به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصادنیوز، سایپا در اولین طرح فروش خود در سال ۱۴۰۳ محصول تجاری سبک خود را پشت ویترین قرار داد.
اطلاعیه فروش این خودرو ساز نشان می دهد وانت سایپا ۱۵۱، حدود ۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت را در کارخانه به خود می بیند .
پیش از این متقاضیان می توانستند این محصول نارنجی های جاده مخصوص را با قیمتی حول و حوش ۲۶۰ میلیون تومان خریداری کنند اما در جدیدترین طرح فروش سایپا این خودروساز قیمت نزدیک به ۳۱۰ میلیون تومانی را به متقاضیان اعلام کرده است.
ایران خودرویی ها هم تا کنون قیمت دو مدل پژو پارس و همچنین وانت آریسان ۲ دوگانه سوز خود را افزایش داده اند.
قیمت پژو پارس با موتور XU7P حدود ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و قیمت دیگر مدل پژو پارس یعنی پژو پارس سفارشی ELX نیز رشدی حدود ۱۹۰ میلیون تومانی را تجربه کرد.
وانت آریسان ۲ دوگانه سوز نیز امسال با دو قیمت متفاوت در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو حاضر بود. چندان اختلاف قیمت این محصول تجاری سبک ایران خودرو زیاد نبود و رشدی حدود ۲۰۰ هزار تومانی را به خود دیده است.
اما به نظر می رسد با توجه به قیمت محصولات عرضه شده در طرح های فروش فوق العاده شرکت های خودروساز به صورت یواشکی محصولات خود را با قیمت های جدید عرضه می کنند و سیاست گذار خودرویی هم در این ارتباط سکوت کرده است.
فراموش نکنیم بحث ارتقای استانداردهای خودرویی بخشی از این افرایش قیمت را به خودروسازان تحمیل کرده است اما خودروسازان شفاف سازی نمی کنند که قیمت محصولاتشان از ناحیه افزایش استاندارد های خودرویی چقدر گران شده است.