دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

پست الکترونیک یک روش ارتباطی موثر برای رد و بدل کردن پیام ها می باشد و نقش مهمی در زندگی و کار افراد دارد، هنگام استفاده از آن نیاز است یکسری نکات را درنظر بگیریم تا پیام ها بدون هرگونه مشکل و اختلالی به دست گیرنده برسد. یکی از نکاتی که هنگام ساخت ایمیل یا پست الکترونیک باید درنظر گرفت استفاده از پسوردهای امن و قوی است. لو رفتن رمز ایمیل سبب به خطر افتادن اطلاعات حساب شما می شود چرا که کاربران معمولا از پسورد های ساده و ضعیف برای حساب های خود استفاده می کنند. با انتخاب پسورد قوی حساب ایمیل خود را امن کرده و از اطلاعات و حساب هایتان در دنیای دیجیتال محافظت کنید.

پست الکترونیک چیست

پست الکترونیک ، ایمیل یا همان معادل فارسی آن یعنی رایانامه یک روش برقراری ارتباط مدرن است که جایگزین سیستم نامه نگاری قدیمی شده است. در جوامع امروزی با وجود پست الکترونیک دیگر کمتر کسی پیدا می شود که از نامه های کاغذی برای انتقال پیام استفاده کند. ایمیل این امکان را فراهم می کند تا کاربران بتوانند با سرعت بالاتری پیام های خود را رد و بدل کرده و علاوه بر پیام متنی می توانند فایل ، تصویر و مستندات را هم ارسال کنند. همچنین با وجود پست الکترونیک ، تبلیغات نیز شکل دیگری به خود گرفته و روش های نوینی همچون بازاریابی ایمیلی برای ارسال پیام های تبلیغاتی یا معرفی محصول بوجود آمده است.

آدرس پست الکترونیک

هر آدرس ایمیل از سه بخش تشکیل شده است نام کاربری، کاراکتر @ و نام دامنه. آدرس پست الکترونیک هر شخص همانند کدملی یکتا و منحصربفرد می باشد که برای شناسایی افراد مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال user@gmail.com یک نمونه آدرس پست الکترونیک است که نام کاربری آن user بوده و در دامنه gmail.com ایجاد شده است. برای ارسال و دریافت ایمیل هر کاربر به یک آدرس ایمیل، سیستم کامپیوتری یا گوشی تلفن همراه که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد نیاز دارد.

هر آنچه لازم است در مورد پست الکترونیک و امنیت آن بدانید

ویژگی های مهم و کاربردی پست الکترونیک

پست الکترونیک یکی از پرکاربردترین ابزارهای ارتباطی در دنیای دیجیتال است و روزانه حجم زیادی از پیام ها توسط ایمیل ارسال می شوند که در ادامه به برخی از مزایای پست الکترونیک اشاره می کنیم

سرعت و امنیت بالا

شما می توانید از هرمکان و در هر زمانی با اتصال به اینترنت پیام های خود را ارسال کنید. با افزایش امنیت پست الکترونیک امکان لو رفتن حساب ایمیل و اطلاعات محرمانه کاربران تا حد چشمگیری کاهش پیدا کرده و امکان دسترسی غیرمجاز به حساب ایمیل از بین می رود.

دسته بندی و مدیریت پیام ها

یکی دیگر از ویژگی های مهم پست الکترونیک امکان دسته بندی کردن پیام هاست که با استفاده از این قابلیت می توانید پیام ها را براساس فرستنده پیام، عنوان یا هر ویژگی دیگری در دسته بندی مشخصی قرار دهید. این قابلیت سبب صرفه جویی در زمان جستجوی پیام شده و به شما کمک می کند تا هنگام نیاز به پیام خاصی براحتی و با مراجعه به دسته بندی مربوطه به آن دسترسی پیدا کنید.

کاهش هزینه

هزینه ارسال ایمیل در مقایسه با سایر روش ها مانند پست یا فاکس بسیار مقرون به صرفه است و از آنجاییکه نیازی به استفاده از کاغذ ندارد سازگار با محیط زیست است.

ایمیل شرکتی

ایمیل نقش مهمی در تبادل پیام های کاری و رسمی دارد. ایمیلی که تحت نام دامنه شرکت یا کسب و کار شما ثبت شده باشد ایمیل شرکتی نامیده می شود بنابراین ایمیل شرکتی یک سرویس ایمیل اختصاصی است که صرفا در اختیار شرکت شما قرار دارد. از مهم ترین مزایای داشتن ایمیل شرکتی می توان به ساخت آدرس های ایمیل همانند info,admin,sales و .. اشاره کرد.

 داشتن ایمیل شرکتی سبب افزایش اعتبار شرکت می شود اگر از آدرس های ایمیل رایگان استفاده کنید ممکن است این ذهنیت در مخاطب ایجاد شود که با یک برند ناشناس و غیرحرفه ای مواجه است. ایمیل شرکتی به رشد برند شما کمک می کند چرا که با ارسال هر ایمیل نام تجاری افراد بیشتری با برند شرکت شما آشنا می شوند. همچنین استفاده از ایمیل شرکتی سبب افزایش امنیت، بهره وری و رضایت مشتریان می شود.

خرید ایمیل شرکتی

خرید ایمیل شرکتی

کسب و کارهای معروف و حرفه ای برای حضور در فضای آنلاین نیازمند داشتن ایمیل اختصاصی هستند و استفاده از ایمیل شخصی یا ایمیل های رایگان برای ارتباط با مشتریان در فضای مجازی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. شرکت های زیادی در سراسر جهان وجود دارند که به کاربران سرویس ایمیل شرکتی ارائه می دهند که برخی از این سرویس ها در بستر ابر و برخی روی سخت افزار سرویس شرکت یا سازمان نصب و راه اندازی می شود. با خرید ایمیل شرکتی به راحتی می توانید سرویس خود را مدیریت کرده و از بروز مشکلاتی همچون افشا اطلاعات کاربران یا اسپم شدن ایمیل ها تا حد زیادی جلوگیری کرده و شرکت می تواند بدون دغدغه با مخاطبان خود در ارتباط باشد.

روش های متفاوتی همچون استفاده از سرویس های ایمیل متن باز یا استفاده از ایمیل تحت هاست برای ساخت ایمیل شرکتی وجود دارد یکی دیگر از روش های ساخت آن، خرید ایمیل شرکتی است که با در اختیار داشتن هاست و دامنه می توانید سرویس ایمیل خود را راه اندازی کنید. البته در صورت خرید سرویس ایمیل ابری جهت راه اندازی ایمیل شرکتی هیچ نیازی به سایت ندارید و فقط با خرید یک دامنه می توانید از روش های مختلفی روی این دامنه سرویس ایمیل خودتان را داشته باشید.

از آنجایی که اسناد مهم و ضروری توسط ایمیل ارسال می شوند، امنیت ایمیل اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از ساده ترین روش های تامین امنیت ایمیل استفاده از پسورد مناسب و امن است. در ادامه برخی نکات مهم و اساسی برای نگهداری از پسورد ایمیل برای شما بیان شده اند.

پسورد چیست

پسورد که با اسامی دیگری همچون گذرواژه و رمزعبور هم شناخته شده به مجموعه کاراکترهایی گفته می شود که برای محافظت از حساب کاربری مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع گذرواژه عبارتی است شامل اعداد، حروف بزرگ و کوچک و کاراکترها که برای تائید هویت افراد و افزایش امنیت اطلاعات کاربران استفاده می شود.

بیشتر کاربران برای ورود به سیستم های کامپیوتری، گوشی های موبایل، ورود به نرم افزارهای بانکی و حساب ایمیل از گذرواژه استفاده می کنند. استفاده از پسورد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که یکی از روش های جلوگیری از نفوذ هکرها به سیستم استفاده از پسورد قوی و مطمئن است.

ویژگی های یک گذرواژه امن و قوی

کاربران دنیای دیجیتال برای محافظت از اطلاعات و حساب های کاربری شان و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز سایرین نیاز است از یکسری ابزارها استفاده کنند. برای باز کردن قفل موبایل یا سایر سیستم های کامپیوتری می توان از اثر انگشت یا تشخیص چهره استفاده کرد اما داشتن گذرواژه امن همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا داشتن پسورد این اطمینان را می دهد که تنها کاربران مجاز می توانند به سیستم و فایل های موجود در آن دسترسی داشته باشند. البته برای افزایش امنیت سیستم خود علاوه بر استفاده از پسورد قوی بهتر است سیتم عامل و آنتی ویروس کامپیوتر خود را بروز نگه دارید.

ویژگی های یک گذرواژه امن و قوی

بسیار از کاربران در انتخاب گذرواژه قوی مشکل دارند و هنوز هم بسیاری از افراد از 123456 ، abcdef یا password برای گذرواژه خود استفاده می کنند. ساختن پسورد قوی کار چندان دشواری نیست کافی است نکاتی را هنگام انتخاب آن در نظر بگیرید

پیچیده و طولانی بودن پسورد

یکی از مهم ترین ویژگی ها در انتخاب گذرواژه طولانی بودن آن است چرا که پسوردهای کوتاه براحتی هک می شوند. بهتر است هنگام ساخت گذرواژه حداقل از 8 حرف استفاده کنید و هرچه تعداد کاراکترهای استفاده شده بیشتر باشد هک کردن آن هم سخت تر و زمانبرتر خواهد بود.

استفاده از رمزعبورهای غیرقابل پیش بینی

در بیشتر مواقع کاربران برای اینکه پسورد خود را فراموش نکنند سراغ رمزعبورهای ساده و قابل حدس مانند شماره موبایل، تاریخ تولد و مواردی از این قبیل می روند. هکرها به راحتی می توانند این نوع پسوردها را حدس زده و به سیستم شما نفوذ کنند بنابراین هنگام انتخاب پسورد از اطلاعات شخصی استفاده نکرده و سعی کنید رمزعبورهای پیچیده ای برای حساب خود بسازید.

انتخاب پسورد جداگانه برای هر حساب

شاید بخاطرسپاری پسورد مجزا برای هر حساب کاربری کمی برای کاربران نگران کننده باشد و همین موضوع باعث شود که از یک پسورد یکسان برای تمامی حساب‎های خود استفاده کنند در این حالت اگر رمز یکی از حساب های شما هک شود امنیت تمامی حساب های کاربری شما هم به خطر می افتد بنابراین برای هر حساب خود یک گذرواژه منحصربفرد داشته باشید.

به روزرسانی پسورد

به روزرسانی پسورد و تغییر دوره ای آن، محرمانه نگه داشتن رمزعبور و استفاده از نرم افزارهای مدیریت پسورد هم نکات دیگری هستند که می توانند در داشتن پسورد مناسب و قوی به شما کمک کند.

ویژگی های مهم و کاربردی پست الکترونیک

نتیجه گیری

داشتن پست الکترونیک نقش مهمی در پیشبرد اهداف شخصی و حرفه ای داشته که با در نظر گرفتن برخی نکات هنگام انتخاب پسورد می توانید به راحتی از مزایای فضای مجازی استفاده کرده بدون آن که نگران به خطر افتادن اطلاعات شخصی خود باشید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/E9nR91D6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه