چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تمیز کردن سینک یکی از مهم ترین دغدغه افراد خانه دار است. در صورتی که این سینک از متریال خوبی ساخته شده باشد، تمیز کردن آن راحت تر می شود و کم تر آلودگی و کثیفی را بر روی خود نگه می دارد. همچنین نوع سینک که از جنس سینک گرانیتی باشد یا سینک آلومینیومی، بر روی نحوه تمیز کردن آن تأثیرگذار است.

 برای این تمیز کردن حتماً به جنس سینک یا شیرآلات آشپزخانه توجه داشته باشید و سعی کنید از متریال و موادی مناسب با آن ها استفاده کنید. امروزه مواد شیمیایی بسیار متنوعی در بازار موجود هستند که به طور تخصصی برای تمیز کردن سینک ظرف شویی به کار می روند، اما شاید دسترسی به این مواد شیمیایی در لحظه برای تمامی افراد امکان پذیر نباشد. پس در نظر داریم تا روش جادویی تمیز کردن سینک ظرف شویی در پنج دقیقه بدون مواد شیمیایی را به شما توضیح دهیم.

روش جادویی تمیز کردن سینک ظرفشویی در 5 دقیقه بدون مواد شیمیایی

 اهمیت تمیز کردن سینک ظرف شویی

 یکی از قسمت های مهم در آشپزخانه و خانه، بخش سینک ظرف شویی بوده که تمیز کردن آن اهمیت بالایی دارد. این تمیز کردن ضمن ایجاد ظاهری زیبا در سینک، از پخش آلودگی و بیماری نیز جلوگیری می کند. از جمله مزایا و دلایل اهمیت تمیز کردن سینک ظرف شویی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

 بهداشت و سلامت

سینک های ظرف شویی به طور مداوم با غذا، روغن، آب یا دیگر آلودگی ها در تماس هستند. اگر سینک را تمیز نگه ندارید احتمال تجمع قارچ و باکتری یا دیگر عوامل بیماری زا زیاد می شود. پس با تمیز کردن سینک در بازه های زمانی کوتاه مدت، این تجمع میکروب را در آن از بین ببرید.

 جلوگیری از بوی نامطبوع

 ماندن آلودگی بر روی سطح سینک موجب ایجاد بوی نامطبوع در آشپزخانه یا محیط داخلی خانه می شود. پس به کمک مواد شیمیایی یا مواد غیر شیمیایی برای پاک کردن سینک و از بین بردن بوی نامطبوع آن اقدام کنید.

 حفظ دوام سینک

درست است که دوام سینک ظرف شویی استیل یا سینک های گرانیتی به متریال و جنس آن بستگی دارد، اما نحوه نگه داری و تمیز کردن نیز می تواند بر روی ماندگاری سینک تأثیر بگذارد. اگر سینک در مدت زمان طولانی از روغن و ذرات آلوده پاک نشود، احتمال زنگ زدگی در آن وجود دارد. خوب است بدانید که سینک های ظرف شویی از جنس استیل و یا آلومینیوم هستند که در مقابل آب و رطوبت از خود مقاومت نشان می دهند؛ اما سینک ظرف شویی یا دیگر شیرآلات آشپزخانه اگر به طور منظم تمیز نشوند ممکن است باکتری بر روی سطح آن ها رشد کرده و با ایجاد خوردگی، باعث ایجاد زنگ زدگی بر روی سطح شوند.

 ظاهر آشپزخانه

سینک ظرف شویی از جمله قسمت های قابل مشاهده آشپزخانه است که تمیزی آن تأثیر بسزایی بر روی ظاهر کلی آشپزخانه می گذارد. اگر سینک شما براق و تمیز باشد، بدون شک جذابیت آشپزخانه را بیشتر می کند.

به طور کلی تمیز کردن سینک ظرف شویی باعث بهبود بهداشت، ایجاد ظاهر زیبا و آرامش در محیط آشپزخانه می شود.

 روش های جادویی تمیز کردن سینک ظرف شویی در پنج دقیقه بدون مواد شیمیایی

 فرقی نمی کند که سینک ظرف شویی شما از نوع سینک گرانیتی باشد یا دیگر نمونه های آلومینیومی و استیلی؛ با استفاده از روش های زیر در مدت زمان کوتاه و بدون استفاده از مواد شیمیایی می توانید سینک خود را از هرگونه آلودگی پاک کرده و ظاهری زیبا به آن ببخشید.

 استفاده از نمک و سرکه

سرکه و نمک جزو بهترین پاک کننده های طبیعی هستند که می توان برای سفید و براق کردن سطح سینک از آن ها استفاده کرد. در این روش روی سطح سینک یا قسمت هایی که دارای آلودگی است نمک بریزید، سپس سرکه را روی آن ریخته تا نمک و سرکه با هم ترکیب شده و حل شود. پس از گذشت حدود پنج دقیقه به کمک یک دستمال نرم، به طور ملایم سطح سینک را تمیز کنید و در نهایت با آب گرفتن و خشک کردن آن، شاهد ایجاد براقیت و تمیزی در سینک خواهید بود.

 استفاده از بازدارنده های طبیعی

 بازدارنده های طبیعی مانند پودر خمیر دندان یا سدیم بی کربنات، منجر به تمیزی سطح سینک می شود. با ریختن این پودر بر روی سطح اسفنج نرم و مرطوب می توانید سینک خود را در کوتاه ترین زمان به طور ملایم و دقیق پاک کنید. در نهایت کار دوباره سطح سینک را با آب گرم بشویید و با دستمال خشک کنید.

 استفاده از لیمو

آب لیمو به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد باعث تمیز و یکنواخت شدن سطح سینک می شود. در این روش به کمک یک اسفنج نرم یا دستمال، لیمو را به طور ملایم بر روی سطح سینک بمالید. برای تمیز کردن بهتر می توانید از نمک نیز استفاده کنید.

استفاده از جوانه آرد

 روش دیگری که به کمک آن می توانید سطح سینک خود را کاملاً تمیز کنید، جوانه آرد است. مخلوطی از جوانه آرد و آب را تهیه کرده و آن را بر روی سطح سینک بمالید، پس از گذشت چیزی حدود پنج الی ده دقیقه به کمک اسفنج یا پارچه نرم سینک را تمیز کرده و با آب بشویید و خشک کنید.

 استفاده از آب اکسیژنه

در صورتی که در منزل آب اکسیژنه دارید، می توانید از آن به عنوان یک ماده آنتی باکتریال برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن سطح سینک خود کمک بگیرید. از آب اکسیژنه برای پاک کردن سینک گرانیتی می توان استفاده کرد و با پاشیدن آن بر روی سطح سینک و سپس کشیدن اسفنج یا پارچه نرم، شاهد تمیزی چشمگیر خواهید بود.

روش های فوق جزو سریع ترین روش ها برای تمیز کردن سینک های مختلف هستند، اما پیش از اجرای هر روش اول تحمل سینک خود را بررسی کنید. به طوری که بر روی قسمت کوچکی از آن موارد گفته شده را امتحان کنید و اگر هیچ گونه آسیب یا ضرر بر روی سینک ندیدید، آن را برای کل سطح به کار ببرید.

خرید مرغوب ترین سینک

خرید مرغوب ترین سینک

 برای آن که به راحتی بتوانید سینک خود را از آلودگی ها پاک کنید و نگرانی بابت خراب شدن آن نداشته باشید، توصیه ما به شما خرید سینک گرانیتی یا دیگر شیرآلات آشپزخانه از متریال خوب و برندهای مطمئن است. برای مشاهده این برندها و خرید مطمئن می توانید از خدمات مجموعه کالا شهر کمک بگیرید.

 این مجموعه برترین برندها را که دارای سابقه کاری طولانی و درصد بالای رضایت مشتریان هستند، گرد هم آورده تا افرادی که قصد خرید سینک با کیفیت دارند بتوانند نمونه های مختلف را بررسی و با توجه به بودجه و یا سلیقه خود آن را انتخاب کنند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dzrYOdSs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه