سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

با پیشرفت تکنولوژی و تولید سیستم های مختلف ارتباطی، امکان برقراری ارتباط و روش های آن برای شرکت ها سازمان ها تنوع زیادی پیدا کرده است.

تا چندی پیش تمام شرکت ها و سازمان ها برای برقراری ارتباط داخلی و خارجی از مرکز تلفن های سانترال استفاده می کردند که تمام نیازهای آنها را به راحتی برطرف میکرد و علاوه بر قابلیت های زیادی که در اختیار آنها قرار میداد سبب راحتی و کاهش بار کاری در شرکت ها نیز می شد.

اما جند سالی هست که رقیبی برای این سیستم های تلفنی دوست داشتنی بوجود آمده و باعث شده مدیران در انتخاب مرکز تلفن های سانترال قدیمی مردد باشند. 

ویپ یا مراکز تلفنی مبتنی بر آی پی (VOIP) رقیبی سرسخت برای مراکز تلفنی قدیمی هستند که با وجود تمام مزایای مراکز تلفنی قدیمی باز هم نمیتوان از انتخاب آنها چشم پوشی کرد.

 

 ویژگی های مرکز تلفن های مبتنی بر آی پی یا همان ویپ VOIP

ویژگی های مراکز تلفنی سانترال

سیستم اصلی مرکز تلفنی سانترال معمولاً در یک مکان فیزیکی در داخل شرکت نصب می شود و به شبکه تلفن داخلی شرکت و نیز شبکه خطوط شهری (PSTN) وصل می شود.

استفاده از سیستم تلفنی سانترال به طور معمول همیشه برخط و پایدار است.

در این مراکز تلفنی ارتباطات صوتی از طریق PSTN انجام می شود که ممکن است به عنوان استاندارد صدا شناخته شود.

با استفاده از این مرکز تلفن میتوان از ویژگی هایی نظیر تلفن گویا یا منشی تلفنی استفاده کرد.

از دیگر مزایای این مرکز تلفن میتوان امکان ایجاد زمانبدی و وجود چندین پیام تلفن گویا برای ساعت مختلف روز و هفته و نیز امکان تماس داخلی رایگان و سریع در داخل شرکت و مدیریت تماس های ورودی به شرکت و تماس های داخلی اشاره کرد.

 

ویژگی های مراکز تلفنی سانترال

 

ویژگی های مرکز تلفن های مبتنی بر آی پی یا همان ویپ VOIP

استفاده از مرکز تلفنی ویپ اما مزایایی بیشتر از مرکز تلفن های سانترال دارد.

استفاده از مرکز تلفنی ویپ ضمن داشتن تمام ویژگی های مراکز تلفنی سانترال قابلیتهای دیگری را نیز در اختیار شما قرار میدهد که از مهمترین آنها میتوان به امکان نصب داخلی بر روی گوشی موبایل کارمندان، امکان اتصال چندین دفتر در محل های مختلف و استفاده از یک سرشماره برای تماس با مشتریان، هزینه های تلفنی کمتر مخصولا در تماس داخلی های خارج از سازمان، امکان اتصال مرکز تلفن ویپ به نرم افزار مدیریت مشتریان و اطلاع از پروفایل مشتریان در زمان تماس و ...

 

 

از مرکز تلفن سانترال استفاده کنیم یا ویپ

با وجود مزایای مختلف مرکز تلفن ویپ باز هم نمی توان به همه توصیه کرد که حتما از مرکز تلفن ویپ استفاده کنید، بلکه استفاده از نوع مرکز تلفن تا حد زیادی بسته به نوع خدمات شرکت و بودجه و نیازهای ارتباطی شما خواهد داشت.

 

 

پیاده سازی مرکز تلفن ویپ بصرفه تر است یا سانترال

برای نصب و پیاده سازی مرکز تلفن ویپ VOIP دو روش نرم افزاری و سخت وجود دارد.

برای راه اندازی مرکز تلفن ویپ می توان از دستگاه سخت افزاری که ساخت شرکت های مختلف هستند استفاده کرد و هم اینکه به نرم افزارهاو برنامه های مربوط به مرکز تلفن ویپ را روی یک کامپیوتر معمولی یا یک ماشین مجازی نصب کرد و از آن به عنوان مرکز تلفن استفاده کرد.

همچنین برای ارتباط کارمندان با این مرکز تلفن میتوان از تلفن های سخت افزاری ویپ که به آنها آی پی فون گفته میشود و نیز تلفن های نرم افزاری که به سافت فون معروف هستند استفاده کرد و آنها را روی کامپیوتر یا موبایل نصب کرد و از آن طریق با مرکز تلفن در ارتباط بود.

با توجه به توضیح بالا احتمالا متوجه شده اید که راه اندازی مرکز تلفنی ویپ میتواند در حالتی هزینه ای بسیار کمتر و در حالتی دیگر هزینه بسیار بیشتری نسبت به سانترال داشته باشد.

قطعا هرچه قدر که بتوانید بیشتر هزینه کنید از کیفیت بهتری در زمان برقرار ارتباط تلفنی برخوردار خواهید بود.

امابرای نصب و راه اندازی مرکز تلفن سانترال برای هر داخلی نیاز به یک گوشی تلفن فیزیکی دارید همچنین امکان نصب مرکز تلفن سانترال بر روی کامپیوتر یا سرور ممکن نمی باشد و شما باید حتما دستگاه سخت افزاری آنرا خریداری کنید.

همچنین برای راه اندازی مرکز تلفنی سانترال باید برای هر داخلی یک سیم تلفن کشیده شود که این خود میتواند هزینه نصب و راه اندازی را بسته به مکان کابل کشی و تعداد تلفن های داخلی افزایش دهد.

هر چند برای ارتباط تلفنهای فیزیکی ویپ با مرکز تلفن هم نیاز به کابل کشی شبکه و برق است اما این تلفن ها به گونه ای طراحی شده اند که اولا در صورت استفاده از سوئیچ های poe  نیازی به کابل برق ندارند و دیگر اینکه میتوان با یک کابل شبکه هم ارتباط تلفن با مرکز تلفن را برقرار کرد و هم ارتباط سیستم کامپیوتر نزدیک آنرا با شبکه داخلی برقرار نمود.

البته انجام کابل کشی شبکه به صورت اصولی و صحیح توسط تنکسین حرفه ای نقش بسیار مهمی در کارایی و پایداری بستر شبکه در آینده خواهد داشت.

 

 

نکات مهم برای راه اندازی نوع مرکز تلفن

اگر شما قبلا از مرکز تلفنی سانترال استفاده کرده باشید ممکن است نخواهید دوباره هزینه مجددی در این زمینه داشته باشید و یا حتی ممکن است بتوان با تغییر در کارتهای سخت افزاری نصب شده بر روی دستگاه سانترال آنرا به مرکز تلفنی ویپ تبدیل کردو یا آنرا به یک مرکز تلفنی ویپ متصل است.

بنابراین قبل از تصمیم گیری حتما با یک مرکز خدمات پشتیبانی و نصب و راه اندازی مرکز تلفن ویپ و سانترال برای مشاوره و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

به خاطر داشته باشید معمولا مرکز تلفنی های سانترال مشکلات کمتری بعد از پیاده سازی دارند و با یک نصب و راه اندازی صحیح و حرفه ای میتوان سال های از آن استفاده کرد.

بنابراین اگر نیاز به امکانات سیستم های تلفنی ویپ ندارید و از قبل هم تجهیزات سانترال را در سازمان خود تهیه و در حال استفاده از آن هستید احتمالا فعلا نیازی به تغییر سیستم تلفنی خود ندارید.

اما اگر در سازمان خود احساس میکنید که استفاده از سیستم تلفنی ویپ میتواند باعث بهبود فرایندها و دسترسی پذیری بیشتر شود پس الان وقت آن است که برای پیاده سازی و نصب سیستم تلفن ویپ دست به کار شوید.

فقط به خاطر داشته باشید هزینه راه اندازی ویپ و تجهیزات آن در زمان پیاده سازی سخت افزاری آن با توجه به برند کالاهای تهیه شده میتواند بسیار متفاوت باشد.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EiASIlKD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه