یکی از بزرگ ترین چالش هایی که مدیران کسب و کار با آن رو به رو هستند، مسئله فروش است! بله، فروش یک چالش غیرقابل انکار در دنیای رقابتی و بیزینسی امروز است. مهم نیست که چه خدمات یا محصولاتی را ارائه می کنید، مهم نیست که چقدر کیفیت محصولات یا خدمات شما خوب است، تا زمانی که نتوانید محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کنید و کانال های بازایابی و مشتری محور برای خود ایجاد کنید، هیچ چیز برای کسب و کار شما تغییر نخواهد کرد!
قبل از اینکه به سراغ راهکارهای معرفی کسب و کار به افراد بیشتر برویم، باید به نکته ای اشاره کنیم. در پاراگراف قبل، منظور ما از مهم نبودن کیفیت یا خدمات شما در اصل برای نشان دادن ارزش فروش در زندگی بیزینسی شماست. حالا چگونه باید برای محصولات و خدمات کسب و کارتان مشتری جذب کنید؟ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.
دنیای امروز دنیای آنلاین است! شما وقتی نام یک محصول یا فردی را می شنوید، اولین کاری که انجام می دهید چیست؟ طبیعتاً آن اسم را در گوگل جستجو می کنید تا بیشتر با آن محصول یا فرد آشنا شوید. در ضمن، وقتی می توانید پتانسیل بیزینس خود را بیشتر شکوفا کنید، چرا نباید به سراغ یک سایت بروید؟ با داشتن یک سایت و افزایش بازدید سایت می توانید به راحتی مشتری های زیادی را برای خود جذب کنید.
اشاره به این نکته بسیار مهم است که بعضی از کسب وکارها بدون حضور در دنیای اینترنت و برندسازی در آن، شانس زیادی برای بقاء در دنیای فروش و بیزینس نخواهند داشت! چند سال گذشته به ما ثابت کرده است که گاهی اینترنت می تواند حتی بیشتر از یک مغازه برای شما سودآور باشد. حال این حضور اینترنت می تواند در اینستاگرام یا یوتیوب باشد یا یک سایت. البته که اگر تمام این ها را با هم داشته باشید، خیلی عالی خواهد شد. برندسازی در بستر اینترنت را جدی بگیرید، کلید درب جذب مشتری در برندسازی و معرفی درست محصول است!
SEO یا سئو در واقع بهینه سازی موتورهای جستجو است و هدف آن ارتقای سایت شما و رساندن کسب و کار شما به رتبه های برتر صفحه نتایج جستجو است. برای درک بهتر این موضوع به این مثال توجه کنید؛ برای مثال شما قصد خرید یک صندلی گیمینگ را دارید. پس در گوگل جستجو می کنید "خرید صندلی گیمینگ". بعد از جستجوی این عبارت، صفحه نتایج برای شما ظاهر می شود و در آن صفحه لینک هایی را می بینید که کارشان فروش صندلی مخصوص برای گیمینگ است. این دقیقاً همان سئو است، سایت های برتر در نتایج جستجو هیچوقت بدون سئو نمی توانستند به این رتبه برسند!
با سفارش پروژه سئو برای سایت خودتان می توانید پروسه پیشرفت در دنیای اینترنت را آغاز کنید. سئو یک جادو نیست، بلکه یک فرآیند الگوریتمی است. کارشناسان سئو با دانش و آگاهی که نسبت به الگوریتم ها و آپدیت های گوگل دارند، می توانند کلمات کلیدی مناسبی را برای کسب و کار شما انتخاب کنند و انجام فعالیت های سئو کلاه سفید به رشد کسب و کار شما کمک کنند.
از خدمات و محصولات خود تصاویر جذاب تهیه کنید
با داشتن یک سایت و پیج اینستاگرامی، سئو سایت حالا نوبت به سومین فاکتور مهم برای افزایش فروش سایت شما، یعنی استفاده از تصاویر جذاب می رسد. این روزها بسیاری از مردم قبل از اینکه بخواهند به بازار مراجعه کنند تا برای خود لباس یا اکسسوری تهیه کنند، در اینترنت کمی درباره آن محصول جستجو می کنند. بسیاری نیز پست های اینستاگرامی را سیو می کنند و به مغازه دارها نشان می دهند تا ببینند آیا مصحولی که به دنبالش هستند را می توانند پیدا کنند یا خیر.
تمامی این صحبت های نشان دهنده اهمیت استفاده از تصاویر باکیفیت است. استفاده از خدمات عکاسی تبلیغاتی می تواند برای شما بسیار کارآمد باشد. شما می توانید با یک عکاسی یا تیم عکاسی(بسته به محصولات و تعداد آن ها) صحبت کنید و از آن ها بخواهید که تصاویر محصولات شما را با ادیت مناسبی تحویل بدهند تا بتوانید از آن ها در پیج اینستاگرام و سایت خود استفاده کنید.
تبلیغات دهان به دهان را فراموش نکنید
سه روش قبلی که گفتیم همه مربوط به اینترنت و فضای مجازی بوده اند، اما این روش خیلی مربوط به اینترنت نیست! فرض کنید شما در جمع دوستان تان در حال صحبت هستید و به آن ها می گویید که "میخوام لباس بخرم ولی نمیدونم از کجا بگیرم که هم قیمت مناسب باشه، هم کیفیت لباس بالا باشه". در جواب این حرف شما ممکن است یکی از دوستان شما بگوید که "من یه جا رو میشناسم که لباسای خوبی داره، قیمت لباساش هم خیلی خوبه"، این همان تبلیغات دهان به دهان است. شاید اگر در همان لحظه یک پیام تبلیغاتی فروش لباس برای شما می آمد، درست در لحظه ای که به آن نیاز داشتید، تاثیر چندانی روی شما نمی داشت ولی این موضوع که دوست شما بیان کرد، به خاطر اعتمادی که بین شما وجود دارد توجه شما را جلب کرد.
با مشتریان خود رفتار خوبی داشته باشید، درخواست های آن ها را در اسرع وقت پاسخ دهید و سعی کنید تجربه خرید خوبی را برای آن ها رقم بزنید! مطمئن باشید با این روش او باز هم از شما خرید خواهد کرد و همچنین شما را نیز به دوستان خود معرفی می کند!
در این مقاله سعی کردیم 4 تا از بهترین و مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در فروش و معرفی خدمات و محصولات به دیگران را برای شما بازگو کنیم. امیدواریم با استفاده از این نکات بتوانید به کسب و کار یک تکان درست و حسابی دهید.