هر کسب وکاری چه بزرگ باشد چه کوچک هزینه های زیادی برای تبلیغات پرداخت می کند. پیامک تبلیغاتی یکی از بهترین راه های نگهداری مشتریان است که باید با توجه به نوع کسب وکار انجام شود.
اگر از پیامک تبلیغاتی ایرانسل و پیامک تبلیغاتی همراه اول زیاد استفاده کنید، مشتریان پس از مدتی از پیامک های شما خسته می شوند و اصلاً به آن توجهی نمی کنند. همین مسئله آن ها را نسبت به کسب وکارتان دلسرد می کند. یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در موفقیت انواع پیامک انبوه نظیر ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای تاثیر زیادی دارد، پیدا کردن بهرتین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی است.
ممکن است از روش های مختلف بازاریابی برای جذب مشتری استفاده کرده باشید. اما آیا تاکنون از روش بازاریابی پیامکی استفاده کرده اید؟ ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای یا هر نوع پیامک دیگری می تواند بهترین روش برای بازاریابی پیامکی باشد. هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی زمان از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا ارسال پیامک تبلیغاتی در زمان مناسب می تواند باعث تعامل بیشتر مشتریان با شما شود.
یکی از مهم ترین سوالاتی که کاربران در مورد زمان ارسال پیامک تبلیغاتی می پرسند، این است که بهترین زمان آن کدام است؟ واقعیت این است که بهترین زمان برای هر کسب وکاری متفاوت است. در یک کسب وکار ممکن است ساعت 10 صبح بهترین زمان ارسال پیامک های تبلیغاتی باشد و کسب وکار دیگر ساعت 9 شب. بنابراین این موضوع که در کدام زمان باید پیامک ارسال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید، کاملاً بستگی به کسب وکارتان دارد. اما بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی چه اهمیتی دارد؟
یکی از مهم ترین دلایل شکست بازاریابی پیامکی کسب وکارها، اسپم شدن پیامک است. در واقع شما پیامک را ارسال می کنید اما به دست مخاطبان نمی رسد. در چنین شرایطی ممکن است کاربر شما را اسپم تشخیص داده باشد و از طریق قابلیت لغو ارسال پیامک تبلیغاتی از دریافت پیامک جلوگیری کرده باشد. گاهی اوقات هم تعداد پیامک های ارسال یک اپراتور و پنل پیامکی به قدری زیاد است که تمام پیامک های ارسال شده اسپم می شود. بنابراین شناخت بهترین زمان ارسال پیامک به شما کمک می کند تا از اسپم شدن پیامک خود جلوگیری کنید. این کار به صرفه جویی در هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی کمک بسیار زیادی می کند و بسیار ارزشمند است.
یکی از مهمترین مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی ایجاد تعامل بالا برای مخاطبان است. یادتان باشد که هر چقدر تعامل کاربران و کسب وکارتان بیشتر باشد، اعتبار شما افزایش پیدا می کند و در مدت زمان کوتاهی تعامل شما تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می کند.
آخرین مزیت پیدا کردن بهترین زمان ارسال پیامک انبوه و تبلیغاتی، افزایش فروش است. اگر تعامل کاربران با شما بالا باشد، کاری که از آن ها می خواهید را انجام می دهند. برای مثال اگر شما محصول یا خدماتی داشته باشید، کافی است در پیامک خود از کاربران خواسته باشید با یک تخفیف مناسب محصول شما را خریداری کنند. در این صورت با توجه به تعامل بالای کاربران، اگر واقعاً به آن محصول یا خدمات نیاز داشته باشند، آن را تهیه می کنند.
یکی از مهم ترین سوالاتی که در مورد پیامک تبلیغاتی می شود، این است که کدام روزهای هفته برای ارسال آن مناسب است؟ این مسئله برای هر کسب وکار متفاوت است. برخی از کسب وکارها در ابتدای هفته پاسخ خوبی دریافت می کنند و برخی دیگر در آخر هفته. برای مثال اگر شما یک کسب وکار رسمی دارید که خدماتی به کسب وکارهای دیگر ارائه می کنید، احتمالاً اول هفته زمان بهتری است. این در حالی است که اگر شما یک کسب وکار برای سرگرمی و تفریح افراد داشته باشید، احتمالاً در روزهای پایانی هفته بازخورد بهتری دریافت کنید.
یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهمی که در موفقیت بازاریابی پیامکی نقش بسیار مهمی دارد، بهترین ساعت برای ارسال پیامک تبلیغاتی است. پیش از هر چیزی باید حواستان باشد که معمولاً در زمان کار، افراد کمتر به سراغ پیامک ها می روند! بنابراین اگر پس از شروع ساعت کاری پیامک ارسال کنید، شانس دیده شدن آن کم است. این در حالی است که اگر شما در زمانی که افرادی بیکار هستند و مشغول به فعالیت خاصی نیستند پیامک ارسال کنید، به احتمال زیاد دیده می شود. معمولاً شب بهترین زمانی است که شما می توانید برای مخاطبان خود پیامک ارسال کنید و بهترین نتیجه را بگیرید.
بر اساس گزارش ها، کسب وکارها در ساعت های زیر پیامک ارسال می کنند:
برای بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از مهم ترین مسائلی که روی موفقیت آن تاثیر زیادی دارد، نگاه کردن به تقویم است. تقویم پر از مناسبت های مختلف برای ما ایرانی ها است و حتی می توانید روزهای جهانی مختلفی را هم در آن ببینید. اگر برای بازاریابی پیامکی خود یک تقویم یا برنامه ریزی دقیق دارید، باید بر اساس تقویم انجام شود. تقویم را باز کنید و مناسبت های مهم را لیست کنید. در این لیست، مناسب های زیادی قرار می گیرد که باید ببینید میان آن ها و کسب وکارتان چقدر ارتباط وجود دارد. البته گاهی اوقات مناسبت های بسیار خاصی وجود دارد که نباید در چنین روزهایی پیامک ارسال کنید! بلکه باید از چند روز قبل برای آن برنامه ریزی کنید.
حال اگر قصد ارسال پیامک تبلیغاتی را دارید، چند نکته مهم وجود دارد که اگر آن ها را رعایت کنید، به راحتی می توانید بهترین نتیجه را از کمپین های بازاریابی پیامکی خود بگیرید.
در این بخش به بررسی مهم ترین نکات ارسال پیامک تبلیغاتی می پردازیم:
اولین نکته ای که باید درنظر بگیرید، اپراتور موردنظر است! گاهی اوقات کسب وکارها نیاز به ارسال پیامک به اپراتورهای خاصی دارند که در این صورت می توانند از همان اپراتور استفاده کنند. برای مثال، اگر قصد ارسال پیامک به کاربران ایرانسلی را دارید، کافی است پیامک تبلیغاتی ایرانسل را امتحان کنید. در این صورت تمام افرادی که در یک منطقه خاص ایرانسل دارند، از طرف دکل ایرانسل پیامک دریافت می کنند. حال اگر متن مناسبی برای آن ها ارسال کرده باشید، احتمال آن که بتوانید محصولات یا خدمات خود را به آن ها بفروشید بسیار زیاد است. هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی ممکن است تفاوت داشته باشد در کمپین های خیلی بزرگ به چشم می آید.
یکی دیگر از نکاتی که در ارسال ارسال پیامک تبلیغاتی نقش مهمی دارد، مخاطبان هدف هستند! پیش از ارسال پیامک از پنل پیامکی نیازپرداز باید ببینید که پیامک شما را چه کسانی دریافت می کنند و در واقع، هدف شما چه کسانی است. شناخت مخاطبان هدف به شما کمک می کند تا در بهترین زمان برای هر دسته از افراد پیامک ارسال کنید. ممکن است بهترین زمان ارسال پیامک برای مخاطبان هدف شما صبح، ظهر یا شب باشد. همچنین اگر کسب وکاری دارید که به یک منطقه جغرافیایی خاص وابسته است و خدمات شما تنها به افراد آن منطقه ارائه می شود، بهتر است از ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای استفاده کنید.
یکی دیگر از نکاتی که برای ارسال پیامک باید حتماً درنظر بگیرید، متن پیام است. در واقع شما باید نوع پیام تبلیغاتی خود را مشخص کنید و در نهایت، متن متناسب با آن بفرستید. فرقی هم نمی کند که قصد ارسال پیامک تبلیغاتی همراه اول را داشته باشید یا ایرانسل! تنها چیزی که مهم است، مخاطبان هدف شما هستند.
آخرین نکته ای که در بازاریابی پیامکی مهم است، زمان ارسال پیامک تبلیغاتی است! برای هر کسب وکار یک زمان طلایی وجود دارد که در آن زمان می تواند بهترین نتیجه را بگیرد. شما هم باید بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی را برای کسب وکارتان پیدا کنید و با ارسال در همان زمان، نتیجه عالی و فروش بالا را تجربه کنید.
ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از بهترین روش های بازاریابی کسب وکارهای مختلف است. زمان ارسال پیامک نقش بسیار مهمی در موفقیت پیامک های کسب وکارتان دارد و می تواند در بیشتر دیده شدن کسب وکارتان موثر باشد. زمان ارسال به مسائل مختلف و شیوه ارسال پیامک نظیر ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای بستگی دارد.
در این مقاله سعی کردیم به بررسی مهم ترین فاکتورهایی که در مورد زمان ارسال پیامک تبلیغاتی باید رعایت کنید، پرداختیم. اگر سوالی در مورد ارسال انواع پیامک نظیر بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی ایرانسل، پیامک تبلیغاتی همراه اول و... دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.