پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

پیش بینی قیمت تیرآهن در سال 1403

3 ماه پیش ( 1402/12/28 )
 

پیش بینی قیمت تیرآهن در سال 1403

یکی از عوامل اساسی در تعیین قیمت ساختمان، علاوه بر زمین، قیمت مواد اولیه است. تیرآهن از مواد اصلی استفاده شده در ساختمان ها است. این قطعه فولادی به عنوان اجزای اصلی ساختمان های فلزی، تاثیر قابل توجهی بر پایداری و ایمنی ساختمان و به تبع آن بر هزینه های ساخت و ساز دارد. آمار و تحلیل های روزانه بازار آهن و فولاد نشان می دهند که زمانی که بازار آهن در رکود قرار می گیرد، قیمت تیرآهن در برخی حوزه ها ثابت مانده و یا کاهش پیدا می کند. در زمان رونق ساخت و ساز مانند فصل بهار و تابستان، تقاضا برای این قطعات فولادی افزایش یافته و در نتیجه قیمت آن ها نیز افزایش پیدا می کند. با توجه به نوسانات ارزی، پیش بینی دقیق قیمت تیرآهن مشکل است و برای ارائه تحلیل دقیق تر از بازار، لازم است نقش نرخ ارز در قیمت گذاری را در نظر گرفت.

تورم در ایران چگونه بر قیمت تیرآهن تاثیر می گذارد؟

تورم در حال افزایش است و عواملی مانند تحریم های اقتصادی، اختلال در گردش مالی، محدودیت در منابع انرژی مانند برق و گاز طبیعی، رشد منفی اقتصادی و افزایش نرخ مواد اولیه باعث افزایش قیمت تیرآهن می شود. نرخ بالای تورم در ایران باعث رکود در صنایع مصرف کننده فولاد خواهد شد، زیرا تقاضا در داخل کشور کاهش خواهد یافت. بدون شک پس از هر افزایش قیمت ناشی از شوک دلار همانند سال 1402، بازار داخلی فولاد با رکود روبرو خواهد شد. احتمالا صادرات می تواند تولید را کاهش دهد، اما وضعیت تعرفه ها و تغییرات در قوانین صادرات به صورت فصلی این موضوع را پیچیده تر از قبل می کند.

چه عواملی بر قیمت تیرآهن در سال 1403 تاثیر خواهد داشت؟

قیمت تیرآهن

برای تخمین قیمت تیرآهن در سال 1403 لازم است تمامی عواملی که بر قیمت این محصول فولادی تاثیر می گذارند را مورد بررسی قرار دهیم.

تقاضای بازار مسکن و افزایش ساخت و ساز

در سال های اخیر به دلیل رکود بی سابقه ناشی از تورم در بازار ساخت و ساز مسکن، میزان تقاضا و عرضه مقاطع فولادی در بازار تغییر قابل ملاحظه ای داشته است. این مسئله باعث شک و تردید سرمایه گذاران درباره احیای بازار مسکن شده و پیش بینی ها نشان می دهد که ممکن است در سال 1403 با تورم قابل توجهی در بازار مسکن روبرو شویم. به عبارت دیگر، کارشناسان باور دارند که تورم در بازار مسکن در شش ماه آینده افزایش خواهد یافت و در نتیجه قیمت تمامی سایزهای تیرآهن از جمله قیمت تیرآهن 14 که از مهم ترین قطعات به کار رفته در این حوزه محسوب می شود نیز در سال 1403 افزایش خواهد یافت. پیش بینی نرخ تورم مسکن در سال 1403 در محدوده ای بین تورم مسکن در سال گذشته و سال جاری قرار دارد. از این رو ممکن است این تحلیل ها سرمایه گذاران را به ورود به بازار ترغیب کند. با افزایش تقاضا برای تولید تیرآهن، قیمت آن نیز ممکن است افزایش یابد.

قیمت ارز و دلار

در چند روز گذشته، با افزایش نرخ دلار، قیمت محصولات فولادی به طرز غیرمنتظره ای افزایش یافته است. در صورتی که نرخ تورم در سطح فعلی خود باقی بماند، کاهش ارزش ریال در مقابل دلار غیرقابل اجتناب خواهد بود. در چنین شرایطی، افزایش قیمت آهن آلات در سال 1403 ممکن است رخ دهد. در سال های اخیر، ارزش پول کشور ایران نسبت به ارزش های رایج در دنیا مانند دلار و یورو کاهش یافته و این مسئله باعث افزایش هزینه واردات مواد اولیه برای تولید آهن آلات شده و در نتیجه قیمت محصولات فولادی از جمله تیرآهن نیز افزایش یافته است. قیمت پایه عرضه در بورس کالا بر اساس نرخ نیمایی دلار تعیین می شود، بنابراین افزایش قیمت در ارز نیمایی منجر به افزایش قیمت معاملات در این حوزه می گردد.

قیمت سنگ آهن

افزایش قیمت سنگ آهن منجر به افزایش قیمت تیرآهن خواهد شد. در سال جاری، تقاضا برای سنگ آهن افزایش یافت و قیمت آن در یک روند صعودی قرار گرفت. همچنین در ماه های اخیر نیز با افزایش تقاضا، قیمت سنگ آهن افزایش یافت.

انتخابات آمریکا

در پاییز 1403 انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برگزار می شود که دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در آن شرکت می کنند. دونالد ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه و جو بایدن به عنوان نامزد حزب دموکرات در این انتخابات حضور دارند. برای پیش بینی قیمت تیرآهن و سایر محصولات فولادی در سال آینده، باید نتایج زیر را مورد بررسی قرار دهیم:

  • پیروزی جو بایدن: در صورتی که جو بایدن به عنوان نماینده حزب دموکرات در انتخابات سال 2024 آمریکا پیروز شود، سیاست های آمریکا در برابر ایران تغییرات چندانی نخواهد کرد. بنابراین احتمال وجود ثبات در بازار آهن و محصولات فولادی وجود خواهد داشت.
  • پیروزی ترامپ: در صورتی که دونالد ترامپ به عنوان نماینده حزب جمهوری خواه در انتخابات سال 2024 آمریکا پیروز شود، خواهیم دید که نرخ دلار در کشور افزایش خواهد یافت. با افزایش نرخ دلار، قیمت محصولات فولادی از جمله تیرآهن نیز افزایش پیدا می کند.

قیمت تیرآهن در سال 1403 چگونه پیش بینی می شود؟

قیمت تیرآهن در سال 1403

به نظر می رسد در شرایط فعلی بازار، قیمت تیرآهن در سال 1403 روند صعودی و افزایشی دارد و بر اساس آمار و نمودارها، می توان پیش بینی کرد که تا ماه دوم سال جدید، قیمت این محصولات فولادی به بالاترین حد خود برسد و از ماه دوم به بعد، شدت این نوسانات کاهش پیدا کند تا به ثبات نسبی برسد. در این شرایط خریداران می توانند محصولات مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب تر از سایر ماه ها خریداری کنند. از آنجایی که عرضه و تقاضا و نرخ دلار می توانند تاثیرات بسیار زیادی بر قیمت نهایی این مقاطع داشته باشند، ممکن است از ماه خرداد به بعد، قیمت ها مجددا افزایش یابند. به طور کلی تغییرات سیاسی و اقتصادی در سال 1403 از جمله عوامل اصلی به شمار می روند که قیمت این قطعات را تحت تاثیر خود قرار داده و می تواند صنایعی را که به استفاده از تیرآهن وابسته هستند، تحت فشار قرار دهد.

سخن آخر

پیش تر به بیان عوامل تاثیر گذار بر قیمت آهن آلات چون تیرآهن و همچنین تحلیل و بررسی روند افزایشی و یا کاهشی آن ها، پرداختیم. برای مطالعه موارد تحلیلی درباره بازار آهن و خرید تیرآهن می توانید به وب سایت پیوان که از تامین کننده قابل اعتماد قطعات و ورق های فولادی به شمار می رود، مراجعه کنید و با کارشناسان خبره مجموعه تماس بگیرید. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cTryF4i9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه