پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از دیجیاتو، طی چندماه گذشته، خودروسازان خصوصی و در رأس آن ها بهمن موتور از کمبود و گرانی ارز گلایه داشتند. کمبود ارز باعث ایجاد وقفه در تولید خودروهای مونتاژی و همچنین افزایش قیمت آن ها شده بود. اکنون وزارت صمت از تامین ارز خودرو های مونتاژی برای ایفای تعهدات خبر داده است. این خبر را خبرگزاری تسنیم منتشر کرده که در آن نام و سمت دقیق مقام وزارت صمت عنوان نشده است.

درحال حاضر بخش قابل توجهی از خودروهای مونتاژی در کشور را اتومبیل های چینی تشکیل می دهند. خودروسازان ایرانی ناچارند برای تأمین قطعات و ادامه تولید، خریدهای خود را از طریق ارزهای بین المللی انجام دهند. میزان داخلی سازی خودروهای مونتاژی بسیار محدود است و در بهترین حالت به 50 درصد می رسد. البته اکثر خودروهای مونتاژی داخلی سازی 20 درصدی دارند. بنابراین 80 درصد قطعات آن ها از طریق منابع چینی و به وسیله ارز تأمین می شود.

تامین ارز مونتاژکاران به کنترل بازار و قیمت خودرو منجر می شود

تامین ارز خودروهای مونتاژی به کنترل بازار منجر می شود

بروز مشکل در تأمین ارز خودروهای مونتاژی، باعث شد تا خودروسازان خصوصی درخواست افزایش قیمت را به شورای رقابت و سپس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه دهند. همچنین خودروسازان در تولید محصولات مونتاژی تعلل به خرج دادند که حاصل آن کمبود عرضه خودرو به بازار بود. طی هفته های اخیر نیز شاهد تجمعات اعتراضی متقاضیان خرید خودروهای مونتاژی در قالب سامانه یکپارچه بودیم.

اکنون وزارت صمت نیز از تأمین ارز خودروهای مونتاژی خبر داده است تا این شرایط را کنترل کند. البته مشخص نیست عدم اعلام نام مسئول مصاحبه کننده در گفتگو با تسنیم، تأثیرگذاری این خبر را کاهش می دهد یا خیر. همچنین طی روزهای آینده، خودروسازان خصوصی پاسخ این گفته ها را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم خواهند داد. درصورتی که تولید خودروسازان خصوصی افزایش یابد و شرایط فروش متعدد را از سوی این شرکت ها شاهد باشیم، مشخص است که ارز تأمین شده و به مرحله تولید وارد شده است. در سوی دیگر اگر خودروسازان خصوصی همچنان از کمبود ارز گلایه کنند یا محصولات خود را روانه بازار نکنند، رویه وزارت صمت در کنترل این بخش از بازار با مشکل مواجه خواهد شد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KGuFf8cn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه