دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین سنگ تراورتن برای نما

5 ماه پیش ( 1402/10/28 )
 

سنگ تراورتن به دلیل ساختار لایه لایه و متخلخلی که دارد اگر به عنوان نما استفاده شود به دلیل استحکام و مقاومت بالای سنگ تراورتن می تواند طول عمر بسیار بالایی داشته باشد. سنگ های تراورتن دارای رنگ ها و طرح های متنوع بسیاری می باشند. از متریال و عناصر تشکیل دهنده این سنگ می توان به دی اکسید آهن و منیزیم اشاره نمود که به همین دلیل رنگ های این سنگ می تواند تغییر پیدا نماید. رنگ های سفید ،کرم ، سیلور ، زرد ، قرمز و قهوه ای از جمله رنگ های رایج سنگ های تراورتن هستند.

یکی از مزیت هایی که سنگ تراورتن دارد این است که خلل و فرج در پشت سنگ تراورتن وجود دارد و به همین دلیل می تواند برای اجرای نمای ساختمان بسیار عالی و مناسب باشد. زیرا به راحتی ملات و متریال به پشت سنگ می چسبد و بر روی دیوار قرار می گیرد ، این ویژگی از آنجا ها اهمیت دارد که به طور حتم تا به حال دیده اید که سنگ های نمای ساختمان ها مدتی پس از قرار گیری به صورت خود به خود کنده می شوند و از ساختمان بر روی زمین سقوط می کنند این موضوع نه تنها خطرناک است بلکه باعث نازیبا شدن نمای ساختمان نیز خواهد شد. اما اگر در نما از سنگ تراورتن استفاده نمایید به دلیل وجود فضاهای خالی در سنگ ملات به خوبی به سنگ می چسبد و آن را به دیوار می چسباند و محکم نگه می دارد.

صنایع سنگ پارسی تولیدکننده و صادر کننده فعال در صنعت سنگ و ساختمان و نامی آشنا و مطمئن برای طراحان،معماران،پروژه سازان و پیمانکاران بزرگ ایران می باشد.

.

چرا بهترین سنگ برای نما تراورتن است؟

بهترین سنگ نما های سفید

تراورتن یکی از مختلخل ترین سنگ های ساختمانی است که هم برای نمای داخلی و هم بیرون قابل کاربرد است. ولی بیشترین مصرف آن را در کشور خود برای سنگ نما شاهدیم . این ، نکته ی مهمی را به ما گوشزد می کند. چراکه سنگی که توان مقابله با شرایط جوی بیرونی را داشته باشد بالطبع سنگ خوبی است. چون در برابر سرما و گرما ، برف و باران ، تابش آفتاب ، بادهای سنگین و … دوام آورده. همچنین به دلیل جنس نرمی که دارد ، برش راحت تری دارد و برای کارهای حجمی که در نما استفاده می شود بسیار مناسب است. موضوع مهم دیگری که در نما اهمیت دارد وزن سنگ است که نباید بار زیاد به ساختمان تحمیل کند. این موضوع خصوصا برای نمای ساختمان اهمیت بارزی دارد.

این تخلخل ها فضای خالی در سنگ ایجاد می کنند و بافت اسفنجی شکلی به سنگ می دهند درنتیجه سنگ حجم دارد اما وزن آن در مقایسه با وقتی که بدون حفره است کمتر است. همین سبک وزن بودن سنگ های تراورتن به عنوان امتیازی بزرگ برایشان به شمار می رود. چرا که هم وزن ساختمان را پایین می آورند و هم برای کار کردن راحت تر است.

.

سنگ های مناسب نما چه خصوصیاتی دارند ؟

بهترین سنگ تراورتن برای نما | موضوع دیگر در رابطه با تراورتن ها ، چسبندگی بسیار عالیشان با ملات سیمانی است. این موضوع به دلیل دوعامل جذب آب و تخلخل این سنگ ها رخ می دهد ، این تخلخل ها را می توان به نوعی شبیه اسکوپ کردن سنگ دانست که موجب اتصالی قوی تر خواهد شد. در واقع ملات به داخل سوراخ ها نفوذ کرده و بعد از آنکه به خوبی جذب سنگ شد ،چسبندگی بسیار محکمی با سنگ پیدا می کند ، البته این موضوع نباید شما را از استفاده از اسکوپ کردن سنگ غافل کند.

تراورتن ها به دلیل ساختار تشکیل دهنده و بافت حجمی شکلی که دارند بسیار مناسب برای طراحی المان های حجمی هستند به همین خاطر سنگ تراورتن به عنوان سنگی محبوب برای نما رومی ، آبنماها و مجسمه هاست.

تراورتن در کنار زیبایی که دارد خصوصیات دیگری مانند:

  1. مقاومت در برابر سرما
  2. گرما
  3. اشعه UV
  4. نور خورشید
  5. رطوبت

.

بهترین سنگ های تراورتن ایران برای نما

معادن سنگ تراورتن ایران از رشته کوه های شمال غربی ایران تا فلات مرکزی امتداد دارد. برخی از معروف ترین سنگ های تراورتن ایران عبارتند از:

سنگ تراورتن سفید و کرم روشن : سنگ تراورتن سفید و کرم جز پر کاربردترین سنگ در طراحی و معماری نمای داخلی و بیرونی ساختمان است و کشور ایران دارای ذخایر غنی از این طیف رنگی است. از معروف ترین سنگ های تراورتن سفید و کرم روشن می توان به سنگ تراورتن آتشکوه، تراورتن دره بخاری، تراورتن عباس آباد ، تراورتن ابیانه و تراورتن ارس اشاره نمود.

یکی دیگر از سنگ های اسلب پر طرفدار و محبوب برای نمای داخلی و خارجی ساختمان سنگ اسلب الیگودرز میباشد. که ویژگی های این سنگ شامل تنوع رنگ ، درخشانی و سطح براق آن میشود.

سنگ تراورتن اتشکوه : سنگ تراورتن آتشکوه با تم سفید و موج های زیبا و منظم یکی از معروف ترین و با کیفیت ترین تراورتن های سفید در ایران و جهان است. این نوع سنگ تراورتن بدلیل ویژگی های فیزیکی خوب و رنگ روشن و ساب پذیری خوب یکی از بهترین تراورتن های حال حاضر دنیا میباشد. اکثر طراحان و سازندگان ساختمان های لوکس از این سنگ در نمای ساختمان خود استفاده مینمایند. سنگ تراورتن آتشکوه اغلب بصورت 40 طولی و یا اسلب و به دو روش بی موج و موج دار فرآوری میگردد. این سنگ دارای سورت های مختلفی است و درجات ضعیف این سنگ رگه های سیاه و صورتی دیده میشود.

.

بهترین سنگ های تراورتن برای نمای کلاسیک

بهترین سنگ برای نمای کلاسیک یا رومی

سنگ تراورتن دره بخاری : یکی از معروف ترین و پر مصرف ترین سنگ های تراورتن موجود در بازار سنگ تراورتن دره بخاری میباشد. معدن سنگ تراورتن دره بخاری دارای یکی از بهترین تراورتن های روشن ایران است. که بدلیل رنگ روشن، تراکم بالا و ساب پذیری و درخشندگی بالا همواره یکی از گزینه های معماران و سازندگان برای اجرای سنگ نما بوده است. سنگ تراورتن دره بخاری به دو روش بی موج و موج دار برش و فرآوری میگردد. که قالبا بصورت بی موج در نماهای کلاسیک و مدرن استفاده میشود.

سنگ تراورتن دره بخاری سورت های گوناگونی دارد از جمله سفید یکدست ، کرم ، ابر و بادی ، سورت بی موج و موج پیچ در آن دیده میشود. این سنگ به روش سابیده و چرمی در ابعاد تایل ، اسلب فرآوری میگردد.

معدن سنگ تراورتن دره بخاری در استان مرکزی ، شهرستان محلات ، جاده خمین و در مجاورت معدن تراورتن حاجی آباد واقع گردیده است.

سنگ نمای تراورتن عباس اباد : سنگ تراورتن عباس آباد نوعی سنگ آهک متخلخل است که از دسته سنگ های رسوبی و تزیینی به شمار می رود. این سنگ تراورتن بجا مانده از رسوبات چشمه های آب گرم هست که همین امر باعث سبک تر شدن سنگ تراورتن نسبت به سنگ های دیگر است.

هرچه عناصر محلول در آب این منابع کمتر باشد ، رنگ سنگ تراورتن عباس آباد روشن تر خواهد بود. تراورتن عباس اباد دارای سوت بندی های متفاوتی میباشد که بر اساس موج سنگ و رنگ و هاله سنگ چیدمان میشود. در کیفیت های سوپر، ممتاز ،درجه۱،درجه۲ عرضه میشود. تراورتن عباس آباد دارای تم رنگ سفید تا کرم میباشد که هرچی زمینه سنگ سفیدتر باشد متقابلا قمیت ان گرانتر خواهد بود. سنگ تراورتن عباس اباد هم به صورت نما مدرن هم کلاسیک اجرا میشود.

.

بهترین سنگ نما های سفید

سنگ نمای تراورتن ابیانه : تراورتن ابیانه با تم سفید روشن یکی از انواع سنگ های طبیعی است که با رنگ ها و طرح های زیبا و منحصر به فرد خود ، جذابیت و استحکام بالایی دارد. این سنگ برای استفاده در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی بسیار محبوب است. درجات پایین این سنگ ، کرم و بژ است که هاله های صورتی و سیاه در آن دیده میشود. این سنگ غالبا به صورت بی موج برش داده می­ شود و درجات خوب آن در نماهای ساختمان، نماهای رومی و کلاسیک بسیار مناسب است.

رنگ سفید و روشن وقیمت مناسب نسبت به سنگ های مشابه از ویژگی های بارز این نوع سنگ تراورتن می باشد.

تراورتن ابیانه ، به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد و در برابر عوامل محیطی بسیار پایدار است و استحکام بالایی دارد. هم چنین رنگ روشن آن ، بیشتر برای نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود. معدن سنگ تراورتن ابیانه در استان مرکزی شهرستان کاشان ، روستای تاریخی ابیانه واقع شده است.

سنگ تراورتن طبس : سنگ تراورتن طبس دارای زمینه روشن و موج های مشکی، عسلی و گاها صورتی که در فرآوری بی موج ، این رگه ها بصورت هاله دیده می شود. رنگ روشن ، ساب پذیری بالا و قیمت مناسب نسبت به سنگ های مشابه این سنگ را در زمره سنگ های مورد علاقه مهندسان و سازندگان ساختمان برای اجرای نمای ساختمان خود قرار داده است.

مقاومت فشاری بالا ، جذب آب پایین و مقاوم در برابر رنگ پریدگی از ویژگی بارز این سنگ است. می توان در هر موقعیت و شرایط آب و هوایی از این سنگ استفاده نمود. شفافیت و براقیت بالای تراورتن طبس را هم می توان در زمره خصوصیات آن به حساب آورد.

معدن سنگ طبس در فاصله ۴۵۰ کیلومتری شمال شرق یزد و ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهرستان طبس قرار دارد.

.

ارزان ترین سنگ تراورتن برای نما

ارزان ترین سنگ ها برای نما

سنگ تراورتن بژ و شکلاتی : سنگ تراورتن بژ و شکلاتی هم دارای ذخایر فراوانی در ایران هست که دارای کیفیت بالا وقیمت مناسب هستند. بعضی از این رنگ های شکلاتی و بژ در معادن سفید و کرم بصورت رگه های رنگی دیده میشود. کاربرد این رنگ تراورتن در نمای داخلی، بیرونی و محوطه سازی است.

از بهترین سنگ های تراورتن بژ و شکلاتی می توان یه سنگ های تراورتن شکلاتی کاشان ، تراورتن حاجی آباد ، تراورتن تکاب و تراورتن کمشچه اشاره کرد.

به منظور خرید بهترین سنگ های ساختمانی برای نما میتوانید به مجموعه سنگ پارسی که یکی از بهترین مراکز تولید و فرآوری انواع سنگ های طبیعی واقع در اصفهان میباشد. به دو صورت حضوری و آنلاین مراجعه کنید و خرید خود را با ضمانت کیفیت و قیمت انجام دهید. دریافت خدمات و محصولات با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت تنها در مجموعه سنگ پارسی امکان پذیر است.

-

مقایسه کیفیت سنگ تراورتن ایران با تراورتن های دنیا

بهترین سنگ تراورتن برای نما | تراورتن ها در سراسر جهان وجود دارند و این سنگ های رسوبی در بسیاری از مناطق جهان شکل گرفته اند. برای مقایسه کیفیت تراورتن های ایران با تراورتن های دیگر جهان، باید به مواردی مانند ساختار، کیفیت، رنگ و سایر ویژگی های آن ها توجه کرد. در این زمینه، باید گفت که تراورتن های ایران با تراورتن های دیگر جهان در مقایسه کیفیتی مشابه هستند و هر کدام نوعی ویژگی و خصوصیت خود را دارند.

به عنوان مثال، تراورتن های ایران، مانند تراورتن های دیگر، شامل سنگ های رسوبی مختلفی هستند که با توجه به شرایط زمین شناسی محل تشکیل، ویژگی های متفاوتی دارند. همچنین، تراورتن های ایران مانند تراورتن های دیگر، قابل استفاده در صنعت ساختمان هستند و به عنوان سنگ ساختمانی، تزئینی، فرآوری و مورد استفاده قرار می گیرند.

بنابراین، نمی توان گفت که تراورتن های ایران به طور کلی کیفیت بهتری نسبت به تراورتن های دیگر جهان دارند.

هر کدام از تراورتن ها نوعی خصوصیت و ویژگی خاص خود را دارند و با نوجه به کاربری های مختلف، مورد استفاده قرار می گیرند. البته کشور ایران از لحاظ تنوع دارای رتبه نخست دنیاست و در بعضی از موارد مانند تراورتن قرمز بی رقیب است.

 

تراورتن های ایران در بازار جهانی رقابتی هستند؟

بله، با توجه به کیفیت و ویژگی های منحصر به فردی که تراورتن های ایران دارند، آن ها در بازار جهانی رقابتی هستند. تراورتن های ایران شامل رنگ های متنوع و طرح های منحصر به فردی هستند که در قسمت های مختلف ساختمان از جمله نمای ساختمان ، دکوراسیون داخلی ، فرآوری و مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین، تراورتن های ایران به دلیل قابلیت های فرآوری و برش، برای صادرات به بازارهای جهانی مناسب هستند. در واقع، صادرات تراورتن از ایران به کشورهای مختلفی مانند چین، هند و غیره، انجام می شود.

بنابراین، می توان گفت که تراورتن های ایران در بازار جهانی رقابتی هستند. و به دلیل ویژگی های ساختاری ، طراحی و کیفیتی که دارند ، مورد استقبال بازرگانان و تجار سنگ در جهان قرار گرفته است.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sJjFj3Lg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه