دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چه جوری راه دزد را ببندیم

5 ماه پیش ( 1402/10/27 )
 

چه جوری راه دزد را ببندیم

با افزایش جمعیت، احتمال بروز جرم و سرقت افزایش پیدا می کند. همین امر باعث شده که مجرمین با استفاده از ترفند های جدیدتری اقدام به دزدی کنند، از این رو نیاز به سیستم های امنیتی و استفاده از آن امری ضروری است. حال اینکه چه جوری راه دزد را ببندیم بستگی به خیلی چیز ها دارد هم نکات امینی و هم لوازم ضد سرقتی که می توانید استفاده کنید. در ادامه راجب این موارد صحبت خواهیم کرد.

 

روش های جلوگیری از ورود سارق به محل کار یا منزل

اولین موردی که می خواهیم بازگو کنیم سارق شدن است!! یعنی چی ؟ یعنی خودتان را برای چند دقیقه جای سارق بگذارید و از دید آن محل هایی که ایمن نیستند و امکان نفوذ در آن وجود دارد را پیدا کنید. مثلا وقتی وارد منزل می شوید تمام نقاط را از زیر چشم بگذرونید، اینکه کجا طلاهای خود را نگه می دارید، آیا از پنجره می شود وارد شد و آیا وسایل شما انقدر جلو دید است که به راحتی با یک نظر به چشم بیاید یا خیر؟اینگونه هست که خودتان متوجه می شوید که چه کاری را باید انجام دهید.

 

فویل گیری

امروزه انقدر علم پیشرفت کرده که از راه دور سارق با یک دستگاه متوجه اینکه شما در منزل طلا دارید یا نه می شوند، پس پیشنهاد ما این است که طلاهای خود را داخل یک فویل بپیچید و تا از دید سارق و دستگاهایشان دور بماند.

 

جار نزدن

از قدیم هم گفتن هر کاری می خواهید انجام دهید جار نزنید. این روزا نیز فضای مجازی وجود دارد و بیشتر افراد هر کاری می خواهند انجام دهند در این فضای مجازی آن را جار می زنند، مثلا وقتی می خواهند به مسافرت بروند، بار ها و بارها آن را به گوش بقیه می رسانند، غافل از اینکه این موضوع امکان دارد باعث می شود سارق بهترین فرصت را پیدا کرده.

 

روشن گذاشتن چراغ ها

با رفتن به مسافرت چراغ های داخل خانه را روشن بگذارید. که این کار با خرید دزدگیر فایروال از راه دور نیز امکان پذیر بوده به طوری دزدگیر دارای رله هایی است که شما از طریق آن می توانید چراغ ها را خاموش و یا روشن کنید.

 

کمک گرفتن از دزدگیر

داشتن یک سیستم ضد سرقت می تواند، یک لایه دفاعی برای خانه یا محل کار باشد. دزدگیر ها نیز انواع و قیمت های مختلفی دارند. مثلا دزدگیر ساده فقط آژیر می زند، یعنی اگر سارق نزدیک شد و دزدگیر از طریق سنسور ها آن را تشخیص داد. آژیر به صدا در می آید. مدل دیگه دزدگیر، دزدگیر خط ثابت بوده به طوری که این دزدگیر به خط ثابت وصل شده و با احساس ورود سارق، سریعا تماس می گیرد و هم زمان آژیر را نیز به صدا در می آورد. و اما مدل دیگه دزدگیری بوده که هم سیم کارت دارد و هم خط ثابت، به طوری که این دزدگیر با احساس کردن خطری از سمت سنسور های خود علاوه بر آژیر به صاحب دستگاه هم پیامک می دهد و هم تماس می گیرد.

حرص کردن درختان

حرص کردن درختان

یکی از راه های ورودی دزد به خانه یا حتی محل کار پنهان شدن در جای امن و پهن بوده به طوری که هیکل آن ها را تحت پوشش بگیرد. خب درختان، بوته های پر پشت مکان مناسبی بوده که مخیگاه سارقین باشند. پس نیاز بوده هر چند وقت یکبار درخان را حرص کنید.

 

روشن نگه داشتن چراغ های خارجی

اگر که بیرون از منزل دوربین نصب کردید باید بدانید چراغ های بیرونی را باید روشن نگه دارید تا دوربین بتواند افراد را تشخیص دهد.

 

قبل سفر یک تایمی را برای چک کردن بگذارید

همه ما این حالت را تجربه کردیم که موقع رفتن به سفر دچار هیجان می شویم و دوست داریم زود تر بگذرد.

چشم های اضافی (همسایه)

چشم های اضافی (همسایه)

در ابتدای کار شاید بگویید که همسایه فضول خیلی آزار دهنده بوده اما باید بدونید یکی از موانع اصلی ورود دزد به ساختمان بوده. بعضی وقتا حتی از دوربین مداربسته نیز بهترند. پس به فکر چیدن طرح دوستی با همسایگانتان باشید.

 

ایمن کرد قفل درب

در سرقت اولین راه برای ورود درب و پنجره است، این روز ها قفل های کلیدی و یا میله های آهنی پشت در حرفی برای گفتن ندارند. علم پیشرفت کرده دیگه این جور چیز ها جلوی سارق را نمی گیرند. پس اولین قدم باید حفظ امنیت قفل و درب ها بوده که می توانید از سنسور های مگنت استفاده کنید که در جلو تر راجب آن ها صحبت خواهیم کرد. به علاوه شما می توانید از قفل های دیجیتالی نیز استفاده کنید. کمتر کسی این ریسک را می کند که شاید بتواند یک در صد قفل را باز کند.

 

سپردن خانه به فرد مورد اعتماد

یکی از بهترین روش ها این بوده که خانه خود را به یک فرد مورد اعتماد بسپارید. اگر همسایه ای دارید که می توانید کلید خانه خود را به او بدهید اصلا از این موضوع دریغ نکنید. و یا اینکه به یک فامیلی دهید.

 

استفاده از دوربین

با نصب کردن دوربین شما می توانید تمام وقت خانه یا مکان خود را مورد بازدید قرار دهید. چنانچه متوجه فرد مشکوکی در اطراف شدید سریعا واکنش نشان دهید.

نصب دزدگیر

نصب دزدگیر

نصب کردن دزدگیر می تواند یک قدم بزرگ در راستای برقراری امنیت خانه شما باشد. این دستگاه به این صورت عمل می کند که یک سری لوازم جانبی دارد که به دزدگیر متصل هستند. و با متوجه شدن سارق سریعا واکنش نشان می دهد.

 

لوازم جانبی های دزدگیر

سنسور ها

این سنسور ها در مدل های مختلفی عرضه شده مانند:

سنسور چشمی » حرکت را تشخیص می دهند، این چشمی ها از فناوری مادون قرمز و.. برای تشخیص حرکت استفاده می کنند. سنسور حرکتی را برای پوشش فضاهایی با ریسک بالا که احتمال ورود غیر مجاز افراد هست در نظر می گیرند.

سنسور ضربه » این سنسور حساس به ضربه و یا لرزش است و در جاهایی مانند دیوار، درب، سقف نصب می شوند. یعنی اگر محل مورد نظراتان دارای دیوار های نا امنی بوده می توانید از این سنسور استفاده کنید.

سنسور مگنت » سنسور مگنت دو بخش اهنربایی دارد که با جدا شدن این دو بخش در صورت فعال بودن دزدگیر باید باعث به صدا در آمدن آژیر می شود.

سنسور دود » این سنسور نیز برای تشخیص دود بوده که در جاهایی مانند کارخانه ها، خیاطی ها و... استفاده شده.

 

آژیر

آژیر نیز در انواع مختلف بوده، در صورتی که آلارمی از سمت دزدگیر منزل برای آژیر فرستاده می شود باعث به صدا در آمدن آن می شود. و سارق را فراری می دهد.

 

ریموت

از طریق ریموت شما می توانید دزدگیر را از فاصله تقریبا دور کنترل کنید. همچنین نرم افزاری نیز وجود دارد که می توان با آن دزدگیر را کنترل کرد.

 

افزایش دهنده برد

اگر فاصله زیادی بین سنسور ها وجود داشته باشد یک ریپیتر یا افزایش دهنده بردی قرار می دهند تا بتواند سیگنالی که به سنسور ارسال شده را درون خود جمع و آن را تقویت و در آخر به دستگاه ارسال کند.

 

حال عملکرد دزدگیر به چه صورت بوده

چند نوع دزدگیر داریم 1. ساده 2. خط ثابت 3. سیم کارتی

دزدگیری که ساده است اگر بر اثر فرکانس های سنسور ها متوجه ورود بشود تنها آژیر را به صدا در می آورد.

دزدگیر خط ثابت فقط به خط ثابت وصل شده و مانند دزدگیر ساده بوده با یک تفاوتی که با شماره های ذخیره شده نیز تماس می گیرد.

دزدگیر سیم کارتی که از اسمش معلوم است داخل آن سیم کارتی وجود دارد، که تمام کار های دزدگیر های دیگه را انجام می دهد با این تفاوت که به دلیل بودن سیم کارت داخل دستگاه پیامک نیز ارسال می کند.

 

ویژگی یک دزدگیر اماکن خوب

یک دزدگیر خوب ویژگی های زیادی باید داشته باشد، مهم ترین ویژگی نیز اطلاع رسانی سریع در زمان وقوع خطر بوده که این قابلیت را اکثر دزدگیر ها دارند اما شرکت فایروال ویژگی دارد که از بقیه متمایز بوده آن هم اطلاع رسانی به صورت تلفنی بوده. برخی از ویژگی ها را نیز به صورت کلی برای شما بازگو می کنیم.

  1. قابلیت هشدار به صورت صوتی، پیامکی
  2. قابلیت اضافه کردن لوازم خانه برای هوشمند سازی
  3. حفاظت از مکان
  4. داشتن اپلیکیشن اختصاصی
  5. خدمات پس از فروش و گارانتی
  6. گارانتی دستگاه
  7. قابلیت نصب آسان
  8. دارا بودن باتری پشتیبان
  9. و...
برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HeJWQZMy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه