سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

روش تشخیص طلای واقعی

5 ماه پیش ( 1402/10/21 )
 

روش تشخیص طلای واقعی

وقتی صحبت از خرید و فروش طلا می شود، تفاوت زیادی بین طلای پایه و طلای غیر پایه وجود دارد. در بازار طلا، کلاهبرداران از روش های مختلفی برای تبدیل طلای تقلبی به مشتریان واقعی استفاده می کنند. بنابراین، دانستن تفاوت بین طلای اصلی و غیر اصل به شما کمک می کند از خرید طلای تقلبی جلوگیری کنید و پول خود را هدر ندهید.

برای مشاور در طلافروشی نوشهر با ما تماس بگیرید.

تشخیص طلای واقعی و تقلبی گاهی اوقات می تواند دشوار باشد، اما با استفاده از مراحل ساده ای که در زیر ذکر شده است، می توانید تفاوت بین طلای واقعی و تقلبی را تشخیص دهید.

 

 

 

چگونه طلای واقعی را از طلای تقلبی تشخیص دهیم؟

 

سرکه روشی برای شناسایی طلای واقعی است

استفاده از سرکه ساده ترین راه برای تشخیص واقعی بودن یا نبودن طلای شماست. برای این کار باید طلای خود را در سرکه خیس کنید و صبر کنید تا بعد از 30 ثانیه تغییر رنگ دهد.

سرکه می تواند ظروف ساخته شده از طلای تقلبی را خراب کند و اگر طلا تقلبی باشد سیاه می شود.

علاوه بر این، هر دو سرکه سیب و سرکه انگور واکنش یکسانی به طلای غیراصلی دارند، بنابراین این می تواند به شما کمک کند طلای واقعی و تقلبی را تشخیص دهید.

 

به صدای طلایی گوش کن

راه دیگر برای تشخیص طلای واقعی از طلای تقلبی گوش دادن به صدای آن است. هنگامی که طلا با یک جسم فلزی برخورد می کند، صدایی مانند زنگ تولید می کند. اگر صدا حدود دو ثانیه طول بکشد و مانند یک حلقه به نظر برسد، طلا به احتمال زیاد واقعی است.

 

وقتی اعداد طلایی شدند

راه دیگر این است که به تعداد اقلام نگاه کنید. برخی از اعداد مانند 500، 999، 375، 958، 750، 585، 916 و 583 اولین ورودی ها را نشان می دهند، اما شایان ذکر است که برخی از طلاهای قدیمی این کدها را ندارند و باید از یک ردیاب محتوای طلا استفاده کنید.

 اگر محصول حاوی کدهای دیگری باشد، ممکن است جعلی باشد و اصل نباشد.

 

 طلافروشی نوشهر اینستاگرام را حتما دنبال کنید.

 

وقتی اعداد طلایی شدند

تشخیص طلای غیر اصلی با استفاده از وایتکس

روش دیگر و مهم ترین روش استفاده از وایتکس است. کافی است وایتکس را روی کالا بریزید و منتظر بمانید تا این اتفاق بیفتد و خواهید فهمید که طلا واقعی است.

بنابراین اگر طلا به قرمز، زرد یا قهوه ای تغییر کرده است، معمولاً اصل است. این به طلا آسیب می رساند و برای همیشه آن را کدر می کند.

 

طلا را به پوست بدن خود بمالید

برای تشخیص واقعی یا تقلبی طلای شما، آن را بین کف دست خود قرار دهید و صبر کنید تا کف دستتان گرم شود. اگر رنگ پوست سبز یا آبی شد، احتمالا تقلبی است، اما اگر رنگ پوست را زیاد نمی بینید، به احتمال زیاد طلایی است.

 

برای آسیب رساندن به طلا ضربه بزنید

طلای واقعی نرم است و به راحتی تغییر شکل می دهد. اگر چیز واقعی را گاز بگیرید، دندان های شما ردی روی طلا باقی می گذارد.

اگر طلای تقلبی باشد، پس از گاز گرفتن دندان هایتان درد می کند.

 

از آب لیمو برای صرفه جویی در طلا استفاده کنید

طلا را در ظرف مناسبی بریزید و کمی آب لیمو به آن اضافه کنید. اگر بعد از چند دقیقه رنگ محصول تغییر نکرد، نشان دهنده اصالت آن است.

اگر تغییر رنگ طلایی را مشاهده کردید، معمولاً دروغ است.

 

راه حلی برای کنترل آب و طلا است.

برای استفاده از آب برای هدر دادن طلا، می توانید یک تکه طلا را در یک کاسه آب بیندازید. اگر آن قطعه زیر یک لیوان آب برود، طلای واقعی است.

در غیر این صورت طلا کاذب است. نکته دیگر این است که طلا هرگز با آب کثیف نمی شود.

 

 

 

راه حلی برای کنترل آب و طلا است.

بازیابی طلا با گرما

قطعه طلا را روی یخ در دمای اتاق قرار دهید. اگر طلا واقعی باشد، زمان ذوب بسیار کوتاه است. در غیر این صورت طلا کاذب است.

لیست طلافروشی های چالوس را دریافت کنید.

آهنرباها ابزاری برای شناسایی طلای غیر اولیه هستند.

همچنین از آهن ربا برای تشخیص اصالت طلا استفاده می شود زیرا طلا به دلیل نحوه چیدمان الکترون هایش در برابر آهن ربا مقاومت می کند.

 با این حال، اگر طلا را در دستگاه MRI با میدان مغناطیسی بسیار قوی قرار دهید، طلا به سمت نیروی مغناطیسی جذب می شود.

این روش در بررسی اصالت طلا بسیار مفید است، این امکان را به شما می دهد تا اصالت طلا را بدون آسیب رساندن به آن بررسی کنید.

 آهنرباها تمایل به جذب طلای نامنظم دارند.

 

 

 

"آهن ربا.

مراقب رنگ طلایی باشید

رنگ طلا نیز می تواند عامل مهمی در تعیین اصالت آن باشد. این کار مستلزم استفاده از یک ذره بین قدرتمند و مشاهده طلا در نور بسیار روشن است. اگر طلای شما واقعی باشد، قسمت بالایی طلای شما همان رنگ خواهد بود.

اگر لکه های طلا زرد به نظر می رسند، احتمالاً طلای تقلبی است. علاوه بر این، لکه های قرمز و قهوه ای روی طلا نشان می دهد که اصل نیست.

 

آمونیاک یک ماده شناخته شده است

آمونیاک همچنین برای تشخیص طلا و نقره استفاده می شود. آمونیاک قدرت تغییر رنگ تمام فلزات به جز پلاتین را دارد.

 اگر هنگام تلاش برای شناسایی پلاتین یا نقره واقعی اشتباه می کنید، فقط می توانید آمونیاک را انتخاب کنید.

اگر طلای سفید اصل باشد در تماس با آمونیاک رنگ آن تغییر نمی کند. استفاده از آمونیاک به پلاتین و نقره محدود می شود، در طلای زرد و سایر سنگ های قیمتی، آمونیاک می تواند آنها را از بین ببرد.

 

کریستال های طلا و اسید نیتریک

این یک راه ساده تر و ارزان تر برای تشخیص طلا در مقایسه با وایتکس است.

این روش مستلزم افزودن مقداری اسید نیتریک به طلا است.

 اگر طلا واقعی باشد، رنگ به قرمز یا قهوه ای تغییر می کند و در غیر این صورت به سیاه تبدیل می شود.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fW7LKX4F
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه