جوایز بین المللی کسب و کار، به منظور شناسایی و تقدیر از برترین شرکت ها، سازمان ها و افراد در زمینه های مختلف کسب و کار اهدا می شوند. این جوایز نه تنها به عنوان افتخاری بزرگ برای برندگان محسوب می شوند، بلکه می توانند به افزایش اعتبار و شهرت آنها در سطح جهانی نیز کمک کنند.
در این مقاله، به بررسی برخی از معتبرترین جوایز بین المللی حوزه کسب و کار، برندگان قبلی آنها، تاریخچه مختصری از هر جایزه و همچنین آخرین دوره آن خواهیم پرداخت. بدون تردید مهمترین جایزه در این زمینه که به اسکار حوزه کسب و کار نیز معروف است جایزه استیوی است که در انتهای مطلب به طور مفصل تر به آن خواهیم پرداخت.
- جایزه جهانی مدیریت پروژه (IPMA)
- تاریخچه: این جایزه در سال 1967 توسط انجمن بین المللی مدیریت پروژه (IPMA) تاسیس شد.
- هدف: به منظور شناسایی و تقدیر از برترین پروژه ها و مدیران پروژه در سطح جهان
- برندگان قبلی: شرکت هایی مانند IBM، سامسونگ، تویوتا و ناسا
- آخرین دوره: بیست و یکمین دوره این جایزه در سال 2022 برگزار شد و شرکت هایی مانند ABB و Thales از جمله برندگان آن بودند.
- جایزه EFQM برای تعالی در کسب و کار
- تاریخچه: این جایزه در سال 1988 توسط بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) تاسیس شد.
- هدف: به منظور شناسایی و تقدیر از سازمان هایی که در مسیر تعالی سازمانی گام برمی دارند.
- برندگان قبلی: شرکت هایی مانند ABB، Bosch، Siemens و Toyota
- آخرین دوره: بیست و پنجمین دوره این جایزه در سال 2023 برگزار شد و سازمان هایی مانند Atos، Enel و Sodexo از جمله برندگان آن بودند.
- جایزه جهانی نوآوری (WIA)
- تاریخچه: این جایزه در سال 2005 توسط موسسه نوآوری جهانی (WGI) تاسیس شد.
- هدف: به منظور شناسایی و تقدیر از برترین نوآوری ها در زمینه های مختلف
- برندگان قبلی: شرکت هایی مانند Apple، Google، IBM و Tesla
- تاکنون ۱۸ دوره برگزار شده است.
۴.جایزه Stevie Awards
جایزه Stevie Awards، یکی از معتبرترین جوایز بین المللی در حوزه کسب و کار است که به منظور شناسایی و تقدیر از دستاوردهای برجسته در زمینه های مختلف کاری اهدا می شود. expand_more این جایزه در هشت برنامه مجزا با تمرکز بر جنبه های مختلف کسب و کار برگزار می شود:
- جوایز بین المللی کسب و کار (IBA)
- تاریخچه: تاسیس در سال 2002
- هدف: تقدیر از دستاوردهای شرکت ها و سازمان ها در سراسر جهان
- دسته بندی ها: بیش از 100 دسته مختلف، از جمله شرکت سال، خدمات مشتری، بازاریابی، روابط عمومی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات
- برندگان قبلی: شرکت هایی مانند Apple، Google، IBM، Microsoft، Samsung و Tesla
- جوایز Stevie Awards آلمان
- تاریخچه: تاسیس در سال 2014exclamation
- هدف: تقدیر از دستاوردهای شرکت ها و سازمان ها در آلمان
- دسته بندی ها: مشابه IBA، با تمرکز بر بازار آلمان
- جوایز Stevie Awards آسیا-اقیانوسیه
- تاریخچه: تاسیس در 2015
- هدف: تقدیر از دستاوردهای شرکت ها و سازمان ها در منطقه آسیا-اقیانوسیه
- دسته بندی ها: مشابه IBA، با تمرکز بر بازار آسیا-اقیانوسیه
- جوایز Stevie Awards آمریکای لاتین
- تاریخچه: تاسیس در 2016
- هدف: تقدیر از دستاوردهای شرکت ها و سازمان ها در آمریکای لاتین
- دسته بندی ها: مشابه IBA، با تمرکز بر بازار آمریکای لاتین
- جوایز Stevie Awards زنان در تجارت
- تاریخچه: تاسیس در 2017
- هدف: تقدیر از دستاوردهای زنان در سطوح مختلف مدیریتی و کارآفرینی
- دسته بندی ها: بیش از 50 دسته مختلف، از جمله رهبر زن سال، مدیرعامل زن سال، کارآفرین زن سال و نوآور زن سال
- جوایز Stevie Awards جوامع
- تاریخچه: تاسیس در 2020
- هدف: تقدیر از دستاوردهای سازمان های غیرانتفاعی و دولتی
- دسته بندی ها: بیش از 50 دسته مختلف، از جمله سازمان غیرانتفاعی سال، ابتکار عمل اجتماعی سال و رهبر دولتی سال
- جوایز Stevie Awards فروش و خدمات مشتری
- تاریخچه: تاسیس در 2021
- هدف: تقدیر از دستاوردهای شرکت ها و افراد در زمینه فروش و خدمات مشتری
- دسته بندی ها: بیش از 40 دسته مختلف، از جمله تیم فروش سال، نماینده خدمات مشتری سال و بهترین استراتژی بازاریابی
- جوایز Stevie Awards ابتکارات مرتبط با کووید-19
- تاریخچه: تاسیس در 2020
- هدف: تقدیر از دستاوردهای افراد و سازمان ها در مقابله با پاندمی کووید-19
- دسته بندی ها: بیش از 20 دسته مختلف، از جمله ابتکار عمل بهداشت و درمان سال، ابتکار عمل آموزشی سال و رهبر سال در مقابله با کووید-19
فرآیند داوری:
داوری جوایز Stevie Awards توسط بیش از 250 متخصص و صاحب نظر برجسته در هر زمینه انجام می شود. برندگان براساس معیارهای مختلفی مانند نوآوری، خلاقیت، اثربخشی و تعهد به تعالی انتخاب می شوند.
مزایای دریافت جایزه Stevie Awards:
- افزایش اعتبار و شهرت برند
- جذب مشتریان و سرمایه های جدید
- ارتقای روحیه و انگیزه کارکنان
- ایجاد فرصت های جدید برای همکاری و توسعه
متاسفانه شرکت های ایرانی تاکنون موفق به دریافت جایزه استیوی نشدهاند، اما طبق شنیده ها یکی از اپراتورهای تلفن همراه ایرانی این دوره نامزد شده است که در اختتامیه این دوره که شنبه برگزار می شود احتمال دارد که نام یک شرکت ایرانی نیز به عنوان یکی از برندگان اعلام شود.
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :