شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از تیتر کوتاه، سرمایه گذاری در بازار طلا به عنوان یکی از راه های اصلی حفظ ارزش سرمایه و مدیریت ریسک در دنیای مالی مطرح است. طلا به عنوان یک سرمایه گذاری محبوب به خاطر ویژگی هایی همچون استحکام در برابر تغییرات اقتصادی، تورم و نوسانات بازار معتبر است. سرمایه گذاران معمولاً از ویژگی های حفظ ارزش و پنجره مقاومت در مقابل نوسانات ارزی بهره مند می شوند. بورس طلا و خرید طلای سکه یا نقره نیز از جمله

راهکارهای متداول در سرمایه گذاری در طلا هستند. با افزایش تقاضا برای این سرمایه گذاری، بسیاری از افراد و سرمایه گذاران به طلا به عنوان یک منبع پناهگاه و حفظ ارزش مالی نگاه می کنند.

در آخرین روز معاملاتی هفته قیمت سکه ۲۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان شد که به نرخ روز شنبه بازگشته است قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز امروز ۱۴ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته پیش رو

در همین رابطه نادر بذرافشان درباره آخرین وضعیت بازار طلا گفت: از روز دوشنبه که بازار بازگشایی شد شرایط رکود ادامه داشت علی رغم افزایش قیمت انس جهانی، در طول هفته در بازارهای داخلی روند کاهش قیمت ها را داشتیم.

وی افزود: وضعیت تقاضا در صعنت طلا در رکود قرار دارد، در طی سه ماه گذشته همین شرایط بود که وضعیت بحرانی را برای این صنعت رقم زده بود است؛ بحرانی که باید فکری برای آن کرد البته این بحران در تمام صنوف کشور بوده و تقاضا در رکود قرار دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: طلا در سبد خانوار گزینه آخر است و در آخرین مرحله مردم برای خرید مصنوعات طلا اقدام می کنند این به دلیل شرایط اقتصادی جامعه است که دچار آسیب های مالی شده اند و تورم باعث شده مردم طلا خرید نکنند.

بذرافشان در پاسخ به این سوال که آیا وقتی قیمت طلا روبه افزایش یاشد تقاضا بیشتر خواهد شد نیز گفت: تجربه نشان داده در بازارهای ما طی سال های گذشته مردم در زمان اشتباه وارد بازار می شوند این هم زمانی است که قیمت ها افزایشی است در این زمان تقاضا بیشتر شده و بازار دچار التهاب می شود؛ اما نباید اینگونه باشد و بهترین زمان خرید زمانی است که قیمت ها ثبات دارد.

وی اضافه کرد: الان شرایط مناسب است، قیمت ها در چند ماه اخیر ثبات داشته و احتمال اینکه کاهش پیدا کند خیلی کم است؛ اما ممکن است با نوسان انس جهانی، بازار ارز و تقاضا افزایش قیمت داشته باشیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به مردم توصیه کرد شرایط کنونی برای سرمایه گذاری در حوزه طلا زمان مناسبی است و هر شخصی می تواند به راحتی مبادلات خود را انجام دهد.

وی دررابطه با آینده بازار طلا گفت: تحلیل گران پیش بینی کرده اند انس جهانی افزایش قیمت داشته که این شرایط به علاوه بر تغییرات نرخ ارز می تواند در بازار اثرگذار باشد.

بذرافشان افزود: در بازارطی چند ماه گذشته نهایتا یک تا سه درصد نوسان داشتیم که بخشی از آن مربوط به اثر نرخ ارز، بخشی دیگر هم انس جهانی و تقاضا بود البته اگر تقاضا در بازار بیشتر بود نوسان افزایشی خیلی  بیشتر می شد. در هفته های آینده نیز نوسان افزایشی یا کاهشی نداریم مگر اینکه تقاضا تغییر کند که این امر بعید به نظر می رسد.

وی اضافه کرد: شرایط بازار ما التهاب ندارد و شرایط نبود تقاضا باعث شده بازار بحرانی اگر نوسانی در بازار جهانی و ارز داشته باشیم می تواند روی بازار اثر بگذارد.

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/r8ubfYsu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه