چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انتخاب مدل موتور سیکلت، چالشی است که تمام خریداران با آن روبه رو هستند. معیار انتخاب این وسیله نقلیه برای هر فرد متفاوت است و این معیارها به سلیقه ، بودجه و نیاز او بر می گردد و به همین دلیل نمی توان یک مدل خاص را به عنوان "بهترین" معرفی کرد.

به عنوان مثال، برخی از افراد به دنبال موتور سیکلتی با قیمت مناسب هستند و این در حالی است که برای بعضی از افراد، کیفیت ساخت اولویت دارد. در نتیجه بهتر است که به جای عنوان "بهترین"، از عنوان "پرفروش ترین" استفاده کنیم.

مقایسه و بررسی بهترین موتور سیکلت ها در بازار ایران

چرا که این عنوان، معیارهایی از قبیل محبوب ترین، با کیفیت ترین و ... را در خود دارد. می توان عنوان "بهترین" را در برند و کلاس موتور بیان کرد. در این مطلب قصد داریم با پرفروش ترین موتور سیکلت های ایران آشنا شویم همچنین بهترین و خاص ترین موتورهای خارجی را نام ببریم.


پرفروش ترین موتور سیکلت های بازار ایران

در لیست موتورهای پرفروش در ایران، برخی فاکتورها تاثیر بسزایی دارند. مواردی از قبیل کیفیت ساخت، قیمت، خدمات پس از فروش و ...، تمامی این موارد به یک اندازه در انتخاب اهمیت دارند و دارا بودن این موارد در این وسیله، باعث فروش و محبوبیت بالای آن در بازار خرید و فروش موتور سیکلت می شود. به جرأت می توان گفت، که هوندا و طرح هوندا ۱۲۵ سی سی پرفروش ترین در بازار ایران به شمار می آیند.


موتور سیکلت هوندا ۱۲۵ سی سی

زمان بسیار زیادی از ورود طرح هوندا ۱۲۵ به ایران می گذرد. اما با این حال می توان CG را، پرفروش ترین در ایران دانست. قیمت اقتصادی، عملکرد قابل قبول و موارد دیگر، باعث شده است که در لیست محصولات شرکت های موتورسازی داخلی، نام طرح هوندا ۱۲۵ همیشه به چشم بخورد. البته تنها این طرح نیست، بلکه شرکت ها برای افزایش و بهره وری بیشتر از آن، طرح آن را در دو مدل دیگر ۱۵۰ سی سی و ۲۰۰ سی سی نیز عرضه کرده اند.


ویژگی های برجسته طرح هوندا ۱۲۵

  • قیمت مناسب: CG به دلیل قیمت اقتصادی خود، برای افرادی که به دنبال صرفه جویی در هزینه ها هستند، انتخاب ایده آل و مناسبی است.
  • در دسترس بودن قطعات یدکییکی از دلایلی که باعث پرفروش شدن این وسیله نقلیه شده، در دسترس بودن تمام قطعات یدکی آن است.
  • هزینه های نگهداری پایین: موتور سیکلت نیز همانند خودرو، نیاز به سرویس دوره ای و در صورت لزوم تعمیر و تعویض قطعات دارد. هزینه ی پایین سرویس و تعمیر آن، یکی دیگر از ویژگی های موتور هوندا است.


مقایسه موتور سیکلت هوندا ۱۲۵، ۱۵۰ و ۲۰۰ 

تفاوت اصلی این سه مدل در اِنجین آنها است. البته همین اِنجین (پیشرانه)، تاثیر مستقیمی در قدرت، شتاب و عملکرد دارد. موتور ۲۰۰ طرح هوندا، نسبت به دو مدل دیگر از قدرت و شتاب بیشتری برخوردار است و از آن می توان تا حدودی در جاده های ناهموار نیز استفاده کرد. مدل ۱۵۰ سی سی به نوعی متعادل ترین حالت بین دو مدل دیگر است و در کنار ۱۲۵ سی سی، می تواند گزینه مناسب تری برای پیک موتوری باشد.


بهترین مارک موتور سیکلت طرح هوندا ۱۲۵

پرفروش بودن این موتور، باعث شده تا بیشتر شرکت های ایرانی، موتور طرح هوندا را در سبد محصولات خود قرار دهند. بر همین اساس، انتخاب بین برند طرح هوندا، تبدیل به یک چالش شده است که خریداران را تا حدودی سردرگم می کند.

اولین نکته ای که باید در انتخاب برند باید به آن توجه کرد، اصالت و خدمات پس از فروش آن شرکت است. البته به صورت کلی، برند و شرکت موتورساز، باید تمام ویژگی هایی که مورد توجه خریدار هست را، رعایت کند. بهترین مارک موتور سیکلت ایرانی طرح هوندا به ترتیب عبارتند از:

  • پرواز 
  • تکتاز
  • کبیر
  • رهرو
  • بهرو
  • کویر موتور

موتور سیکلت باکسر و طرح باکسر باجاج

یکی دیگر از موتور سیکلت های پرفروش ایران که در دسته شهری قرار دارد، باکسر و طرح باکسر است. این موتورها به دلیل قیمت مناسب و عملکرد بالایی که دارند، مورد استقبال بسیاری از موتورسواران قرار گرفته اند. تقاضای موتور باکسر باجاج آنقدر افزایش پیدا کرد، که بعد از عدم واردات محصولات باجاج، شرکت های ایرانی شروع به مونتاژ و ساخت طرح این موتور کردند.

این مدل از موتور سیکلت های شهری، مناسب ترین موتورهای کاری نیز محسوب می شوند. فضای حمل بار، قدرت بالا، تعادل مناسب و ... از ویژگی های موتورهای باکسر می باشد.


مقاسیه موتور باکسر و طرح باکسر

اولین تفاوتی که در موتور سیکلت باکسر و طرح آن است، صدای خروجی موتور از اگزوز است. موتورهای باکسر صدای خفیف تری نسبت به طرح خود دارند. نرمی، راحتی، تعادل و ... به مراتب در طرح باکسر کمتر است و این موضوع در استفاده مکرر از آن نمایان است. البته ویژگی هایی که در باکسر وجود دارد، باعث افزایش قیمت موتور سیکلت شده و حدودا دو برابر طرح آن است.

پرفروش ترین موتور سیکلت های بازار ایران


موتور سیکلت هوندا کلیک و طرح کلیک

اگر بخواهیم اولین موتوری که راه را برای ورود موتورهای کلاس اسکوتر در ایران باز کرد نام ببریم، هوندا کلیک است. برند هوندا همیشه در ایران معتبر و شناخته شده است، به طوری که می توان گفت بیشترین موتور سیکلت های وارداتی از یک کمپانی بزرگ، کمپانی هوندا ژاپن است. موتور سیکلت کلیک یکی از پرفروش ترین اسکوترهای ایران است که از سال ۱۳۹۵ وارد بازار شد. طرح آن نیز مانند موتورهای دیگر خارجی، به وفور مونتاژ و ساخته شده است.


ویژگی های هوندا کلیک

هوندا کلیک، در کنار ظاهر جذاب و رنگ بندی خاص خود، دارای امکانات پیشرفته ای مانند سیستم ترمز CBS، چراغ های اِل ای دی و سیستم تعلیق تلسکوپی است، که باعث سواری نرم و راحت می شود. رینگ های اسپرت آلومینیومی، به همراه سیستم آیدلینگ و استاپ، ایمنی و کارایی را در سطح بالایی حفظ می کند. این موتور با پیشرانه ای قدرتمند و سیستم سوخت رسانی انژکتوری، عملکردی مطلوب را به نمایش گذاشته و مصرف سوخت بهینه ای دارد.


مقایسه هوندا کلیک و طرح کلیک

زمانی که اولین بار، عنوان "موتور طرح بخریم یا نه"، بیان شد، مصادف بود با محبوبیت این وسیله میان اقشار جامعه، مخصوصا جوان ها. اگر بخواهیم یک مقایسه سطحی انجام دهیم، متوجه تفاوت بسیار زیاد قیمت این دو می شویم. با اینکه کیفیت ساخت موتورهای طرح به هیچ عنوان با کیفیت موتور اصل برابری نمی کند، اما قیمتِ به مراتب کمتری دارد و همین دلیل باعث خرید طرح کلیک شده است.

در نتیجه باید گفت که این به خود شما بستگی دارد که با توجه به بودجه و نیازتان کدام را انتخاب کنید.


موتور سیکلت بنلی TNT15 

بنلی ۱۵۰ سی سی اتاق قدیم، به دلیل قیمت مناسبی که در بین موتورهای نِیکِد دارد، عنوان پرفروش ترین موتور سیکلت نِیکِد را یدک می کشد. عمده محصولات بنلی، در کلاس نِیکِد قرار دارند و می توان گفت شروع محصولاتش با TNT15 است. یک موتور استریت و شهری با اِنجین ۱۵۰ سی سی، تک سیلندر و چهار زمانه، که چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ کیفیت، گزینه ی بسیار مناسبی در این رنج قیمت می باشد.


در ادامه به سراغ بهترین و خاص ترین موتورهای خارجی و سنگین موجود در بازار ایران خواهیم رفت.


بهترین موتور سیکلت های خارجی در ایران

درست است که در ابتدای این مطلب گفتیم که عنوان "بهترین" اشتباه است، اما در برخی موارد این عنوان بسیار مناسب است. در ادامه این عنوان را به خاص ترین و جذاب ترین موتور سیکلت های موجود خواهیم داد.


موتورهایی با پیشرانه ۲۵۰ سی سی

کاوازاکی ۲۵۰ سی سی دو سیلندر و چهار سیلندر: این موتور در کلاس رِیس قرار دارد و از لحاظ ظاهر و قدرت، یکی از بهترین هایِ ۲۵۰ سی سی بازار ایران به حساب می آید.


۱/ هوندا CBR 250rr: موتور سیکلت های برند هوندا از قدیم تا به الان، از پرطرفدارترین و پرفروش ترین موتورهای بازار ایران هستند. CBR ۲۵۰ سی سی، در دو مدل عرضه می شود. مدل معمولی و مدل اِسپِشیال اِدیشِن، که جفت این مدل ها در کلاس رِیس قرار دارند.


۲/ یاماها R25: می توان گفت که یاماها در بین برندهای ژاپنی، محصولات کامل تری در ایران دارد. R25 یاماها، رقیب سرسخت موتورهای ژاپنی است که با اینکه در کلاس رِیس قرار دارد، می توان از آن به عنوان موتور اِستریت نیز استفاده کرد.


۳/ یاماها MT25: یاماها MT25 را می توان بهترین موتور سیکلت کلاس نِیکِد نام برد. درست است که این موتور در کلاس ریس قرار ندارد، اما از قدرت و شتاب موتورهای رِیس کم ندارد.

 
۴/ کِی تی اِم RC250: این موتور محصول کمپانی KTM اتریش است. این موتور نسبت به بقیه رقبا، به دلیل تک سیلندر بودن قدرت کمتری دارد. اما با این حال به خاطر وزن کمی که دارد، از شتاب بسیار خوبی برخوردار است.


۵/ بنلی ۲۵۰ دو سیلندرمی توان گفت، بنلی دو سیلندر، پرفروش ترین موتور ۲۵۰ سی سی در ایران است. این موتور نسبت به موتورهای دیگر از قیمت بسیار مناسب تری برخوردار است و می توان آن را جزء بهترین موتور سیکلت های ۲۵۰ سی سی در ایران نام برد.

بهترین موتور سیکلت های خارجی در ایران


موتورهایی با پیشرانه ۳۰۰ سی سی

واردات و تردد موتورهایی با حجم بالای ۲۵۰ سی سی در ایران ممنوع استاما در سال ۱۳۹۳ این اتفاق افتاد و چند مدل از موتورهای ۳۰۰ سی سی وارد ایران شدند. در آن زمان موتور هوندا CBR300، نینجا 300، کاوازاکی Z300 وارد بازار ایران شدند و در سال ۹۷، ۹۸ بنلی TNT300 نیز وارد ایران شد.


می توان گفت که در این شرایط اقتصادی و قیمت های بالای این وسیله نقلیه، خرید موتور طرح، معقول است.

اما اینکه از چه شرکتی خریداری کنید، اهمیت دارد. برای مشاوره و خرید موتور طرح یا اصل با در نظر گرفتن معیار های کیفی و قابل قبول، می توانید از کارشناسان خبره مجموعه پدال https://pedall.ir راهنمایی بگیرید. لازم به ذکر است که این مجموعه بهترین شرایط خرید موتور سیکلت اقساطی را، (اقساط ۲۴ ماهه، بدون پیش پرداخت)، برای خریداران موتور سیکلت فراهم کرده است.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TxkCiksM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه