شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کارتن لمینتی از خاص ترین و بهترین انواع کارتن ها می باشد. کارتن لمینتی برای بسته بندی اجناس و محصولات متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. تولید این کارتن ها توسط دستگاه های خاصی صورت می گیرد. لازم به ذکر است که روی کارتن لمینتی طرح هایی نیز چاپ می شوند که جذابیت کارتن را در بسته بندی هر چیزی خلاقانه تر و جذاب تر می کنند. وقتی بسته بندی یک محصول خاص و جذاب باشد، فروش آن محصول نیز افزایش می یابد. کارتن لمینتی یکی از محبوب ترین کارتن ها است و دارای ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی است. در ادامه با ما همراه باشید، تا اطلاعات بهتر و بیشتری در رابطه با این کارتن فوق العاده به دست آورید.

کارتن لمینتی

کارتن لمینتی چیست؟

اگر به دنبال خرید کارتن برای بسته بندی محصولاتتان هستید احتمالا ذهنتان درگیر این سوال شده است، که کارتن لمینتی چیست و اصلا چگونه تولید می شود؟ در این قسمت به طور کامل به توضیح درباره این موضوع خواهیم پرداخت.

برای ساخت کارتن لمینتی، ابتدا باید طرح مورد نظر مشتری را به شکل یک پوستر چاپ کنند. در مرحله بعد این پوستر باید روی ورق کارتن که همان مقوا می باشد، چسبانده یا لمینت شود. مقوایی که در این قسمت از آن باید استفاده شود، می تواند دارای فلوت های متنوعی باشد و از نوع سه لایه و یا پنج لایه باشد. اگر می خواهید که به طور دقیق تر با مراحل ساخت یک کارتن لمینتی آشنا شوید، با ما همراه باشید.

  • مراحل تولید و ساخت یک کارتن لمینتی عبارتند از:
  • مرحله اول: تشخیص و طراحی طرح مورد نظر مشتری
  • مرحله دوم: مشخص کردن خط تیغ ورق کارتن
  • مرحله سوم: طراحی و تولید قالب کارتن
  • مرحله چهارم: چاپ طرح مورد نظر روی کاغذ یا مقوای گلاسه
  • مرحله پنجم: سلفون کشی روی مقوای گلاسه ای که طرح روی آن چاپ شده است
  • مرحله ششم: لمینت کردن یا چسباندن طرح چاپ شده روی کارتن
  • مرحله هفتم: برش زدن یا فرآیند دایکات
  • مرحله هشتم: منگنه کردن یا لب چسب کردن

چاپ لمینت چیست؟

وقتی که طرحی را روی یک سطح چاپ می کنند و سپس طرح چاپ شده که به آن پوستر نیز می گویند، توسط چسب های مخصوصی مانند سیلیکات به روی کارتنی می چسبانند یا آن را لمینت می کنند، در اصل چاپ لمینت یا Litho laminated printing انجام داده اند. برای چاپ لمینت از دستگاه های خاصی استفاده می شود که توانایی چاپ با کیفیت هرچیزی مثل لوگو و... را دارند. در ضمن به فرآیندی چاپی که توسط این دستگاه ها انجام می شود، لیتوگرافی نیز گفته می شود. این روش، روشی دقیق، ظریف و مقرون به صرفه است.

لمینت کارتن چیست؟

در اصل کلمه لمینت در لغت معنای چسباندن می دهد. لمینت در صنعت کارتن سازی یک نوع پوشش پلاستیکی است که در چاپ یا بسته بندی به کار می رود. لمینت مقاومت کارتن لمینتی را در برابر نفوذ آب یا ضربه افزایش می دهد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، لمینت اولین بار در سال 1977 در کشور سوئد تولید و ساخته شد.

خرید کارتن لمینتی

تفاوت کارتن لمینتی با کارتن معمولی در چیست؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که تفاوت این دو کارتن در ساخت آن ها است. در ساخت کارتن لمینتی قبل از تولید کارتن به چاپ پوستر یا همان عمل چاپ لمینت می پردازند؛ اما در تولید یک کارتن معمولی، عمل چاپ طرح مورد نظر همزمان با تولید کارتن انجام می شود. یعنی چاپ فلکسو انجام می دهند. چاپ فلکسو نسبت به چاپ لمینت هزینه ی کمتری را به همراه خواهد داشت. در ضمن بهتر است بدانید که یک کارتن لمینتی، در مقایسه با یک کارتن معمولی از مقاومت و استحکام بیشتر در برابر ضربه و نفوذ آب برخوردار است. همچنین جالب است بدانید که کارتن لمینتی با دقت بیشتری تولید می شود و ظرافت، زیبایی و کیفیت بیشتری نسبت به کارتن معمولی دارد. قیمت کارتن لمینتی از کارتن معمولی بیشتر است؛ اما با توجه به کیفیت آن، قیمت آن نیز مناسب است.

انواع دستگاه لمینت بر اساس کاربرد

دستگاه های لمینت در کارخانه کارتن سازی بر اساس کاربردی که دارند، به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • دستگاه لمینت سرد
  • دستگاه لمینت گرم

در ادامه با ما همراه باشید تا درباره هر دو دستگاه به طور کامل توضیح دهیم.

دستگاه لمینت سرد

کاربرد این دستگاه به ساخت و تولید خود کارتن لمینتی مربوط می شود. یعنی این دستگاه به ساخت و تولید کارتن لمینتی تک لایه، سه لایه و همچنین پنج لایه می پردازد. دستگاه لمینت سرد برای تولید کارتن ها، از چسب سیلیکات استفاده می کند.

دستگاه لمینت گرم

کاربرد این دستگاه به ساخت و چاپ پوستر یا محصولاتی از این قبیل مربوط می شود. این دستگاه به تولید پوستر، منو رستوران یا کافه، کارت ویزیت، کارت هدیه و ... می پردازد.

انواع لمینت بر اساس شکل و جنس

لمینت ها بر اساس شکل و جنس خود به چهار دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • لمینت مخملی
  • لمینت براق
  • لمینت مات
  • لمینت ضدخش

قیمت کارتن لمینتی

بهترین قیمت کارتن لمینتی

حالا که به طور کامل با کارتن لمینتی آشنا شده اید، حتما برایتان سوال پیش آمده است که قیمت کارتن های لمینتی چقدر است و چگونه تعیین می شود؟ باید بدانید که تعیین قیمت کارتن لمینتی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. ابن عوامل عبارتند از:

  • وزن کارتن
  • ابعاد کارتن
  • ترکیب ورق کارتن
  • تعداد لایه ها و ضخامت کارتن
  • نوع مقوا یا کاغذ به کار رفته در کارتن
  • نوع فلوت به کار رفته در کارتن
  • محل خرید کارتن
  • و...

همانطور که متوجه شدید نمی توان قیمت دقیقی برای کارتن لمینتی تعیین کرد؛ اما شما می توانید با کارشناسان مربوطه صحبت کنید و قیمتی حدودی برای کارتن لمینتی به دست آورید.

جمع بندی

حتما تا الان این فکر به ذهنتان خطور کرده است که خب حالا که این اطلاعات را به دست آوردیم، از کجا باید کارتن لمینتی را خریداری کنیم؟ یکی از معتبرترین کارتن سازی های ایران، کارخانه کارتن سازی گلبرگ باکس می باشد که دارای سال ها سابقه درخشان، در زمینه تولید و فروش کارتن لمینتی و انواع کارتن های بسته بندی است. شما می توانید برای ثبت سفارش و یا دریافت مشاوره به وب سایت گلبرگ باکس مراجعه کنید.

وب سایت کارخانه کارتن سازی گلبرگ باکس: golbargbox.com

شماره ثابت کارخانه کارتن سازی گلبرگ باکس: 02691300301

شماره کارشناسان کارخانه کارتن سازی گلبرگ باکس: 09205636597 -  09226656062

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UXgDZrzT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه