سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چرا باید با وظایف فوق تخصص ارتوپدی آشنا باشیم؟

عارضه های مفصلی و آسیب های استخوانی از مهم ترین مشکلاتی هستند که افراد در سنین مختلف با آن ها مواجه می شوند. تصادف، بی احتیاطی، مشکلات ارثی، ضعف اعصاب و دلایل متعدد دیگری می توانند عوامل به وجودآورنده این عوارض باشند. شناخت وظایف یک فوق تخصص ارتوپدی در چنین شرایطی به کمک ما می آید. حساسیت و اهمیت بالای مناطق آسیب دیده در بافت های استخوانی و مفصل ها، لزوم درمان آن ها را نزد یک پزشک متخصص ارتوپد معتبر بیش از پیش ضروری می کند.

 

 

ارتوپدی چیست؟

ارتوپدی یک تخصص پزشکی است که به تشخیص، درمان، توان بخشی و پیشگیری از صدمات و بیماری های سیستم عضلانی اسکلتی می پردازد. این تخصص آسیب های وارده به استخوان ها، مفاصل، رباط ها، تاندون ها، عضلات و اعصاب را بررسی کرده و با انتخاب بهترین راه درمانی، عارضه به وجود آمده را از بین می برد. ارتوپدی با درمان ناهنجاری های مادرزادی، پیشگیری و درمان بیماری های مزمن و آسیب سیستم اسکلتی عضلانی، خدمات درمانی متنوعی در همه سنین ارائه می کند.

وظایف فوق تخصص ارتوپدی

اصلی ترین وظیفه پزشک فوق تخصص ارتوپدی، تقویت سیستم عضلانی اسکلتی و درمان تغییرات دژنراتیو است. فوق تخصص ارتوپد با آگاهی کامل از عوارض مختلف سیستم اسکلتی بدن، طیف وسیعی از بیماری ها را تشخیص می دهد. او با بهره مندی از روش های نوین درمان بیماران، بسیاری از عارضه های استخوانی افراد را درمان می کند. در صورت آسیب رسیدن به بافت های اسکلتی و عضلانی خود، می توانید از خدمات درمانی دکتر طاهری اعظم فوق تخصص ارتوپدی بهره مند شوید.

مهم ترین وظایف فوق تخصص ارتوپدی عبارت اند از:

  • بهبود دامنه حرکت: محدود کردن دامنه حرکتی ناشی از درد و تورم مفاصل است. این امر فعالیت های روزمره را مختل می سازد. فوق تخصص ارتوپد با به کارگیری روش هایی مانند فیزیوتراپی دامنه حرکت را افزایش داده و در صورت نیاز نیز از جراحی برای بهبود این عملکرد استفاده می کند
  • مدیریت درد: بیشتر آسیب های اسکلتی و استخوانی با درد شدیدی همراه هستند. فوق تخصص ارتوپد برای از بین بردن این درد، از روش های مختلف درمانی بهره می گیرد
  • درمان آسیب ها: اصلی ترین وظیفه پزشکان فوق تخصص در زمینه آسیب های عضلانی و اسکلتی، درمان عارضه هایی مانند شکستگی استخوان، پارگی تاندون، در رفتگی و... با استفاده از روش های درمانی متنوع است

دکتر افشین طاهری اعظم

پزشک فوق تخصص ارتوپدی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

فوق تخصص ارتوپدی عارضه های مختلفی در زمینه استخوان و بافت های عضلانی را درمان می کند. طیف متنوعی از بیماری ها وجود دارند که فوق تخصصان ارتوپد با کمک روش های نوین و تجهیزات پیشرفته به درمان آن ها می پردازند. یکی از بهترین فوق تخصص های ارتوپدی در کشور دکتر طاهری اعظم است که انواع روش های درمانی را برای درمان بیماران به کار می گیرد. در ادامه به برخی از مهم ترین بیماری هایی می پردازیم که یک فوق تخصص ارتوپدی آن ها را درمان می کند.

بیماری های ستون فقرات

برخی رفتارهای نادرست می تواند به ستون فقرات آسیب برساند. ستون فقرات از 26 مهره تشکیل شده است که آسیب به هر یک از آن ها ساختار نظام مند این ستون را از بین می برد و در خم و راست شدن ما اختلال به وجود می آورد. عوامل مختلفی مانند تومور یا تغییرات استخوانی، افزایش سن، آسیب های فیزیکی و انواع عفونت های استخوان می توانند عوامل به وجودآورنده بیماری های ستون فقرات باشند.

استئومیلیت؛ عفونت استخوان و مفاصل

یکی از بیماری های مهمی که توسط فوق تخصص ارتوپدی درمان می شود، عارضه استئومیلیت است. این عفونت از طریق خون به استخوان ها رسیده و ناشی از عفونت در دیگر قسمت های دیگر بدن مانند عفونت ادراری می باشد. بیماران دیابتی بیشتر در معرض این بیماری قرار می گیرند.

شکستگی استخوان

رایج ترین عارضه ای که همه ما با آن آشنا هستیم، شکستگی استخوان است. این عارضه در اثر آسیب های شدید و فشار بیش از حد تحمل استخوان ها، به آن ها وارد می شود. فوق تخصص ارتوپدی با تشخیص محل دقیق و نوع شکستگی، انواع روش های درمانی مناسب را برای بهبود ناحیه شکسته شده استفاده می کند. دکتر طاهری اعظم باتکیه بر دانش بالای خود، سخت ترین شکستگی های استخوان را درمان کرده و روند درمانی بیماران را سرعت می دهد.

بیماری مادرزادی استخوان و مفاصل

درمان بیماری های مادرزادی مربوط به استخوان و مفاصل، به تخصص بالایی نیازد دارد. این بیماری ها با بروز در دوران کودکی، مشکلات بسیاری را برای نوزادان و والدین آن ها به وجود می آورند. فوق تخصص ارتوپدی با شناخت انواع بیماری های مادرزادی استخوان و عوامل ژنتیکی موثر بر آن ها، بهترین درمان را برای این نوع از بیماری ها به کار می گیرد.

 

بیماری عفونی استخوان و مفاصل؛ عارضه ای که برای درمان به فوق تخصص ارتوپدی نیاز دارد

برخی مواقع ممکن است در اثر ضربه، باکتری های مضر و بیماری زایی از طریق جریان خود وارد بدن شده و به بافت استخوان و مفاصل آسیب برسانند. در صورت عدم درمان به موقع عفونت ها، بیماری های مزمنی در ناحیه مفصل ها و استخوان ها به وجود می آیند. باکتری های مختلفی عامل این شرایط هستند که از اصلی ترین آن ها می توان استرپتوکوک، استافیلوکوکوس اوروئوس و انتروباکتر را نام برد.

آسیب به زانوها

آسیب دیدن زانوها به دلیل شرایط سخت کاری یا کهولت سن، مشکلی است که تقریبا بیشتر افراد با آن روبه رو می شوند. علت زانودرد می تواند ناشی از آسیب به رباط، پارگی غضروف، عفونت و بیماری های زمینه ای مانند آرتریت و نقرس باشد.

فوق تخصص ارتوپدی با شناخت محل دقیق آسیب، از روش های درمانی متنوعی برای کاهش درد زانوها و درمان مشکل به وجود آمده استفاده می کند. شما می توانید برای درمان زانوها و مشکلات لگن خود از تجارب دکتر طاهری اعظم استفاده کنید که از جمله فلوشیپ های آرتروپلاستی زانو در کشور به شمار می رود.

آرتروز؛ عارضه رایج بیماری های اسکلتی

آرتروز التهاب مفصل ها است که یک یا چند مفصل را درگیر می کند. انواع مختلف آرتروزها، علائم و روش های درمانی متنوعی دارد که فوق تخصص ارتوپدی با شناخت کامل آن ها، بهترین روش را برای درمان آن استفاده می کند. این بیماری با درگیر کردن افراد در سنین مختلف، مشکلات متعددی را برای آن ها به وجود می آورد.

دکتر طاهری اعظم؛ یکی از برترین پزشکان فوق تخصص ارتوپدی

دکتر طاهری اعظم؛ یکی از برترین پزشکان فوق تخصص ارتوپدی

افراد مبتلا به عارضه های مختلف استخوانی، باید برای درمان قطعی مشکلات خود از ماهرترین پزشکان کمک بگیرند. دکتر افشین طاهری اعظم متخصص ارتوپدی، جراح هیپ، لگن، زانو و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی است. تعویض مفصل لگن، درمان سیاه شدگی سر استخوان ران، جراحی تومورهای استخوانی، درمان شکستگی ران، لگن و زانو و تعویض مفصل زانو از جمله خدماتی هستند که دکتر طاهری اعظم به بیماران خود ارائه می دهد. شما می توانید برای برطرف کردن مشکلات استخوانی و عضلانی خود با کارشناسان کلینیک ما تماس گرفته و یا از طریق سیستم نوبت دهی آنلاین، وقت ویزیت دریافت کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Bxw0BCC5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه