شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه روند کاهشی دارد و پس از چند روز، همه اعضای خانواده روند یکسانی را طی می کنند. قیمت طلا به محدوده دو میلیون و 400 هزار تومان رسیده و قیمت سکه امامی به کف کانال 29 میلیون تومانی نزدیک شده است. سکه بهار آزادی، قطعات سکه و مثقال طلا نیز امروز روند کاهشی دارند. 

همچنین قیمت دلار در کانال 50 هزار تومانی اندکی کاهشی است و قیمت انس روند نزولی دارد؛ به گونه ای که به کانال پایین تر بازگشته است. 

پیش بینی قیمت طلا و سکه در بازار

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با هشت هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و 446 هزار و 300 تومان معامله می شود. دیروز در همین ساعات، هر گرم طلای 18 عیار، حدود دو میلیون و 457 هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و 29 میلیون و 150 هزار تومان است؛ حدود 95 هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته. دیروز در همین ساعات، سکه امامی در همین ساعات، 29 میلیون و 295 هزار تومان معامله می شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با 116 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود 25 میلیون و 599 هزار تومان معامله می شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود 25 میلیون و 697 هزار تومان قیمت داشت.
بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 222 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 443 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با بیش از 200 هزار تومان افزایش، امروز به حدود یک میلیون و 898 هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه با 50 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 15 میلیون و 300 هزار تومان معامله می شود. دیروز در همین ساعات نیز نیم سکه 15 میلیون و 300 هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه اما با حدود 110 هزار تومان افزایش، روی سه میلیون و 443 هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با 50 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 300 هزار تومان داد و ستد می شود. دیروز در همین ساعات ربع سکه 10 میلیون و 350 هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود 31 هزار تومان افزایش، به چهار میلیون و 370 هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و 700 هزار تومان معامله می شود. دیروز در همین ساعات نیز ربع سکه پنج میلیون و 700 هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه اما با حدود 40 هزار تومان افزایش، در حدود دو میلیون و 780 هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود 50 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 578 هزار تومان معامله می شود. دیروز در همین ساعات هر مثقال طلا 10 میلیون و 641 هزار تومان داد و ستد می شد.

بازگشت قیمت انس به کانال 1900 دلاری

قیمت انس طلا، همزمان با بازگشایی بازارهای جهانی، به روند نزولی خود ادامه داد و به کانال 1900 دلاری بازگشت. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در 30 روز گذشته حدود 4.18 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهشی است. اونس اکنون، به حدود 1,993.18 دلار رسیده، این به معنای افت حدود 0.7 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

در شرایط که بازار ارز نوسانات شدیدی ندارد و تقریبا به ثبات رسیده است، کاهش نرخ انس به کانال  1900 دلاری، قیمت طلا و سکه در بازار ایران را نیز نزولی کرده به گونه ای که قیمت سکه امامی تقریبا به کف کانال 29 میلیون تومانی رسیده است. با وجود این حباب انواع سکه، امروز روند افزایشی دارد و کارشناسان مالی و فعالان اقتصادی نیز معتقدند حباب سکه همچنان بالاست. 

علی طباطبایی کارشناس اقتصادی با اشاره به تبعیت بیشتر قیمت طلا و سکه از قیمت دلار نسبت به طلای جهانی به تجارت نیوز گفت: «قیمت سکه  در سالیان گذشته همیشه با حباب همراه بوده است؛ بنابراین افزایش نرخ جهانی طلا نمی تواند تاثیر شگرفی بر رشد بازار طلا در داخل کشور بگذارد.»

وی با اشاره به اینکه رشد قیمت دلار می تواند ارزش بازار سکه را صعودی کند بیان کرد: «اگر در سیستم اقتصادی و سیاسی کشور رخداد قابل توجهی پیش نیاید روند بازارهای مالی باثبات خواهد بود.»

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HKqG62LC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه