افراد به دلیل صرفه جویی در زمان ترجیح می دهند، کالای مورد نظرشان را از فروشگاه های نزدیک به منزل یا محل کار خود خریداری کنند. شما با هدف قرار دادن جامعه محلی، به راحتی می توانید مشتریانی وفادار پیدا کنید؛ همچنین درصورتی که مخاطبان محلی از کالا و خدمات شما راضی باشند، با تبلیغات دهان به دهان باعث رشد کسب وکار شما در منطقه می شوند. به همین دلیل با استفاده از روش های تبلیغات محلی مانند پیامک تبلیغات منطقه ای، پیامک مکان محور و چند روش دیگر، باید کسب وکار خود را به مخاطبان محلی معرفی کنید. در این مطلب به طورکامل به بررسی 6 روش موثر تبلیغات محلی پرداخته ایم.
در روش ارسال پیامک تبلیغات منطقه ای، ارسال متن تبلیغاتی کسب وکار با سامانه پیامکی، برای افرادی که در همان محدوده کسب وکار شما زندگی می کنند، صورت می گیرد. ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای سریع ترین، ارزان ترین و بهترین روش تبلیغات محلی است. همچنین در این روش تبلیغات، برای داشتن کمپین های تبلیغاتی هدفمندتر می توانید علاوه بر انتخاب افراد از روی محل زندگی، فیلترهای دیگری مانند انتخاب افراد از روی جنسیت، سن و شغل هم انتخاب کنید.
از مزایای استفاده از روش ارسال پیامک تبلیغات منطقه ای این است که افراد بدون دسترسی به اپلیکیشن خاصی، به سادگی و با داشتن یک گوشی معمولی اس ام اس تبلیغاتی شما را دریافت می کنند. همچنین با به کارگیری این روش، مخاطبان محلی را با ویژگی ها، مزایا و خدمات کسب وکارتان آشنا کنید. با استفاده از این روش به راحتی نام برند شما بین مخاطبان محلی شناخته می شود.
پیامک مکان محور یکی از روش های ارسال پیامک انبوه برای مشترکان همراه اول است. در این روش با توجه به موقعیت جغرافیایی افراد پیامک تبلیغاتی شما برایشان ارسال می شود. در روش پیامک LBS موقعیت مکانی افراد با استفاده از مختصات همراه اول شناسایی شده و برای اشخاصی که در محدوده هدف قرار دارند ارسال می شود؛ محدوده هدف شما ممکن است یک خیابان یا حتی یک مرکز خرید باشد.
پیامک مکان محور به دلیل ارسال سریع و لحظه ای، بهترین روش تبلیغات محلی است. در روش پیامک مکان محور برخلاف روش تبلیغات منطقه ای که ارسال پیام به افراد ساکن در محدوده هدف است، در این روش پیام شما به افرادی که در آن زمان در محدوده مشخص شده شما در حال تردد هستند ارسال می شود. همچنین روش ارسال پیامک از روی نقشه از دیگر راهکارهای جذاب و آسان است. در این روش از طریق پنل پیامکی خود وارد سامانه پیامکی شده و محدوده مورد نظر ارسال تان را از روی نقشه انتخاب می کنید.
ارسال پیامک به روش BTS از طریق دکل های مخابراتی ایرانسل صورت می گیرد. هر دو هفته یک بار داده دکل های ایرانسل به روزرسانی می شود؛ با استفاده از این روش، پیامک های تبلیغاتی شما از طریق دکل های ایرانسل به افرادی که در یک یا دو هفته اخیر در محدوده معینی از دکل ها حضور داشته اند ارسال می شود.
در روش ارسال پیامک bts برخلاف روش LBS امکان محدود کردن مخاطب بر اساس جنسیت، سن و شغل وجود ندارد. همچنین در روش BTS حداقل تعداد مجاز برای ارسال های منطقه ای بیشتر از روش مکان محور همراه اول است.
نرم افزار CRM، نرم افزاری برای مدیریت ارتباط با مشتری است. این نرم افزار با ذخیره کردن اطلاعات دقیق مشتریان از جمله آدرس محل سکونت، شماره تماس و آدرس ایمیل، امکان ارسال بازاریابی پیامکی به صورت هدفمند را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین با ارسال ایمیل های تبلیغاتی از طریق نرم افزار CRM، ایمیل های تبلیغاتی خود را نیز برای افرادی که در یک محدوده مکانی خاص زندگی می کنند ارسال کنید.
47% از بازاریابان ادعا می کنند که ایونت مارکتینگ یک روش کارآمد برای تعامل با مشتریان احتمالی و تبدیل آن ها به مشتریان وفادار است. با استفاده از روش ارسال پیامک منطقه ای، پیامک مکان محور و BTS مخاطبان محلی خود را از رویداد حضوری خود باخبر کنید؛ چرا که با تعامل و تبلیغ مستقیم می توانید مخاطبان خود را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید. مهم ترین مزیت تبلیغات به روش ایونت مارکتینگ، افزایش اعتبار است. در این روش بروشورهای خود را به مشتریان احتمالی دهید و از ویژگی های محصول یا خدمات و مزیت رقابتی تان به آن ها بگویید و برای آن ها اعتمادسازی کنید.
68% مردم با دیدن تبلیغات محیطی (تبلیغات بیرون از خانه) تصمیم به خرید محصولات یا استفاده از خدمات شما می گیرند. درصد بالایی از مردم زمان بسیاری از روز را بیرون از خانه می گذرانند و هر روزه توجه آن ها به بیلبوردهای تبلیغاتی جلب می شود. با داشتن کپی رایتینگ و گرافیکی موثر برای تبلیغات بیلبوردی کسب وکارتان می توانید تاثیر موثر برای جذب مخاطب و مشتری داشته باشید.
استفاده از روش های تبلیغاتی، راهکاری پر هزینه است. اگر کسب وکاری کوچک با بودجه محدود دارید، از روش های کم هزینه تری مانند ارسال پیامک منطقه ای و پیامک مکان محور استفاده کنید؛ این روش ها در کنار هزینه پایین، راهکارهایی بسیار موثر هستند که شما را به سرعت به هدفتان می رساند.
پیامک تبلیغات ممنطقه ای، پیامک مکان محور و bts، بیلبورد مارکتینگ، ایونت مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ به کمک نرم افزار crm از بهترین روش های تبلیغات محلی هستند. با کمک گرفتن از این روش ها آگاهی از برند را بین مخاطبان بومی افزایش داده و به فروش بیشتر کسب وکارتان کمک کنید. همچنین برای خرید بسته های پیامکی با قیمت مناسب و امکان دریافت خط اختصاصی رایگان به سایت های معتبری مانند مدیانا مراجعه کنید.