چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سفر به صورت زمینی آن هم در مسافت های طولانی برای بیشتر افراد خسته کننده و ملال آور است؛ اما وقتی قرار باشد این سفر با قطار انجام شود دیگر موضوع فرق دارد. سفرهای طولانی در فضای راحت کوپه قابل تحمل و حتی لذت بخش می شوند.

مسیر تهران مشهد ازجمله مسیرهای طولانی با مسافت ۹۰۰ کیلومتر است و ازاین رو سفر ریلی در آن همواره مورد استقبال مسافران قرار می گیرد. امکانات متنوع و مطلوب قطارهای این مسیر موجب می شود تا مسافران در طول مسیر کمتر متوجه گذر زمان شوند و طی کردن مسیر هم برایشان لذت بخش شود.

در مطلب حاضر قرار است تجربه سفر با کوپه دربستی قطار مشهد تهران و مسیر برگشت آن را برایتان بازگو کنیم تا ببینید که چطور این امکان می تواند تجربه شیرین سفر ریلی تهران مشهد را دوچندان کند.

تجربه رفت و برگشت از تهران به مشهد با کوپه دربستی

کوپه دربستی؛ تجربه ای متفاوت در سفر ریلی تهران مشهد

اگر از قبل تجربه سفر با قطار مشهد تهران و یا مسیرهای ریلی دیگر را داشته باشید پس حتماً می دانید که به طورکلی قطارها در دو دسته کوپه ای و اتوبوسی قرار می گیرند. مسلماً قطارهای کوپه ای به سبب امکانات بیشتری که به مسافران ارائه می دهند تجربه بهتری در سفر ریلی برای آن ها رقم می زنند. بااین وجود یکی از امکاناتی که می تواند تجربه سفر با قطارهای کوپه ای را به تجربه خوشایندتری تبدیل کند رزرو کوپه دربستی قطار است.

با این امکان فضای کل کوپه تنها در اختیار متقاضی یا متقاضیان قرار می گیرد تا در طول مسیر بدون حضور افراد ناآشنا فضای شخصی تری در اختیار داشته باشند و احساس راحتی بیشتری کنند. در کوپه دربستی قطار دیگر خبری از سروصدای هم سفران بی ملاحظه نیست و می توان بدون نگرانی از حضور دیگران در طول مسیر به موسیقی گوش داد و یا در سکوت به تماشای مناظر بیرونی و استراحت مشغول شد. در سفرهای خانوادگی نیز کوپه دربستی این مزیت را دارد که اعضای یک خانواده با حفظ حریم شخصی سفر کنند.

 

قوانین کوپه دربستی قطار تهران مشهد

بسیاری از قوانین کوپه دربستی همان قوانین اصلی سفر با قطار هستند؛ اما برخی قوانین هم مخصوص به این خدمات ویژه است؛ بنابراین اگر می خواهید بلیط قطار تهران به مشهد را به صورت کوپه دربستی رزرو کنید باید برخی نکات را در نظر داشته باشید.

همان طور که در رزرو صندلی های عادی قطارها افراد زیر سن قانونی نمی توانند بدون حضور والدین خود سوار قطار شوند، برای رزرو کوپه دربستی نیز افراد زیر ۱8 سال بدون حضور والدین و به تنهایی امکان سفر ندارند.

همچنین در هنگام خرید بلیط قطار حتماً باید گزینه کوپه دربستی را علامت بزنید در غیر این صورت هر صندلی خالی به مسافران دیگر فروخته می شود. بعلاوه در زمان رزرو لازم است مشخصات تمامی مسافران کوپه دربستی از خردسالان زیر دو سال تا بزرگ سالان به طور دقیق و صحیح وارد شود.

قوانین کنسلی بلیط کوپه دربستی قطار نیز همانند بلیط های دیگر بر مبنای زمان اعلام کنسلی و فرصت باقی مانده تا حرکت قطار مشمول پرداخت جریمه کنسلی است. با این تفاوت که با درخواست کنسلی برای یکی از بلیط های کوپه دربستی کل بلیط ها کنسل می شوند. افزون بر این بر مبنای قوانین در هر کوپه دربستی یک مسافر اضافه می تواند همراه مسافران اصلی به قطار بیاید اما به شرط آنکه صرفاً از همان کوپه استفاده کند و درخواست صندلی در کوپه های دیگر را نداشته باشد و البته هزینه یک نفر کامل برای او محاسبه می شود.

کوپه دربستی؛ تجربه ای متفاوت در سفر ریلی تهران مشهد

قیمت بلیط قطار تهران به مشهد کوپه دربست

همان طور که هزینه بلیط قطار به هر مقصدی بر مبنای نوع قطار انتخابی (۴ تخته یا ۶ تخته) و میزان امکانات و خدمات قطار متغیر است، قیمت بلیط قطار تهران مشهد به صورت کوپه دربستی نیز بر اساس قطاری که انتخاب می کنید متغیر است.

به طور کل رزرو کوپه دربستی یک مزیت ویژه برای مسافران محسوب می شود و بی تردید برای بهره مندی از این مزیت باید هزینه بیشتری هم کرد. بااین وجود برخلاف تصور برخی مسافران مبنی بر گران بودن قیمت رزرو بلیط دربستی قطار، کوپه دربستی چندان هم گران قیمت نیست زیرا از یک سو بلیط کوپه های دربستی شامل ۲۰ درصد تخفیف می شوند و از سوی دیگر وقتی تعداد مسافران از ظرفیت اصلی کوپه کمتر باشد متقاضی صرفاً هزینه صندلی های خالی را پرداخت خواهد کرد و هزینه خدمات مانند بسته خواب یا سرویس پذیرایی برای صندلی های اضافه محسوب نمی شود. با همه این ها یکی از نکاتی که درباره قیمت رزرو کوپه دربستی وجود دارد این است که هزینه بلیط کودکان زیر دو سال که در بلیط های عادی رایگان محاسبه می شود در کوپه دربستی با توجه به امکان استفاده کودک از صندلی به طور نیم بهاء محاسبه می شود.

قیمت بلیط قطار تهران به مشهد کوپه دربست

لوکس ترین گزینه ها برای کوپه دربست تهران مشهد

همه قطارهای کوپه ای که در مسیر ریلی تهران مشهد به مسافران خدمات رسانی می کنند امکان رزرو کوپه دربستی را در اختیار مسافران قرار می دهند. بااین وجود اگر بخواهید با قطارهایی سفر کنید که بیشترین امکانات را دارند و از سفر در کوپه دربستی نهایت استفاده را کنید برایتان بهتر است به سراغ قطارهای لوکس این مسیر بروید. قطار ۵ ستاره نورالرضا، قطار ۵ ستاره زندگی و قطار ۵ ستاره ویژه فدک از بهترین و لوکس ترین قطارهای این مسیر هستند.

لوکس ترین گزینه ها برای کوپه دربست تهران مشهد

ارزان ترین گزینه ها برای کوپه دربست تهران مشهد

بسیاری از مسافران تمایل دارند تا هم زمان با رزرو کوپه دربستی قطار مشهد تهران، هزینه مقرون به صرفه ای هم برای دریافت این امکان پرداخت کنند. بهترین گزینه برای این افراد این است که به جای روز قطارهای لوکس ۵ ستاره مشهد که پیشتر از آن ها نام بردیم به سراغ قطارهایی با قیمت اقتصادی تر بروند.

یکی از این قطارها قطار غدیر تهران مشهد متعلق به شرکت ریل ترابر سبا است که امکان دربست کردن کوپه های چهار تخته آن با قیمتی مناسب فراهم است. این قطار در رتبه قطارهای چهار ستاره قرار می گیرد و علیرغم امکانات مناسبش قیمت کوپه های دربستی آن ارزان تر از کوپه های دربستی قطارهای لوکس تهران مشهد است.

یکی دیگر از گزینه هایی که برای رزرو ارزان کوپه دربستی قطار مشهد تهران می توان در نظر گرفت رزرو قطارهای ۶ تخته است زیرا در حالت عادی هم این قطارها قیمت ارزان تری از قطارهای چهار تخته دارند. قطار ۳ ستاره ۶ تخته پارسی مهتاب و قطار ۳ ستاره ۴ تخته میلاد از شرکت رجا نیز از ارزان ترین گزینه ها برای رزرو کوپه دربست در مسیر مشهد و تهران هستند.

 

سؤالات متداول:

کوپه دربست قطار تهران مشهد برای چه کسانی مناسب است؟

کوپه دربستی برای افرادی که به صورت دسته جمعی همراه با دوستان و آشنایان و یا به طور خانوادگی سفر می کنند گزینه ایده آلی است. بعلاوه برای مسافران انفرادی که تمایل دارند تا با مسافران غریبه هم سفر نشوند و یا به آرامش بیشتر و حریم شخصی اهمیت زیادی می دهند نیز مناسب است.

کدام قطار مشهد تهران را می توان به صورت کوپه دربستی رزرو کرد؟

به جز قطارهای اتوبوسی و سالنی، همه قطارهای کوپه ای مسیر تهران مشهد امکان رزرو کوپه دربستی را دارند.

قیمت بلیط قطار تهران به مشهد به صورت کوپه دربستی چقدر است؟

قیمت بلیط قطار تهران مشهد به صورت کوپه دربستی برحسب عواملی نظیر شرکت ریلی، درجه قطار، امکانات قطار و نوع قطار (۴ تخته یا ۶ تخته) متغیر است.

علاوه بر مسافران اصلی چند نفر مسافر می تواند در کوپه دربستی قطار باشد؟

مسافرانی که کوپه دربستی قطار را در مسیرهای مختلف ازجمله مشهد تهران رزرو کرده اند می توانند با پرداخت یک بلیط به رئیس قطار، یک نفر مسافر مازاد بر ظرفیت را در زمان سوار شدن به قطار همراه خود بیاورند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tjw5UJQl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه