع بین المللی وجود نداشت، می توانستند با به روزترین خودروهای هم قیمت خود در دنیا رقابت کنند.
اما عبدالله توکلی، سرپرست پیشین صنایع خودرو وزارت صمت، معتقد است که در مقایسه دو خودرو، معیارهای متعددی فراتر از قیمت وجود دارد (بیش از ۱۰ معیار) و خودروسازان ایرانی به جز قیمت، در هیچ کدام از این معیارها توانایی رقابت با محصولات کلاس جهانی را ندارند.
به نظر او، رقابت ناپذیری بزرگ ترین مشکل خودروسازان داخلی در حال حاضر است و قیمت پایین تنها برگ برنده آنها در برابر رقبای جهانی به حساب می آید.