چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از تعادل نیوز، بازار خودرو در پایان هفته گذشته، روندی متعادل با نوسانات جزئی را تجربه كرد با این شرایط برخی از خودروهای پرطرفدار داخلی با افزایش قیمت روبه رو شدند، در حالی كه برخی دیگر بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند. فعالان بازار خودرو معتقدند، نوسان كاهشی نرخ دلار را شاید بتوان یكی از دلایل آرام شدن بازار خودرو دانست، روز گذشته و پس از چند روز پیاپی افزایش نرخ دلار شاهد كاهش اندك در این بازار بودیم كه فعالان بازار خودرو معتقدند این امر موجب شد تا بازار خودرو ترمز رشد قیمت را بكشد. اما با توجه به اینكه فاصله زیادی نسبت به عید باقی نمانده است، بسیاری از فعالان بازار منتظر مشخص شدن روند سال آینده هستند كه این موضوع نیز باعث ركود بیشتر بازار می شود.

بازار و نوسان قیمت خودرو در اسفند

بازار خودرو در اسفند

در هفته اول اسفند ماه، قیمت خودروی صفر با شیب بسیار كم صعودی بود. از میان خودروهای داخلی، قیمت محصولات ایران خودرو، نسبت به بقیه برند ها افزایش قیمت بیشتری را تجربه كرد. اما قیمت خودروهای وارداتی قبل از ۲۰۱۹ ثابت و قیمت صفر مدل های ۲۰۲۳ تازه وارد كاهش داشتند. افزایش جزیی قیمت خودرو در هفته اول اسفند تمام انتظار كارشناسان از بازار خودروی اسفندماه بود. در این روزهای بازار خودرو، تقاضا به اندازه ای بالا بود كه حتی با ثبات دلار و نوسانات آن، قیمت خودرو به سمت بالا كشیده می شود. ا لبته قیمت خودروی صفر با توجه به عرضه توسط شركت های داخلی، همیشه در برابر این تقاضا، از خود مقاومت نشان می دهند. اما خودروهای كاركرده، افزایش قیمت بیشتر و سریع تری را تجربه می كند. این افزایش، باعث بالا رفتن پلكانی قیمت شده و مدل های بالاتر رشد قیمت بیشتری خواهند داشت. به تبع این روند، پیش بینی می شد كه در یك بازه چند روزه، قیمت خودروی صفر افزایشی شود. البته طبق معمول، نباید اثر بازار ارز بر بازار خودرو را هم فراموش كنیم. از طرفی، با توجه به روند تغییرات قیمت خودرو در هفته جاری می توان متوجه شد كه به رغم نزدیكی به شب عید، تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد و فرمان قیمت ها در دستان نرخ ارز است. نوسان قیمتی در سه روز گذشته در حالی رقم خورده كه به گفته فعالان بازار خودرو در روزهای پایانی سال و با وجود آشتی خریداران، معاملات در سطح بسیار پایین صورت می گیرد و همچنان فاز انتظاری در بازار وجود دارد. بنابراین هفته آینده نیز در صورتی كه دولت نتواند از رشد نرخ ارز جلوگیری كند، قیمت خودرو نیز صعودی خواهد بود. در این میان برخی كارشناسان معتقدند كه قیمت خودرو از هفته های گذشته تحت تأثیر نرخ ارز بالا رفته، اما نكته قابل توجه این است كه رشد قیمت های فوق نتوانسته بازار خودروی شب عید امسال را همانند سال های گذشته ملتهب كند. ریزش قیمتی كه خودروها از ابتدای سال جاری داشتند باعث شد كه مردم همانند بورس از ورود دوباره به بازار خودرو ترس داشته باشند. برخی از خودروهای ایرانی به قیمت های بالای یك میلیارد تومان رسیده كه از حباب بسیار بالای این خودروها خبر می دهد، چرا كه قیمت آنها نسبت به قیمت كارخانه فاصله بسیاری گرفته است. طی هفته آینده نیز در صورتی كه نرخ دلار باز هم افزایشی باشد احتمالاً قیمت خودرو تحت تأثیر آن بالا خواهد رفت؛ اما با توجه به اینكه فاصله زیادی نسبت به عید باقی نمانده است، بسیاری از فعالان بازار منتظر مشخص شدن روند سال آینده هستند كه این موضوع نیز باعث ركود بیشتر بازار می شود. بررسی بازار نشان می دهد، «هایماS۸» مجدد به كانال ۲ میلیاردی ها بازگشت، طی روزهای اخیر به دفعات شاهد ورود و خروج این خودرو از این كانال بوده ایم. از سوی دیگر در میان پرطرفدارهای داخلی بیشترین رشد قیمت به «تارا اتوماتV۲ » رسید و این خودرو با افزایش ۱۰ میلیونی در بازار قیمت گذاری شد. از سوی دیگر در میان سایپایی ها «شاهینG» و «سایناS» در بازار بیشترین رشد قیمت را تجربه كردند.

قیمت محصولات ایران خودرو سایپا

در میان محصولات ایران خودرو قیمت خودروهای «پژو۲۰۷ دنده ای»، «هایما S۸»، «تارا اتومات V۲ « پژو ۲۰۶ دنده ای»، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت. براساس اطلاعات قیمتی كارنامه، در بازار و نسبت چند روز گذشته «پژو ۲۰۶ دنده ای» ۵۹۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. اما «هایما S۸ » امروز با افزایش ۵ میلیونی مجدد به كانال ۲ میلیاردی ها بازگشت. ارزیابی بازار همچنین نشان می دهد در میان ایران خودرویی ها «تارا اتوماتV۲ » هم رشدی ۱۰ میلیونی داشت و ۹۳۲ میلیون قیمت گذاری شد. از سوی دیگر بررسی ها نشان می دهد در میان پرطرفدارهای ایران خودرو، روز گذشته «دنا پلاس ۶ دنده توربو» ۹۰۹میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با رشد ۳ میلیونی در بازار ۹۸۳ میلیون تومانی شد. بررسی  ها همچنین نشان می دهد، «پژو ۲۰۷ دنده ای» هم در بازار ۷۴۹ میلیون تومان قیمت گذاری شد تغییر قیمت نداشت. در میان محصولات سایپا قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا صندوقدارSX»، تیبا هاچ بكEX»، «كوییك دنده ایR»، «كوییك دنده ایS » و «ساینا دنده ایS » مورد ارزیابی قرار گرفتند. براساس ارزیابی قیمت ها، «شاهینG » در بازار ۷۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشد ۴ میلیون تومانی داشت. ارزیابی بازار همچنین نشان می دهد در میان خانواده كوییك امروز «كوییك R دنده ای» بدون تغییر در بازار ۴۲۹ میلیون تومان قیمت خورد و «كوییك دنده ایS » هم در بازار ۴۲۱ میلیون تومانی شد و رشد ۳ میلیون را تجربه كرد. اما خانواده تیبا روزگذشته تغییر قیمت را تجربه نكرد. با این شرایط «تیبا صندوق دار» امروز ۳۹۷ میلیون تومان قیمت خورد و «تیبا هاچ بكEX » هم ۳۸۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد. بررسی بازار همچنین نشان می دهد «ساینا دنده ایS » هم روز گذشته رشدی ۴ میلیونی داشت و در بازار ۴۲۰ میلیون تومان قیمت  گذاری شد.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی بازار نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته به فروش می رسد. ام وی ام X۵۵ Pro IE یكی از كراس اوورهای نسبتاً جدید مونتاژی در بازار محسوب می شود كه با نرخ یك میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومانی روز گذشته درحال معامله است. جك J۴ آپشنال یكی دیگر از خودروهای اقتصادی و مونتاژی بوده كه توسط كرمان موتور تولید می شود. این خودرو نیز با قیمت ۸۵۰ میلیون تومانی هفته گذشته خرید و فروش می شود. كی ام سی T۸ پیكاپ مونتاژی كرمان موتور نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته با همان نرخ یك میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان به فروش می رسد. فیدلیتی پرایم پنج نفره از كراس اوورهای مونتاژی بهمن موتور بوده كه همانند دیگر خودروهای بازار، با نرخ یك میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان روز گذشته خرید و فروش می شود.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NKQAVDfA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه