چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کارشناسی موتورسیکلت چیست؟­

6 ماه پیش ( 1402/9/29 )
 

کارشناسی موتورسیکلت

با توجه به افزایش قیمت موتورسیکلت و میزان استفاده از این وسیله نقلیه، خرید موتورسیکلت مثل قبل، ساده به نظر نمی رسد. شاید زمانی که قیمت موتورسیکلت هنوز به این اعداد نرسیده بود، می شد با حساسیت کمتری دست به خرید موتورسیکلت زد اما امروز خرید یک موتورسیکلت سالم و سرحال هم، مانند خودرو به یک دغدغه تبدیل شده است. اینجاست که کارشناسی موتورسیکلت و آگاهی از شرایط فنی و بدنه موتورسیکلت، می تواند مهم باشد و نقش اساسی ایفا کند.

چرا کارشناسی موتور سیکلت قبل از خرید ضروری است؟

مهم ترین دلیل اهمیت کارشناسی موتورسیکلت قبل از خرید و فروش این است که با کارشناسی موتور، خرید با قیمت منصفانه و خیالی راحت انجام می شود. اما اگر خرید موتور بدون آگاهی از وضعیت سلامت فنی و بدنه موتورسیکلت انجام شود، ممکن است ضرر مالی جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

دلیل بعدی؛ سلامت موتورسیکلتی است که خریداری می کنید. فرض کنید موتورسیکلتی که خریده اید، چند روز پس از خرید، شما را با یک ایراد فنی راهی تعمیرگاه کند. در این حالت به جای لذت بردن از سواری و استفاده از موتورسیکلت، باید در رفت وآمد به تعمیرگاه باشید.

انواع کارشناسی موتورسیکلت

در کارشناسی موتورسیکلت، همه اجزای آن از بدنه تا فنی، توسط کارشناسان کارنامه بررسی می شوند. در انتها نیز یک ضمانت نامه ۵۰ میلیون تومانی برای کارشناسی انجام شده صادر می شود.

کارشناسی فنی موتورسیکلت

در ارزیابی سلامت فنی موتورسیکلت باید انجین و اجزای آن، گیربکس و صداهای اضافی، روغن سوزی و روغن ریزی، سیستم ترمزها، سلامت باتری، دینام و ... بررسی شوند.

انجین و گیربکس:

بررسی پلمپ بودن انجین، نداشتن روغن سوزی و روغن ریزی، عملکرد صحیح گیربکس و ...

برق و انژکتور موتورسیکلت:

بررسی سیستم برق و انژکتور موتورسیکلت

تست رانندگی:

بررسی عملکرد موتورسیکلت حین رانندگی، سیستم تعلیق، سیستم ترمز و ...

کارشناسی رنگ و بدنه

برای کارشناسی رنگ و بدنه موتور سیکلت، کارشناس مواردی مانند سلامت شاسی، رنگ شدگی، تعویض قطعات بدنه، داشتن سابقه تصادف، زمین خوردگی و ... بررسی می شوند.

شاسی:

کارشناسی شاسی موتورسیکلت و اثرات تصادف یا تعمیرات احتمالی شاسی موتور

رنگ شدگی:

تشخیص نقاط رنگ شده، خط و خش، زمین خوردگی موتورسیکلت و صدمات بدنه

 

 

شرایط موردنیاز برای کارشناسی موتورسیکلت

 

هزینه کارشناسی موتورسیکلت

برای مشاهده هزینه کارشناسی موتورسیکلت خود می توانید، از صفحه کارشناسی موتورسیکلت کارنامه استفاده کنید اما در جدول زیر هزینه کارشناسی پرفروش ترین موتورسیکلت های بازار آورده شده است.

برند مدل

هزینه کارشناسی (تومان)

آپاچی 180

500.000

باکسر 150

500.000

هوندا کلیک 150

750.000

اس وای ام لاکی 180

500.000

ویگو 100

600.000

تی وی اس راکز 125

700.000

 

 

شرایط موردنیاز برای کارشناسی موتورسیکلت

برای انجام فرآیند کامل کارشناسی موتورسیکلت، رعایت شرایط زیر الزامی است.

  • موتورسیکلت باید تمیز (در حد کارواش) و خشک باشد.
  • محل کارشناسی دارای نور کافی باشد.
  • هنگام بارندگی، محل کارشناسی باید مسقف باشد.
  • حضور مالک موتورسیکلت یا نماینده قانونی وی همراه با اصل کارت یا اصل سند موتورسیکلت و اصل بیمه نامه شخص ثالث

 

بیشتر بخوانید : شرایط تعویض پلاک موتور سیکلت

 

مزایای کارشناسی موتورسیکلت کارنامه

  • کارشناسی تخصصی فنی و بدنه موتورسیکلت
  • ثبت درخواست آنلاین
  • انتخاب زمان کارشناسی
  • کارشناسی در محل موردنظر شما
  • کارشناسی با تجهیزات کامل
  • صدور ضمانت نامه ۵۰ میلیون تومانی

اگر قصد خرید موتورسیکلت کارکرده دارید، پیشنهاد می کنیم حتما قبل از انجام معامله، آن را کارشناسی و با خیالی آسوده، انتخاب خود را نهایی کنید. برای کارشناسی موتورسیکلت، می توانید با ثبت درخواست آنلاین، از خدمات کارنامه در زمان و مکان دلخواه خود استفاده کنید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6SF7n9oq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه