دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

منحنی قیمت خودرو در بازار هرچند این روزها و نسبت به نیمه فروردین روندی نزولی به خود گرفته است، با این حال کف قیمت هنوز فاصله زیادی با رکوردهای قیمتی اواسط اسفند پارسال دارد. اطلاعات رسیده از بازار خودرو حکایت از آرامش کلی و حتی در مورد برخی مدل ها افت قیمت دارد

به گزارش فرصت امروز به نقل از دنیای خودرو، با وجود انتقادات بسیار پیرامون واردات قطره چکانی خودرو در سال گذشته، حالا برخی شواهد از ورود خارجی ها در سال جدید طبق روال گذشته حکایت دارد. عدم تامین ارز برای ورود خودروهای خارجی امسال نیز مطرح است؛ به طوری  که یک عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس نیز موضوع عدم تامین ارز در سال جاری را تایید کرد. اما در شرایطی ورود خارجی های نو متاثر از کمبود ارز به صورت قطره چکانی ادامه دارد که واردات خودروهای کارکرده کاملا به کما رفته است.

کاهش 3 درصدی قیمت خودرو از ابتدای فروردین 1403

در همین حال وزیر صمت که مدعی است آیین نامه را تدوین و به هیات دولت داده است، در پاسخ به سوالاتی درمورد چرایی عدم ابلاغ آیین نامه کارکرده ها،  معمولا توپ را به زمین هیات دولت می اندازد و از وضعیت کارکرده ها اظهار بی اطلاعی می کند.

در این زمینه، روز گذشته یک عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با یک خبرگزاری رسمی اعلام کرد مطالبه مجلس از وزارت صمت دنبال کردن بحث واردات خودروهای کارکرده است؛ اما دلیلی که از سوی آنان مطرح می شود، موضوع عدم تامین ارز مورد  نیاز برای انجام این کار است.

سیدجواد حسینی کیا با اشاره به تعلل وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده، همچنین اظهار داشته که از نگاه بنده تعلل در ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده بهانه ای است که اجرای این قانون به تعویق بیفتد.

وی در ادامه با تاکید بر این که باید زودتر آیین نامه ابلاغ شود، گفت که مطالبه مجلس از وزارت صمت نیز این بوده تا هرچه زودتر آیین نامه واردات خودروهای کارکرده ابلاغ شود. مجلس برای رفع ناترازی حاکم در بازار خودرو و به تعادل رساندن میزان عرضه و تقاضا در این بخش از بازار بحث واردات خودروهای کارکرده را به تصویب رساند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «هدف مجلس از تصویب این قانون کاهش التهابات بازار خودرو بود. مجلس از بعد نظارتی نیز این موضوع را دنبال کرده است؛ اما نکاتی که از سوی وزارت صمت مطرح می شود، بحث عدم تامین ارز مورد نیاز است. پنج ماه از تدوین آیین نامه واردات خودروهای کارکرده می گذرد و هنوز این آیین نامه ابلاغ نشده است.»

با این حال باید گفت منحنی قیمت خودرو در بازار هرچند این روزها و نسبت به نیمه فروردین روندی نزولی به خود گرفته است، با این حال کف قیمت هنوز فاصله زیادی با رکوردهای قیمتی اواسط اسفند پارسال دارد. بررسی روند قیمتی خودرو از ۱۵ فروردین تا نیمه اردیبهشت حکایت از کاهش ۳ درصدی قیمت دارد.

اطلاعات رسیده از بازار خودرو، حکایت از آرامش کلی و حتی در مورد برخی مدل ها افت قیمت دارد؛ همچنین ظاهرا خرید و فروش چندانی نیز صورت نمی گیرد. میانگین قیمت ۱۰ مدل خودرو منتخب داخلی و مونتاژی در نیمه اردیبهشت امسال، افت حدودا سه درصدی را نسبت به نیمه فروردین نشان می دهد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2HXFNN85
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه