سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین زمان استفاده از گن بعد از زایمان

بهترین زمان استفاده گن بعد از زایمان یکی از مواردی است که خانم های باردار در مورد آن سوال دارند. در طی 9 ماه دوران بارداری شکم به مرور بزرگ شده و بعضا ترک های پوستی بر روی شکم نمایان خواهد شد. این افزایش سایز شکم در ماههای آخر بارداری بیشتر خواهد شد و بعضا در اولین هفته های بعد از زایمان نیز بزرگ بودن شکم مشخص خواهد بود. همچنین علاوه بر این بسیاری از بانوان در پایین شکم خود خطی تیره رنگ دارند که ناشی از کشیدگی پوست در بارداری می باشد؛ علاوه بر این در صورت جراحی سزارین، جای زخم ناشی از برش جراحی نیز بر روی پوست نمایان می باشد.

بازگشت شکم به حالت اولیه

اگر شکم را به مانند یک بادکنک در دوران بارداری در نظر بگیریم این بادکنک به مرور با رشد جنین بزرگ می شود و در فرآیند زایمان باد شکم به یکباره خالی خواهد شد. از جمله نگرانی های بانوان به خصوص در بحث زیبایی بازگشت شکم به حالت اولیه می باشد که لازم است متذکر شویم این امر انجام شدنی است و برجستگی شکم شما به مرور و با تمرین های ورزشی و استفاده از شکم بند یا گن طبی به حالت اولیه باز خواهد گشت. در دوران بعد از زایمان تغییرات هورمونی باعث انقباض تدریجی رحم شده و به مرور رحم به اندازه قبل از بارداری باز خواهد گشت. از دیگر موارد از دست دادن تدریجی مایعات و روال عادی دفع ادرار ، باعث کاهش حجم مایعات بدن می شود. یکی دیگر از علل کاهش حجم شکم از دست دادن چربی های اضافی در ناحیه شکم می باشد که به دلیل تغذیه نوزاد در طی دوران بارداری در ناحیه رحم و شکم ایجاد شده است و بعد از تولد به مرور با چربی سوزی این چربی ها حذف خواهد شد.استفاده از گن یا شکم بند بارداری کمک بزرگی برای دفع این چربی ها خواهد کرد.

گن بعد از جراحی و نگه داشتن سایز شکم و جلوگیری از ترک های پوستی

یکی از بهترین راههای جلوگیری از کمر درد و ایجاد ترک های پوستی استفاده از شکم بند بارداری می باشد. این محصول با استفاده از طراحی ارگونومیک خود باعث پخش شدن فشار ناشی از وزن نوزاد در بدن شده و مانع وارد شدن فشار مضاعف به شکم و کمر مادر خواهد شد. این محصول باعث جلوگیری از بزرگ شدن بیش از حد شکم شده و در عین حال آسیبی به جنین وارد نخواهد کرد.

وضعیت شکم بعد از زایمان

بعد از زایمان و وضع حمل خانمها تمایل زیادی به کاهش وزن و بازگشت سایز شکم به حالت اولیه دارند. در روز زایمان با تخلیه محتویات رحم و خون ریزی زایمان حدود 5 الی 6 کیلوگرم از وزن مادر کاهش می یابد و به دنبال آن در 6 هفته بعد از تولد نوزاد و شیردهی به نوزاد 2 تا 3 کیلوگرم از وزن مادر کاهش خواهد یافت.در روزهای بعد از زایمان بستن شکم به کمک گن بعد از جراحی یا گن بعد از زایمان و همچنین رعایت رژیم غذایی مناسب می تواند سایز شکم را به حالت عادی بازگرداند. البته این نکته مهم نباید فراموش گردد که رژیم غذایی باید انرژی لازم برای مادر را تامین نماید و رژیم با محدودیت انرژی در دستور کار قرار نگیرد.

استفاده از گن لاغری بعد از زایمان راهکاری مناسب برای کاهش وزن و تنظیم سایز شکم به حالت قبل از بارداری می باشد. این گن با ایجاد فشار مناسب کمک بزرگی به چربی سوزی و دفع مایعات جمع شده در دوران بارداری می نماید.

گن لاغری بعد از زایمان

گن های لاغری پس از زایمان به عنوان پوششی برای اندام های بدن از جنس پارچه های کشی مانند اسپاندکس و لیکرا می باشد.استفاده از این گن ها به عنوان یک وسیله زیبایی و لاغر کننده مورد استفاده قرار می گیرد. در جراحی سزارین به دلیل برش های رخ داده در ناحیه شکم زخم در ناحیه برش رخ خواهد داد که استفاده از گن بعد از زایمان بهترین گزینه برای ترمیم زخم و کبودی های بعد از زایمان خواهد بود. همچنین در صورتی که بعد از زایمان پا ها نیز دچار تورم است استفاده از جوراب واریس توصیه می گردد.

مزایای استفاده از گن بعد از زایمان

گن بعد از زایمان یا گن لاغری بعد از زایمان با ایجاد فشار مناسب در ناحیه شکم باعث بازگشت سایز شکم به حالت اولیه و ترمیم سریعتر زخم های ناشی از برش های عمل سزارین خواهد شد.برخی از مزایای گن بعد از زایمان به شرح ذیل می باشد:

  • گن بعد از زایمان با ایجاد فشار در محل مورد نظر باعث بهبود جریان گردش خون در شکم شده و با بهبود اکسیژن رسانی کمک شایانی به ترمیم سریعتر زخم ها و محل زایمان خواهد شد.
  • در دوران بارداری با افزایش سایز نوزاد بالطبع سایز رحم بزرگتر می شود که گن بعد از زایمان با ایجاد یک فشار مداوم و مناسب بر رحم باعث بازگشت تدریجی رحم به سایز طبیعی خود خواهد شد.
  • در دوران بارداری داخل رحم با مایعات پر شده و بعد از زایمان مقداری از این مایعات درون رحم باقی خواهد ماند. استفاده از گن بعد از زایمان باعث ایجاد فشار در ناحیه شکم و خروج مایعات باقی مانده خواهد شد که این فرایند باعث کوچک شدن تدریجی شکم شده و سایز شکم تدریجا به حالت قبل باز خواهد گشت.
  • یکی از عوارض رایج بارداری کمردرد می باشد که به دلیل فشار ناشی از وزن نوزاد می باشد که باعث می شود عضلات گردن و ستون فقرات تحت فشار قرار گیرد از راههای پیشگیری از کمر درد بارداری استفاده از شکم بند بارداری و در مرحله پس از زایمان استفاده از گن بعد از زایمان می باشد که باعث حمایت عضلات گردن، کمر و ستون فقرات خواهد شد.
  • از دیگر مزایای گن بعد از زایمان تغییر سایز شکم خواهد بود. در دوران بارداری ترک های پوستی و چین و چروک هایی در ناحیه شکم ایجاد می شود که با استفاده از گن بعد از زایمان این چروک های پوستی بهبود یافته و شکم به حالت اولیه خود باز خواهد گشت.
  • از دیگر مزایای روحی و روانی شکم بند بعد از زایمان بازگشت اعتماد به نفس به بانوان می باشد. در دوران پس از زایمان و ماههای آخر بارداری به دلیل بزرگی شکم تناسب اندام از بین رفته و افسردگی پس از زایمان نیز مزید بر علت خواهد بود. استفاده از گن بعد از زایمان باعث ایجاد تناسب اندام و بازگشت اعتماد به نفس در مادر خواهد شد.

نکات مهم در خرید گن بعد از زایمان

گن جراحی زایمان یا گن بعد از زایمان باید حتما با مشورت پزشک و تحت نظارت پزشک تجویز و استفاده شود. استفاده از گن نامرغوب باعث ایجاد فشار نامناسب در شکم شده و اثرات مطلوب گن بعد از زایمان را نشان نخواهد داد. در نقطعه مقابل استفاده از گن استاندارد باعث جلوگیری از ایجاد عفونت در ناحیه برش های سزارین و افزایش سرعت بهبودی زخم ها خواهد شد. گن جراحی مناسب باید از جنس کشی مناسب و لطیف بوده و باعث خواهد شد در سرعترین زمان ممکن به سایز و وزن دلخواه خود برسید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mxacH7p7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه