دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آشنایی با جاذبه های دیدنی چادگان اصفهان

یکی از جذاب ترین شهرستان های استان اصفهان، شهرستان چادگان نام دارد. قرارگیری این شهر در کنار زاینده رود، آن را تبدیل به یکی از خوش آب وهواترین شهرهای این استان کرده است. این شهر زیبا یکی از ییلاق های سرسبز این استان نیز به شمار می آید. اگر می خواهید تجربه منحصربه فردی از سفر به استان اصفهان داشته باشید، حتماً به شهر توریستی چادگان سفر کنید. در این مقاله قصد داریم با جاذبه های گردشگری این شهرستان بیشتر آشنا شویم، با ما همراه باشید!

 

دهکده تفریحی زاینده رود

شهرستان چادگان در میان رشته کوه های زاگرس و در کنار سد و رودخانه زاینده رود قرار دارد. همین موقعیت جغرافیایی باعث سرسبزی و خوش آب وهوایی این شهرستان می شود. اگر می خواهید نهایت لذت را از آب وهوا و طبیعت این منطقه ببرید، حتماً به دهکده تفریحی زاینده رود در این شهرستان مراجعه کنید. این دهکده در ساحل دریاچه زاینده رود، پشت سد قرار دارد. از جمله تفریحاتی که می توانید در این دهکده تفریحی امتحان کنید، می توان به نام های زیر اشاره کرد:

  • تلهکابین سواری
  • شنا
  • ماهیگیری
  • قایقرانی
  • کارتینگ
  • اسبسواری

بهترین زمان برای بازدید از این دهکده تفریحی فصل بهار و تابستان است. در این منطقه استراحتگاه­های مختلفی برای بازدیدکنندگان تعبیه شده است. علاوه برآن رستوران های متنوعی در این مجموعه وجود دارند که هر زمان که گرسنه شدید، می توانید به آن ها مراجعه کنید. اگر می خواهید در زمان خرید بلیط هواپیما اصفهان تهران تصاویر جذابی از طبیعت زیبای استان اصفهان در ذهنتان باقی مانده باشد، حتماً به دهکده تفریحی زاینده رود سر بزنید.

دهکده تفریحی زاینده رود

دریاچه سد زاینده رود

سد زاینده رود در سال ۱۳۴۹ ساخته شد و در نتیجه، دریاچه ای به وسعت ۴۵ کیلومترمربع پشت آن به وجود آمد. این سد در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد. دریاچه سد زاینده رود یکی از جاذبه های تفریحی شهرستان چادگان به شمار می آید. علاقه مندان به ورزش ماهیگیری می توانند انواعی از ماهی های قزل آلا را در این دریاچه شکار کنند. علاوه برآن آن امکان انجام تفریحات دیگری نظیر قایق سواری، عکاسی، کمپینگ و مشاهده مناظر طبیعی جذاب این منطقه برای بازدیدکنندگان دریاچه وجود دارد.

دریاچه سد زاینده رود

آرامگاه کاوه آهنگر

علاقه مندان به شاهنامه فردوسی و داستان های اساطیری آن، احتمالاً با نام «کاوه آهنگر» آشنا باشند. در روستای کاوه مشهد که یکی از دهستان های شهرستان چادگان به شمار می آید، آرامگاهی وجود دارد که مردم محلی آن را منتسب به کاوه آهنگر می­دانند. شاید برایتان سخت باشد که باور کنید شخصیت اسطوره ای «کاوه آهنگر» واقعاً مقبره­ای داشته باشد. چه این مقبره برای این فرد باشد چه نه، پیشنهاد می کنیم که برای یک بار هم که شده به دیدن آن بروید.

 

خانه تاریخی معظم الملک میر پنج

اگر به معماری علاقه دارید، در زمان سفر به شهرستان چادگان اصفهان می­توانید از خانه تاریخی معظم الملک میر پنج دیدن کنید. معماری جذاب این خانه تاریخی نظر شما را به خود جلب می کند. این خانه مطابق با اقلیم سرد و کوهستانی این منطقه درست شده است. برای جلوگیری از ورود سرما به داخل اتاق خواب­های خانه جداره ای از شیشه های الوان به صورت قرینه استفاده شده است. جالب است بدانید که تزیینات این خانه الهام گرفته شده از سبک های تزیینی کشورهای اروپایی است.

 

پل اورگان

اگر دوست دارید آثار تاریخی اطراف شهرستان چادگان را از نزدیک ببینید، پل اورگان را از دست ندهید. این پل در روستایی به همین نام در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی این شهرستان قرار گرفته است. اهالی اورگان حدود یک قرن پیش این پل را بر روی رودخانه زاینده رود ساختند تا به راحتی بتوانند از روی آن عبور کنند و به روستاهای اطراف دسترسی داشته باشند. این پل ۹۰ متر طول و ۵ متر عرض دارد.

برای ساخت آن از مصالحی نظیر سنگ و ساروج استفاده شده است. این پل به دلیل اهمیت تاریخی­ای که دارد، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

روستای آنالوجه

اگر دوست دارید از طبیعت زیبای استان اصفهان دیدن کنید، به دیدن روستاهای این استان بروید. یکی از این روستاها که در نزدیکی شهرستان چادگان قرار دارد، روستای «آنالوجه» است. این روستا در دامنه کوه های دالان قرار گرفته است. مناظر سرسبز و چشم اندازهای طبیعی زیبایی این روستا لحظات لذت بخشی را برای شما به وجود می آورد. می­توانید در دشت ها و کوه های اطراف این روستا به گشت وگذار بپردازید یا پیک نیک برپا کنید.

در اطراف روستای «آنالوجه» اصفهان چشمه های فراوانی وجود دارد. اگر در فصل مناسبی به دیدن آن بروید آب وهوای معتدل آن لذت سفرتان را دوچندان می کند.

 

چگونه به شهر چادگان اصفهان برویم؟

شهرستان چادگان یکی از شهرستان های استان اصفهان به حساب می آید و فاصله آن تا شهر اصفهان در حدود ۱۱۵ کیلومتر است. چادگان یکی از توریستی ترین شهرهای استان اصفهان نیز به محسوب می شود. اگر به سراغ رزرو بلیط هواپیما برای سفر به شهر اصفهان رفته اید، می توانید بعد از بازدید از این شهر تاریخی با استفاده از خودروی شخصی از طریق جاده اصفهان به الیگودرز مسیر خود را به سمت شهرستان چادگان پیدا کنید و حداقل یک روز را در این شهر سپری کنید و از زیبایی­های آن نهایت لذت را ببرید.

 

بهترین زمان سفر به چادگان اصفهان

اگر دوست دارید از سفرتان به شهر چادگان نهایت لذت را ببرید، به شما پیشنهاد می کنیم که زمانی برای این سفر اقدام کنید که آب وهوای گرم و مطبوعی در شهر جریان داشته باشد. بهترین زمان فصل بهار و تابستان است. نگران گرمای هوا نباشید؛ این منطقه به دلیل موقعیت کوهستانی و هم چنین قرارگیری در مجاورت زاینده رود آب وهوای معتدل و مطبوعی در این دو فصل دارد. همچنین در این زمان می توانید از طبیعت سرسبز و کوهستانی اطراف این شهرستان نهایت لذت را ببرید.

اگر به فصل سرما علاقه دارید یا بارش برف برایتان دل پذیر است، می توانید اوایل پاییز یا اواخر زمستان را زمان سفرتان به چادگان قرار دهید. در این مدت دریاچه و رودخانه زاینده­رود به دلیل بارش های فراوان پرآب تر از همیشه می­شود. همچنین در دهکده تفریحی چادگان می توانید انواعی از تفریحات آبی را نیز امتحان کنید.

 

جمع بندی

اگر می­خواهید تجربه متفاوتی از سفر به استان اصفهان داشته باشید، حتماً در کنار بازدید از شهر تاریخی اصفهان به شهرستان چادگان نیز سر بزنید. این شهر توریستی به دلیل آب وهوای معتدل و مطبوع و همچنین مناظر زیبا و سرسبزش همواره موردتوجه اهالی این منطقه بوده است. شما نیز می توانید با صرف ۱ الی ۲ روز از زمان سفرتان، از جاذبه های مختلف این شهرستان نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TiXYqBkV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه