دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

 AVR یکی از اجزای تشکیل دهنده ژنراتور می باشد.

 از نظر لغوی مخفف Alternator Voltage Regulator است. در واقع یک وسیله الکترونیکی کوچک است که روی آلترناتور (ژنراتور) جهت نظارت بر خروجی برق نصب میگردد.

این قطعه کوچک به طور خودکار ولتاژ ترمینال خروجی الکتریکی ژنراتور را در پارامترهای از پیش تنظیم شده استاندارد حفظ می کند. امروزه ولتاژ رگولاتور یا همان تنظیم کننده اتوماتیک ولتاژ معمولاً برای حفظ ولتاژ ثابت خروجی در کلیه دیزل ژنراتورهای مدرن تعبیه شده است تا نقش خود را جهت اطمینان دهی از ثبات ولتاژ برق خروجی ژنراتور جهت مصرف کنندگان درون سایت به خوبی ایفا کند. بدون عملکرد صحیح ولتاژ رگولاتور ژنراتور ، خروجی ژنراتور می تواند بسیار متفاوت باشد و باعث ایجاد اختلال در مصرف کنندگان درون سایت شود.

 آشنایی با رگولاتور ولتاژ یا همان SX440 / SX460 – AVR

معرفی ای وی آر SX460

در بازار 3 نوع AVR SX460 موجود میباشد:

  • ای وی آر SX460 خازن قرمز (وارداتی ، پیشنهادی شرکت ماه صنعت انرژی)
  • ای وی آر SX460 خازن معمولی ( وارداتی، کیفیت پایین تر از خازن قرمز)
  • ای وی آر SX460 ایرانی (داخلی ، بسیار بی کیفیت و ارزان قیمت )

ما به شما AVR SX460 با خازن قرمز را پیشنهاد میدهیم زیرا ما از این ای وی آر در پروژه های خود استفاده کرده ایم و چند سالی بدون مشکل کار کرده است. در صورت در دسترس نبودن این ای وی آر (که ما همیشه داریم) از ای وی آر وارداتی با خازن معمولی استفاده کنید. به هیچ عنوان پیشنهاد استفاده از AVR SX460 ایرانی و بی کیفیت را بر اساس تجربه کاری خودمان به شما نمیدهیم. بسیار سریع خراب شده و شما مجبور به تعویض آن خواهید شد.

برای مطالعه بیشتر و خرید ای وی آر SX460 کلیک نمایید .

مشخصات فنی SX460 :

  • جریان خروجی: 4 آمپر دائم کار DC
  • جریان ماکزیمم: 6 آمپر برای 10 ثانیه
  • ولتاژ ورودی: 190 تا 264 ولت AC
  • فرکانس: 50 – 60 هرتز
  • مقاومت: 15 اهم
  • ولتاژ پسماند: 4 ولت برای ترمینال AVR
  • دمای کار : -40 تا +70 درجه سانتیگراد
  • دارای حسگر ورودی میباشد .

 

SX460یک رگولاتور (تنظیم کننده) ولتاژ اتوماتیک (AVR) از تریستوری کنترل شده با فاز نیمه موج است و بخشی از سیستم تحریک را برای یک ژنراتور بدون براش (بدون جاروبک و ذغال) تشکیل میدهد. مدار AVR علاوه بر تنظیم ولتاژ ژنراتور ، شامل حفاظت از افت سرعت و حفاظت از دست رفتن اندازه گیری نمونه ولتاژ برای اطمینان از کنترل ایمن و مطمئن ژنراتور است. جریان تحریک مستقیماً از ترمینال های ژنراتور حاصل میشود. ولتاژ مثبت از شار پسماند و با استفاده از نیمه هادی های در مدار قدرت AVR ایجادمیشود.

AVR با سیم پیچ های اصلی استاتور و سیم پیچ های میدان تحریک مرتبط است تا کنترل حلقه بسته ولتاژ خروجی را با تنظیم بار 1.5 % + ایجاد کند. ای وی آر علاوه بر تغذیه از استاتور ، یک ولتاژ نمونه نیز از سیم پیچ های خروجی برای کنترل ولتاژ (اندازه گیری ولتاژ) دریافت میکند. AVRتوان تغذیه شده به میدان تحریک را کنترل می کند و از این رو میدان اصلی را نیز کنترل میکند تا ولتاژ خروجی دستگاه را در حد تعیین شده حفظ کند و همچنین تغییرات بار ، سرعت ، دما و ضریب توان ژنراتور را جبران میکند.

یک مدار اندازه گیری فرکانس به طور مداوم فرکانس خروجی متناسب با سرعت کمتر از آستانه قابل پیش بینی ، خروجی ژنراتور را کنترل میکند و از کاهش سرعت خروجی در سیستم تحریک محافظت میکند. نوع فرکانس را می توانید روی AVRبا جابه جا کردن لینک تغییر دهید. تریم ولتاژ را به صورت راه دور می توان برای کنترل کامل ولتاژ ژنراتور کنترل کرد.

معرفی ای وی آر SX460

معرفی ای وی آر AS440

 AS440 یک تنظیم کننده اتوماتیک ولتاژ است که بخشی از سیستم تحریک ژنراتور است و این رگولاتور از نوع کنترل شونده توسط تریستور میباشد. در طراحی آن از تکنولوژی مونتاژ سطحی یا همان (SMT) استفاده شده است که باعث کاهش بسیار زیاد اندازه آن شده است. در این AVR با استفاده از نیمه هادی های قدرت در داخل AVR و از طریق پسماند موجود در روتور ژنراتور ولتاژ را ایجادمیکند.

این رگولاتور دارای ترمینال های جدا جهت تغذیه توان از سیم پیچ استاتور میباشد. همچنین برای عملکرد بهتر ژنراتور در زمان اتصال کوتاه می توان توان را از یک منبع خارجی که از ژنراتور مستقل است تامین کرد AVR .از نمونه ولتاژ خروجی فیدبک می گیرد و که در زمان تغییر بار تا +-1 درصد کنترل میکند.

سنسور ولتاژدر AVR به طور مداوم و به منظور کنترل ولتاژ از ولتاژ سیم پیچ خروجی ژنراتور نمونه برداری میکند و در پاسخ به این نمونه برداری ، نیروی لازم به میدان مغناطیسی تحریک را کنترل کرده و سبب حفظ ولتاژخروجی ، جبران بار سرعت دما میشود. یک مدار اندازه گیری فرکانس به طور مستمر بر خروجی ژنراتور نظارت دارد و متناسب با محدوده ی سرعت از پیش تعیین شده ، با استفاده از کاهش ولتاژ خروجی ، از سیستم تحریک محافظت میکند . یک تنظیم دستی ازطرف کارخانه برای سیستم ( UFRD ) وجود دارد که می تواند با تغییر آن فرکانس را از 50 هرتز به 60هرتز تغییر داد . امکانات لازم جهت اتصال یک ولتاژ تریمر (تنظیم کننده ی ولتاژ) از راه دور فراهم شده است تا به کاربر امکان کنترل بهتر خروجی ژنراتور را بدهد AVR .امکان اتصال CT جهت کارکرد موازی با سایر ژنراتورهای مشابه از لحاظ تجهیزات را دارد .

AVR AS440

مشخصات فنی :

  • جریان خروجی: 4 آمپر دائم کار DC
  • ولتاژ خروجی: 82 تا 200 ولت AC
  • ولتاژ ورودی : 100 تا 264 ولت AC
  • فرکانس: 50 – 60 هرتز
  • مقاومت: 15 اهم
  • ولتاژ پسماند: 4 ولت برای ترمینال AVR

معرفی ای وی آر AS440

خرید AVR

بعد از اینکه نکات مرتبط به ای وی آر را مطالعه نمودید بهتر است به فروشگاه اینترنتی ماه صنعت انرژی مراجعه نموده و AVRها را بررسی نمایید و طبق شرایط و نیاز خود یکی از آنها را انتخاب نمایید.

رگولاتور ولتاژهایی که در فروشگاه ماه صنعت انرژی به فروش میرسند دارای کیفیت بسیار بالایی از نظر کیفیت ساخت هستند . سعی داریم این قطعه را با قیمت بسیار مناسب به دست مشتریان عزیز برسانیم.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yijDTSNu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه