چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

فرق نسپرسو با دستگاه های اسپرسو ساز کپسولی دولچه گوستو موضوعی است که باید هر مصرف کننده ای قبل خرید دستگاه های دولچه گوستو یا نسپرسو به آن اهمیت زیادی بدهد. زیرا اشتباه در انتخاب می تواند مصرف کننده را دچار ضرر مالی زیادی کند. پس لطفاً تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا در خرید خود دچار سردرگمی نشوید و بسته به نیاز خود کالایی را تهیه کنید که مناسب خواسته های شما عزیزان باشد.

مقایسه و تفاوت: فرق نسپرسو با دولچه گوستو

آشنایی با برند دولچه گوستو و زیر شاخه های این برند خوش نام!

همگی ما با برند نسکافه آشنایی داریم. وقتی به یک کافی شاپ مراجعه میکنید حتما در منو نوشیدنی های آن نسکافه به چشم می خورد. اما صبر کنید. اشتباه داریم میریم! نسکافه نوشیدنی نیست. یک شرکت بزرگ است که در زمینه ساخت انواع دان و پودر قهوه و دستگاه های اسپرسو ساز کپسولی فعالیت می کند که مالک اصلی آن شرکت نستله می باشد.

نسکافه در سال های اخیر دست به اقدام عجیبی زد و آن هم تولید اسپرسو ساز های کسپولی با نام خاص خودش. به نظر شما آن نام چه می تواند باشد؟ بله درست است، دولچه گوستو یا به زبان انگلیسی Dolce Gusto! تولید این محصول در بازار داخلی اروپا بسیار موفق عمل کرد و وارد مرحله تولید انبوع شد.

یکی از نبوغ های شرکت نسکافه در تولید این محصول استفاده از کپسول قهوه های مخصوص این دستگاه ها بود که نام کپسول قهوه دولچه گوستو به خود گرفت و اکنون در بسته های مربعی شکلی که 16 عدد کپسول قهوه در آن ها جای دارد در دسترس عموم قرار دارد.

اما این دستگاه تفاوت های بسیار اساسی با دستگاه های نسپرسو داردند که در ادامه به آن پرداخته ایم. پس سر جاهاتون بشینید که قراره کلی سورپرایزتون کنیم!

دولچه گوستو

فرق بین دستگاه های نسپرسو و دولچه گوستو از لحاظ شکل ظاهری آن ها!

معمولاً دستگاه های کپسولی دولچه گوستو ظاهری متفاوت تر به نسبت دستگاه های نسپرسو دارند. قهوه ساز های نسپرسو دارای ظاهری مینیال تر و ساده تر اند، اما دستگاه های دولچه گوستو ظاهری با اشکال هندسی فوق العاده زیبا و چشم نواز دارند. امکان ندارد شما در آشپزخانه خود دستگاه دولچه گوستو نداشته باشید و مهمان شما به راحتی از این دستگاه عبور کند.

مخزن آب دولچه گوستو مهمترین نقش را در زیباسازی این دستگاه ها بازی می کند. معمولا محل قرار گیری مخزن آب این دستگاه و شکل هندسی آن ها به قدری زیبا طراحی شده است که چشم هر مخاطبی را به خود میدوزد. ظاهر این مخزن آب ها کروی شکل یا هذلولی شکل هستند و به وسیله ی طراحی خاصی به قسمت های مختلفی از دستگاه متصل است.

برخلاف آن دستگاه های نسپرسو دارای ظاهری مینیال و تقریبا ساده که همگی از یک مخزن آب مستطیلی شکل که در پشت دستگاه قرار دارد بهره برده است. رابطه های سمعی بصری در جفت لاین های نسپرسو و دولچه گوستو شبیه همن! برخی از این دستگاه های دولچه گوستو مانند Majesto یا Movenza دارای دکمه های لمسی و تاچ هستند و برخی دیگر دارای مانند مدل های جنیو و مینی می دارای منو دکمه ای و اهرمی هستند.

فرق بین دستگاه های نسپرسو و دولچه گوستو

فرق دستگاه های دولچه گوستو با نسپرسو از لحاظ کیفیت و شرکت های سازنده آن ها!

تمامی دستگاه های دولچه گوستو مانند نسپرسو توسط شرکت های معتبری مانند دلونگی و کراپس تولید و روانه بازار می شوند. از لحاظ کیفیتی و متریال باید گفت که تمامی لاین هایی که توسط شرکت های بزرگی مانند کراپس یا دلونگی تولید می شوند همگی دارای یک سطح از کیفیت و استاندارد جهانی هستند. لذا در خرید دستگاه های دولچه گوستو از لحاظ بعد کیفی دستگاه تردیدی به خود راه ندهید.

بیشتر دستگاه های دولچه گوستو ساخت کشور چین هستند. این در حالی است که بیشتر دستگاه های نسپرسو ساخت ایتالیا یا اکراین هستند که این موضوع باعث شده اسپرسو ساز های نسپرسو لاین در بازار از محبوبیت بیشتری برخوردار باشند. اما این مهم هیچ چیز از کیفیت قهوه ساز کپسولی دولچه گوستو هایی که در کشور چین تحت لیسانس دلونگی یا کراپس تولید می شوند نمیکاهد.

دستگاه های دولچه گوستو فاقد مخزن شیر هستند!

بر خلاف دستگاه های اسپرسو ساز نسپرسو، قهوه هاز های کپسولی دولچه گوستو فاقد مخزن شیر هستند. اما سوال اساسی این است اگر این دستگاه ها مخزن شیر ندارند پس چگونه می توان با آنها نوشیدنی هایی بر پایه شیر مانند کاپوچینو، لاته و... تهیه کرد؟

به اصلی ترین قسمت این بخش از مقاله خوش آمدید! موضوع اساسی که باید در خرید دستگاه های دولچه گوستو به آن اهمیت بدید این است که اساساً دولچه گوستو ها فاقد مخزن شیر هستند. شما برای تهیه فوم شیر باید از کپسول شیر خشکی که داخل بسته های کپسول قهوه این شرکت قرار دارد استفاده کنید.

در هر بسته از کپسول قهوه های دولچه گوستو 16 عدد کپسول قهوه جای دارد که شامل 8 عدد کپسول شیر با رنگ سفید با 8 عدد کپسول قهوه با رنگ تیره است. هنگامی که شما یک بسته کپسول قهوه کارامل لاته مایکیاتو دولچه گوستو تهیه می کنید با 16 عدد کپسول که داخل این پاکت مربعی شکل است مواجه می شوید که باید به صورت جفت مصرف کنید. حالا می خواهید یک نوشیدنی تهیه کنید. اما چگونه؟

نحوه تهیه و سرو نوشیدنی در دستگاه های Dolce Gusto

دستگاه Dolce Gusto خود را روشن می کنید، ابتدا کپسول شیر خشک را که سفید رنگ است داخل دستگاه قرار داده، دستگاه کپسول قهوه شما را پانچ یا سوراخ کرده و به وسیله آب داغ محتویات داخل کپسول شیر را (که معمولاً شیر خشک است) به فوم شیر تبدیل کرده و داخل فنجان میریزد. سپس کپسول قهوه را داخل دستگاه قرار می دهید و عصاره قهوه را هم از دستگاه می گیرید و به فوم شیر خود اضافه می کنید. تمام!

اکنون نوشیدنی شما آماده سرو است. پس نباید فراموش کنید که برای سرو نوشیدنی های بر پای شیر در دستگاه های دولچه گوستو نیاز به دو عدد یا 2 جفت کپسول قهوه دارید. یکی شیر برای تهیه فوم شیر و دیگری قهوه برای کامل کردن نوشیدنی خود و سرو آن. اما این فرایند در اسپرسو ساز های نسپرسو کاملاً جداست. همچنین دستگاه های دولچه گوستو تنها دستگاهی است که قادر است انواع نوشیدنی سرد را برای شما آماده کند. که چنین چیزی در نسپرسو ساز ها دیده نمی شود.

نحوه تهیه و سرو نوشیدنی در دستگاه های Nespresso

در دستگاه های قهوه ساز نسپرسو بر خلاف اسپرسو ساز های کپسولی دولچه گوستو باید از شیر پاکتی یا طبیعی برای تهیه فم شیر استفاده کنید. برخی از دستگاه های نسپرسو دارای مانند گرن لاتیسیما دلونگی، لاتیسیما وان و... دارای مخزن شیر هستند تا نوشیدنی های بر پایه شیر را بتوانند ساپورت کنند. طرز تهیه کف شیر در این دستگاه ها کاملاً متفاوت است.

برای تهیه کف شیر از دستگاه های نسپرسو این منظور شما باید مراحل زیر به ترتیب انجام گیرد:

  1. شیر طبیعی پاکتی را در مخزن شیر دستگاه قرار داده.
  2. کپسول قهوه را وارد محفظه ورودی کپسول دستگاه کرده و دکمه نوشیدنی مورد نظر خود را انتخاب می کنید.
  3. سپس دستگاه طی یک فرآیند پیچیده شیر مایع داخل مخزن شیر را داغ کرده و سپس تبدیل به فوم می کند.
  4. فوم ایجاد شده توسط نازل خروجی دستگاه داخل فنجان شما ریخته می شود.
  5. در نهایت کپسول قهوه به صورت اتوماتیک توسط دستگاه پانچ و سوراغ شده و عصاره گیری می شود.
  6. دستگاه به حالت استندبای درآمده و کار تمام است. نوشیدنی شما اکنون آماده است!

تفاوت در تنوع سرو نوشیدنی های دستگاه های دولچه گوستو در مقایسه با نسپرسو!

تفاوت در تنوع سرو نوشیدنی های دستگاه های دولچه گوستو در مقایسه با نسپرسو!

شما در قهوه ساز های کپسولی دولچه گوستو با طیف وسیعی از انواع نوشیدنی های سرد و گرم سرو کار دارید. همچنین دستگاه های دولچه گوستو تنها دستگاهی است که می تواند انواع نوشیدنی های شیرین مثل هات چاکلت، شیر کاکائو و... را برای شما آماده می کند. در ازای هر بسته کپسول دولچه با هر طعمی شاهد یک نوع خاص از نوشیدنی هستید. بالای 40 نوع نوشیدنی را می توانید از دستگاه دولچه گوستو عصاره گیری کنید.

اما در دستگاه های نسپرسو کاملاً بلعکس و محدودیت بیشتری دارید. شما در دستگاه های نسپرسو بیشترین نوع نوشیدنی که می توانید با آن تهیه کنید 9 نوع است که تنها دستگاه گرن لاتیسیما دلونگی است که قادر به تهیه آن است. الباقی مدل های دیگر نسپرسو 2 الی 7 مدل نوشیدنی را برای شما آماده سرو می کنند! آیا این موضوع کمی شک برانگیز نیست؟!

چکیده مطالب:

اینکه کدام محصول را انتخاب کنید یک بحث جدی است که قرار است در آینده تحت عنوان "نسپرسو بخریم یا دولچه گوستو؟" به صورت مفصل و تفضیل به آن می پردازیم. اما باید عنوان کرد که کار کردن با دستگاه های دولچه گوستو بسیار راحت تر است و کثیف کاری کمتری به نسبت نسپرسو دارد. همچنین شکل و ظاهر دستگاه های دولچه گوستو به نسبت نسپرسو چشم رباتر و دلنوازتر است.

اگر بخواهیم ظاهر این دو لاین محصول و نحوه استفاده از آن ها را با هم مقایسه کنیم دولچه گوستو پیروز میدان است. قیمت دستگاه دولچه گوستو در بازار به نسبت دستگاه های نسپرسو کمی متعتادل تر هستند و بضاعت مالی اکثر جامعه را پوشش می دهد. اما دستگاه های دولچه گوستو معایبی هم دارد که در مقاله عنوان بالا به آن می پردازیم.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HzM1KRoY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه