به گزارش فرصت امروز به نقل از دنیای اقتصاد، سیاست فریز قیمت تبعات مختلفی به دنبال داشته است، ازجمله اینکه خودروسازان را از تحقق برنامه تولید امسال (حدودا یک میلیون و ۷۰۰هزار دستگاه) باز داشت و حجم زیان انباشته شان را افزایش داد.
هرچند در مقاطعی راهکارهایی برای خروج خودروسازان از زیاندهی تولید مطرح و حتی بحث اصلاح قیمت خودرو نیز به میان آمد، بااین حال قیمت کارخانه ای خودرو ها تقریبا دست نخورده باقی ماند.
به هر دلیلی (که احتمالا اصلی ترین آن، احترام به شعار امسال است) سیاستگذار فعلا – حداقل تا پایان امسال – قصدی برای افزایش قیمت خودرو در مبدا ندارد، اما این به معنای ادامه دار بودن فریز قیمت برای مدت طولانی دیگر نیست.
در واقع درست است که سیاستگذار در کلام افزایش قیمت کارخانه ای خودرو را مورد تایید قرار نمی دهد و اظهارات مدیران خودی را بابت این احتمال، تکذیب می کند، اما در پشت صحنه سیاست دیگری دنبال می شود.