پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

۶ دلیل برای انتخاب قطار برای سفر به مشهد

برای سفر به شهر مشهد می توان از وسایل نقلیه مختلفی نظیر هواپیما، قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی استفاده کرد. اما قطار به دلیل مزیت هایی که دارد، همواره به عنوان محبوب ترین وسیله نقلیه در میان مسافران مشهد و دیگر شهرهای ایران شناخته می شود. خیلی از ما خاطرات جذابی از سفر با قطار داریم؛ از صدای حرکت قطار زمانی که بر روی تخت دراز می­کشیدیم تا راحتی، لذت و حس خوبی که در کوپه­ در کنار دوستان و عزیزانمان تجربه می­کردیم.

در این مقاله قصد داریم ۶ مزیت سفر با قطار را عنوان کنیم تا اگر هنوز تصمیم قطعی خود را برای انتخاب قطار نگرفته اید، از این سردرگمی بیرون بیایید و با آگاهی بیشتری اقدام به خرید کنید.

قیمت ارزان تر

یکی از مزایای مهمی که مسافران را ترغیب می کند تا به سراغ قطار تهران مشهد بروند، قیمت ارزان تر این قطار است. درست است که مسافران مشهد تنها از شهر تهران راهی این شهر مذهبی نمی شوند؛ اما می توان مسیر تهران به مشهد را به عنوان یک مثال بیان کرد.

در این مسیر ریلی از قطارهای ۳ ستاره تا ۵ ستاره و لوکس وجود دارد. محدوده ی قیمت این قطارها در اردیبهشت ماه از ۲۰۰ هزار تومان تا نهایتاً ۸۰۰ هزار تومان برای قطارهای ۵ ستاره است. درحالی که بلیط وسایل نقلیه دیگری نظیر هواپیما در مسیر تهران به مشهد حداقل ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در اردیبهشت ماه به ازای هر بزرگسال است.

همان طور که می دانید، بلیط هواپیما در ۳ کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و فِرست بفروش می رسد. تمام بلیط­های تهران مشهد از نوع اکونومی است؛ ولی بااین وجود قیمت آن از بلیط قطارهای لوکس و ۵ ستاره این مسیر بیشتر می شود.

امکانات بیشتر

یکی دیگر از مزایای مهمی که سفر با قطار را برای مسافران مشهد لذت بخش تر می کند، امکانات و خدماتی است که در قطارهای این مسیر دریافت می کنند. همان طور که می دانید هر چه تعداد ستاره ها یک قطار بیشتر می شود، امکانات و خدمات آن بهتر می گردد؛ تا جایی که قطارهای ۵ ستاره بهترین امکانات و خدمات را به مسافران ارائه می کنند. قطارها را می توان به سه دسته قطارهای سه ستاره، چهارستاره و پنج ستاره طبقه بندی کرد.

شما می توانید به سراغ بلیط قطارهای لوکس مشهد بروید؛ بااین وجود هنوز قیمت بلیط شما کم تر از بلیط هواپیما می شود.

از طرفی اگر به سراغ قطارهای کوپه ای بروید، می توانید برای استراحت یک تخت را در اختیار داشته باشید. در هیچ وسیله نقلیه دیگری این امکان برای شما فراهم نشده است.

ازجمله امکانات و خدماتی که در قطارهای کوپه به شما ارائه می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم صوتی و تصویری با قابلیت پخش موسیقی و فیلم
  • امکان احضار مهمان دار به داخل کوپه
  • ارائه پک­های خواب، بهداشتی و میان وعده
  • امکان انتخاب غذاهای اصلی
  • امکان تنظیم روشنایی و دمای داخل کوپه
  • امکان رزرو یک کوپه به صورت دربست
  • پریز برق

بلیط قطارهای لوکس مشهد

در تمامی قطارها، چه اتوبوسی چه کوپه ای، در هر واگن دو دست شویی تعبیه شده است تا مسافران هر زمان که نیاز به استفاده از آن داشته اند، بدون معطلی بتوانند نیاز خود را برطرف کنند. اگر با خودروی شخصی یا اتوبوس بخواهید به مشهد بروید، این امکان برای شما وجود ندارد.

راحتی بیشتر

اگر بخواهید با اتوبوس به سمت مشهد بروید، لازم است که برای چندین ساعت بر روی صندلی بنشینید، بدون آنکه بتوانید از جای خود بلند شوید و کمی بدنتان را کش وقوس دهید تا خستگی تان برطرف شود. اما با خرید بلیط قطار مشهد تهران یا قطارهای دیگر مشهد هر زمان که دوست داشتید، می توانید از جای خود بلند شوید، کمی در راهرو قطار به گشت وگذار بپردازید؛ حتی به سراغ رستوران قطار بروید و نوشیدنی و غذای موردعلاقه تان را امتحان کنید تا خستگی سفر کمی از بدنتان بیرون بیاید.

اگر هم به سراغ قطارهای کوپه ای بروید، هر زمان نیاز به استراحت داشتید، می توانید بر روی یک تخت افقی استراحت کنید. این امکان نه در هواپیما، نه ماشین شخصی و نه اتوبوس وجود دارد.

داشتن سرویس بهداشتی در تمام طول سفر با قطار یکی دیگر از مزیت هایی است که باعث راحت تر شدن سفر با این وسیله نقلیه می شود.

اگر تعداد نفراتشان به ۴ یا ۶ نفر برسد، به طور اتوماتیک یک کوپه در اختیار شما قرار می گیرد. اما اگر تعدادتان کمتر از ظرفیت یک کوپه می­شود، در هنگام رزرو بلیط قطار می توانید گزینه کوپه دربست را انتخاب کنید تا در کنار دوستان یا خانواده تان راحتی بیشتری را تجربه کنید. می توانید درب کوپه را قفل کنید، هر نوع لباسی را که دوست داشتید بپوشید و راحتی بیشتری را در طول سفر تجربه کنید.

امنیت بالاتر

سفر با ماشین شخصی یا اتوبوس برای برخی از مسافران نگران کننده است. چراکه احتمال می دهند هر لحظه در جاده برای آن ها تصادف یا اتفاق ناگواری رخ بدهد. اما سفر با قطار این نگرانی ها را ندارد. شما از ابتدا تا انتهای مسیر هیچ گونه برخوردی با وسایل نقلیه دیگر نخواهید داشت و در امن­ترین حالت ممکن به مقصد خود سفر می­کنید.

از طرفی اگر به سراغ قطارهای ۵ ستاره بروید، در هر واگن یک دوربین برای حفظ امنیت قطار وجود دارد. همچنین می توانید یک کوپه را برای خود رزرو کنید و در تمام طول مسیر درب کوپه را قفل کنید تا امنیت بیشتری را در طول سفر تجربه کنید و نگران دزدیده شدن وسایل شخصی خود نشوید.

نماندن در ترافیک

یکی دیگر از مزیت های مهم سفر با قطار که مسافران را ترغیب می کنند برای سفر مشهد از این وسیله نقلیه استفاده کنند، نماندن در ترافیک است. اگر به سراغ خودروهای شخصی بروید یا با اتوبوس به سمت مشهد سفر کنید، ممکن است که در ترافیک بمانید. اگر این موضوع شما را کلافه می کند یا می خواهید در یک ساعت مشخص به شهر مشهد برسید، به شما پیشنهاد می کنیم که به سراغ قطار بروید. البته مسافرینی که خیلی عجله دارند تا به شهر مشهد برسند، بهتر است با هواپیما به این شهر سفر کنند.

خرید بلیط قطار مشهد تهران

حریم شخصی بیشتر

از میان ۴ وسیله حمل ونقل که با آن می توانید به مشهد سفر کنید، خودروی شخصی و قطار حریم شخصی بیشتری را برای شما به وجود می آورد. به خصوص اگر در هنگام انتخاب بلیت، قطارهای کوپه را به صورت دربست رزرو کنید یا تعداد مسافرین به ۴ یا ۶ عدد برای قطارهای کوپه ای چهارنفره و شش نفره برسد.

حریم خصوصی بیشتر به شما لذت بیشتری را نیز هدیه می دهد. می توانید لباس خود را عوض کنید و هر کاری که دلتان خواست انجام دهید. از صحبت های صمیمانه و بگوبخندهایی دوستانه گرفته تا مشاهده فیلم و سریال در یک فضای خلوت، بدون مزاحمت یک فرد غریبه.

اگر هم کودک شیرخواره دارید و نیاز است که پوشک او را عوض کنید و به او شیر بدهید، داشتن یک کوپه به صورت دربست فضای راحت­تری را برای انجام این کارها به وجود می­آورد.

اگر دوست دارید در خلوت، مناظر مسیر را از پنجره قطار مشاهده کنید، یا لحظاتی را در آرامش و سکوت سپری کنید؛ بدون آنکه فرد غریبه ای آرامش شما را برهم بزند، می توانید یک کوپه را برای خود رزرو کنید.

جمع بندی

قطار یکی از جذاب ترین وسایل حمل ونقل برای مسافران مشهد قطار است. از امنیت و راحتی گرفته تا امکانات بیشتر و قیمت مناسب تر دلایلی است که مسافران را ترغیب می کنند به جای استفاده از وسایل نقلیه دیگری نظیر هواپیما، اتوبوس و خودروی شخصی به سراغ قطار بروند. از دیگر مزیت های این وسیله نقلیه می توان به حریم شخصی بیشتر و نماندن در ترافیک جاده ای اشاره کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qFcHxDm8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه