این روزها طراحی فروشگاه اینترنتی یا داشتن یک سایت شرکتی به اندازه داشتن دفتر کار یا شماره تلفن حیاتی است. تحقیقات نشان داده است که 6 مشتری از هر 10 مشتری انتظار دارند که در سایت شما اطلاعاتی را در مورد کسب وکارتان به دست آورند. به طور کلی تعداد کسب وکارهایی که میتوانند بدون حضور در دنیای اینترنت دوام بیاورند، بسیار کم است. طراحی سایت شرکتی یک ابزار بازاریابی بسیار موثر است که از قضا هزینه چندانی نیز به همراه ندارد. در ادامه به مزایای داشتن سایت برای شرکت ها اشاره خواهیم کرد.
داشتن سایت شرکتی به این معناست که مشتریان می توانند در هر زمان و در هر مکان به شما دسترسی داشته باشند. حتی در خارج از ساعات کاری، وبسایت شما می تواند به یافتن مشتریان جدید و جلب توجه و نظر آنها ادامه دهد. این مسئله می تواند به خود کاربر نیز احساس خوبی دهد چرا که می تواند به راحتی و در منزل اطلاعات مورد نیاز را به دست آورد. به علاوه از آنجایی که امروزه اکثر شرکت ها دارای وبسایت هستند، دور بودن از فضای مجازی می تواند منجر به جذب مشتریان کسب و کار توسط سایر رقبا شود. طراحی سایت داروخانه در این زمینه بسیار مورد رضایت مخاطبان قرار میگیرد. داروخانه ها از جمله مراکزی هستند که افراد در تمامی اوقات نیاز به دریافت خدمات از آنها خواهند داشت و یک داروخانه آنلاین میتواند بسیار مثمرثمر باشد.
در ساده ترین حالت، طراحی سایت شرکتی راهی سریع و آسان برای برقراری ارتباط بین خریداران و فروشندگان است. برای مثال اگر یک داروخانه دارید، بعد از طراحی سایت داروخانه میتوانید ساعات کاری خود، اطلاعات تماس، تصویر محصول و فضای داروخانه را در سایت خود به نمایش بگذارید. همچنین می توانید با استفاده از فرم های تماس به درخواست های مشتری پاسخ دهید. بارگذاری ویدیوهای تبلیغاتی باعث می شود که جذب مشتریان افزایش یابد و تبلیغات به شکل مقرون به صرفه انجام شود. با استفاده از وبسایت میتوان حساب های موجود در شبکه های اجتماعی را هم در اختیار مشتریان قرار داد و جامعه ای از مشتریان ایجاد کرد.
در دنیای مدرن امروز از هر شرکت معتبری انتظار می رود که در فضای آنلاین حضور موثری داشته باشد. عموما کاربران به کسب وکارهایی که شماره تلفن یا آدرس فیزیکی ندارند بی اعتماد می شوند و همین امر در مورد نداشتن وبسایت نیز صادق است. وبسایت ابزاری است که با استفاده از آن میتوان رسمیت یک کسب وکار را نشان داد و ابزاری است که با استفاده از آن مشتریان می توانند به پاسخ مربوط به بخش قابل توجهی از سوالات خود دست پیدا کنند. داشتن یک وبسایت با کیفیت خوب و کاربری ساده باعث می شود که مشتریان احساس رضایت داشته و این تجربه مثبت را به زمینهی کسب وکارتان نیز تعمیم دهند.
طراحی سایت شرکتی علاوه بر اینکه به سهولت در نمایش اطلاعات کمک می کند بلکه میتوان از آن برای فروش مستقیم کالاها و خدمات نیز استفاده کرد. راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی نیاز به صرف هزینه زیادی دارد و دستمزد کارکنان، اجاره بها، خدمات آب و برق و ... همگی هزینه های بسیاری به همراه خواهد داشت. اما داشتن یک فروشگاه اینترنتی هزینه های به مراتب کمتری داشته و همین موضوع می تواند باعث کاهش قیمت عرضه محصول شود که نهایتاً منجر به مزیت رقابتی برای فروشگاه تان می شود.
با توجه به اینکه سایت برای همه افراد در سراسر کشور و حتی جهان در دسترس است، در نتیجه محدودیت های جغرافیایی دیگر مانعی برای عرضه محصولات نخواهد بود. همین موضوع در کنار عوامل دیگری مانند راحتی، کم بودن قیمت ها نسبت به فروشگاه های فیزیکی و مواردی از این قبیل می تواند به افزایش فروش یک شرکت یا فروشگاه بینجامد.
یکی از مهمترین مزایای طراحی سایت شرکتی این است که با استفاده از آن می توانید مصرف کننده ها را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. ابزارهای تحلیلی موجود در وبسایت ها این امکان را در اختیار شما قرار می دهند که متوجه شوید که مشتریان شما دقیقا چه کسانی هستند، چگونه شما را پیدا کرده اند، چه چیزی را دوست دارند و ... . این داده ها میتواند به درک بهتر برند و کسب وکار شما کمک کند.
وبسایت ها همواره راه های آسان تری برای رسیدگی به خدمات مشتری دارند. اصولا در سایت ها بخشی به نام سوالات متداول وجود دارد که اگر کامل و جامع باشد میتواند در وقت و هزینه مشتری و خود کسب وکار کمک شایانی کند. اطلاعاتی بسیار زیادی را به شکل متن، صوت و حتی ویدیو می توان در وبسایت ها قرار داد و مشتریان نیز میتوانند این اطلاعات را فوری و بدون هیچگونه معطلی دریافت کنند. این در حالی است که اگر بخواهید با استفاده از اپراتورهای حرفه ای به این سوالات پاسخ دهید، زمان و هزینه بسیاری تلف خواهد شد. از سوی دیگر میتوان بازخوردهای مشتریان را ثبت کرده و در اختیار سایر افراد قرار داد.
با طراحی سایت شرکتی ابزارهایی مانند گوگل ادز در اختیار شما قرار میگیرد. این ابزارها دقت و اطمینان بیشتری نسبت به روش های سنتی تبلیغات دارند و دسترسی به مشتریان را بسیار آسان خواهند کرد. سئو و تبلیغات آنلاین راه بسیار خوبی برای کمک به افزایش آگاهی نسبت به برند است و اگر به درستی انجام شود می تواند ترافیک وبسایت را تا حد زیادی افزایش دهد. با استفاده از این ابزارهای آنلاین میتوانید جامعه مخاطبین خود را مشخص کرده و تبلیغات را فقط برای این افراد به نمایش درآورید. به این ترتیب علاوه بر کاهش هزینه ها، از قرار گرفتن تبلیغات در برابر افرادی که تمایلی به خرید از شما ندارند جلوگیری خواهید کرد.
اگر شما هم به فکر طراحی سایت شرکتی هستید، بهتر است که در ابتدا نگاهی انتقادی به وبسایت های رقبای خود بیندازید و امکانات، مزایا و معایب آنها را روی کاغذ بنویسید. سپس می توانید خواسته ها و نیازهای خود را با گروه مارکتینگ هیرا مطرح کنید تا یک سایت کامل که بیشترین تطابق را با پرسونای برند شما دارد دریافت کنید. تفاوتی ندارد که حیطه فعالیت شما چیست، با تماس و دریافت مشاوره از متخصصان گروه هیرا می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن کسب و کارتان را با ورود به دنیای مجازی ارتقاء دهید.