دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی شورای رقابت از آزادسازی قیمت خودرو های برقی خبر داد. آن طور که سپهر دادجوی توکلی گفت خودرو های برقی از شمول مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت که درباره قیمت گذاری خودرو بود، خارج شدند.

اعضای شورای رقابت به اتفاق آرا نسبت به خارج کردن بحث قیمت خودرو های برقی از شمول مصوبه ۵۴۳ این شورا تصمیم گیری کردند.

زمستان سال گذشته شورای رقابت بار دیگر به پروسه قیمت گذاری محصولات تولیدی شرکت های خودروساز بازگشت. این شورا در بهمن سال ۱۴۰۱ بازار خودرو را بررسی کرده و بر انحصاری بودن بازار خودرو های سواری تاکید کردند. 

شوک آزادسازی قیمت خودرو روی قیمت های بازار

استدلال اعضای شورای رقابت این بود که شاخص های تمرکز، تقاضای انباشته در بازار و ممنوعیت یا محدودیت واردات بر انحصاری بودن بازار خودرو های سواری تاکید می کنند؛ بنابراین شورای رقابت در مصوبه ۵۴۳ خود این مساله را تصویب کرد.

ذیل مصوبه یاد شده که مختص خودرو های انحصاری است دستورالعملی نیز منتشر شد. این دستورالعمل نشان می دهد سازمان حمایت قیمت تمام شده خودرو را محاسبه و وزارت صمت به عنوان تنظیم گر فنی آن را به خودروسازان ابلاغ می کند.
اما حالا قیمت گذاری خودرو های برقی آزاد شده تا این مساله بتواند مشوقی باشد تا خودروسازان بیش از پیش در جاده برقی سازی حرکت کنند. الیته شرکت های خودروساز در گام اول مسیر واردات را در پیش خواهند گرفت و به تدریج نسبت به تولید محصولات برقی اقدام خواهند کرد.

برخی از تحلیلگران آزادسازی قیمت خودرو های برقی را مقدمه ای بر آزادسازی قیمت محصولات بنزین سوز می دانند. این دسته از تحلیلگران معتقدند وزارت صمت ازادسازی قیمت خودرو های برقی را به صورت پایلوت اجرا می کند اگر این مساله جواب دهد این امکان وجود دارد که به تدریج به سمت آزادسازی قیمت سایر محصولات تولیدی شرکت های خودروساز حرکت کنند.

آزادسازی قیمت خودرو در کوتاه مدت روی قیمت های بازاری خودرو اثر منفی گذاشته، اما به تدریج با قوی شدن بنیه مالی خودروسازان و افزایش تیراژ نحنی قیمت خودرو در بازار نزولی می شود و متقاضیان به جای خرید از بازار راه خود را به سمت دفاتر فروش شرکت های خودروساز کج می کنند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/f1oelTM4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه